طلاق اولین گزینه ما در زندگی یا آخرین گزینه؟


طلاق اولین گزینه ما در زندگی یا آخرین گزینه؟

در هنگام مواجه شدن با مشکلی که منجر به طلاق می شود چه باید کرد؟

شاید بسیاری از افراد در حال حاضر در زندگی شخصی و یا مشترک خود با مشکلاتی رو به رو شده باشند که حس کنند دیگر راهی نداشته و طلاق تنها راه فرار آن ها از این مخمصه است. اما طلاق همیشه حلال مشکلات نبوده بلکه در بعضی از مواقع راه انداز بسیاری از مشکلات دیگر نیز هست. اما در هنگامی که با مشکل بزرگی رو به رو می شوید و به فکر  طلاق می افتید انتخاب چه راهی منطقی تر است؟ شما قبل از این که راه طلاق را پیش بگیرید باید به مشکلات بعد آن نیز توجه نمایید. بهترین راه مشورت با یک مشاوره است.

چه مشکلاتی در حین و یا پس از طلاق ممکن است شما را تهدید کند؟

این که می گوییم مشکلات زیادی پس از طلاق شما را تهدید می کند را جدی بگیرید. یکی از بزرگ ترین مشکلات کودکان طلاق هستند. در صورتی که شما دارای فرزند هستید باید جدی تر این مسئله را دنبال نمایید. کودکانی که حاصل ازدواج های نا به فرجام هستند دچار مشکلات زیادی می شوند بیشتر این کودکان را مشکلات روحی تهدید می کند. علاوه بر این خود فرد که اقدام به جدایی می کند دچار مشکلات فراوانی خواهد شد.

به طلاق نه بگویید!

امروزه آمار طلاق بسیار بالا است اما بعضی از زوجین مشکلاتی دارند که راه حل آن ها طلاق است. پس طلاق را آخرین راه حل در نظر بگیرید. در صورتی که در زندگی دچار مشکل هستید بهترین راهکار مشاوره است. ابتدا با مشاور مشورت نموده و بعد برای طلاق تصمیم گیری نمایید.
همان طور که گفته شد مشاوران گپچه با تجربه و سابقه ی درخشانی که در مشاوره در رابطه با طلاق دارند بهترین گزینه برای مشورت دادن به افراد هستند. شما به راحتی می توانید با یک تماس با مشاوران برجسته و مجرب ما در ارتباط باشید .

چه هنگام میتوانیم طلاق و جدایی را انتخاب کنیم؟

اگر به دلیل اینکه ( زندگیتان سرد و بی روح شده است یا علاقه ای به برقراری رابطه جنسی با همسر خود ندارید یا زندگیتان دیگر سرگرم کننده نیست وهمسرتان نسبت به شما بی توجه شده است)    تصمیم به طلاق و جدایی گرفته اید ؛ باید بدانید که تصمیم بسیار اشتباهی گرفته اید و اینها دلایل کافی برای جدایی نیستند ؛ باید قبل از طلاق گرفتن به این فکر کنید که چه چیزی باعث دلسردی و کسل بودن زندگی شما شده است و علتش راپیدا کنید و آن را برطرف کنید نه این که سریع به فکر طلاق بیفتید .

اگر میخواهید مطمئن شوید که عواملی که در ذهن خود برای طلاق دارید درست هستند یا نه از شما میخواهیم به سوالات زیر پاسخ بدهید :

1. دلیل ادامه دادن به زندگی مشترک تان چه چیزی میباشد؟

شاید دلیل تان این است که با طلاق به کودکانتان ضربه ی روحی وارد نشود یا فکر میکنید میتوانید راه حلی برای رفع مشکلاتتان بیابید و یا .... ولی اگر هیچ جوابی برای سوال پرسیده شده ندارید ممکن است وقت جدایی تان رسیده باشد و زمان طلاق تان باشد .

2. آیا یک نقطه قوت در زندگی زناشویی خود سراغ دارید؟

بدین معناست که ؛ آیا نیاز های خود را در این زندگی دریافت کرده اید ؟
آیا برای همدیگر احترام قائل هستید ؟ و ...

3. آیاپایان صحبت هایتان با همسر به دعوا و جدل کشیده میشود؟ 

- آیا شما هر کار معمولی هم که انجام دهید باز پایانش به دعوا کشیده میشود ؟(کارهای معمول 
مانند :غذا درست کردن ، تمیز کردن منزل و ...) 
- آیا راهی را در نظر دارید که این دعوا ها و کشمکش ها را پایان دهید .
- آیا بعد از خشمگین شدن از همسرتان داد و فریاد راه می اندازید ؟
اگر جوابی که به این سوال می دهید (بله است ) باید بگوییم که متاسفانه خبر های خوبی برای شما نخواهیم داشت زیرا با توجه به پاسخی که به این سوالات میدهید این نوع رفتارها را رفتارهای ناسالم در زندگی زناشویی میدانیم و نشانه ای از پایداری زندگی در آن وجود ندارد و ممکن است هر لحظه به سمت طلاق عاطفی کشیده شوید .

برخی از دلایل و عوامل طلاق را بیان خواهیم کرد :

1. وجود تفاوت های بسیار در شخصیت و رفتار زوجین با هم .
2. عدم رضایت در زندگی 
3. حس نا امنی در زندگی زناشویی 
4. نبود صمیمیت در بین زوجین 
5. دعواهای مکرر
6. نداشتن صداقت و دروغ گفتن 
7. نبود اعتماد در بین زوجین 

به چه روش هایی میتوانیم مشاوره طلاق بگیریم ؟

امروزه به دوطریق افراد میتوانند از مشاوره گرفتن بهره مند شوند :
1. مشاوره حضوری 
2. مشاوره غیر حضوری و آنلاین 
که هر کدام از این دو روش دارای مزیت های بسیار هستند و ممکن است عیب هایی نیز داشته باشند .
افراد معمولا وقتی به مشکلات فردی و خانوادگی  برخورد می کنند به مشاوران حضوری رجوع می کنند اما باید دانست که مشاوره ی حضوری نسبت به مشاوره ی آنلاین دارای معایبی است.

- اولین مزیت مشاوره غیر حضوری و آنلاین این است که ؛ زمانی که شما اقدام به رجوع به مشاوره ی حضوری می کنید باید وقت قبلی گرفته و ممکن است مدت ها در صف انتظار باشید. 
- از طرفی ممکن است مرکز مشاوره ی مد نظرتان مسافت زیادی تا محل زندگی شما داشته باشد بنابراین استفاده از مشاوره ی غیر حضوری بهتر است.

مشاوره طلاق از جمله خدماتی است که مشاوران گپچه به مراجعه کنندگان ارائه می دهند. در کنار مشاوره ی طلاق شما می توانید در رابطه با : 

"ازدواج ، مسائل و مشکلات جنسی ، مشاوره ی کودک ، مشاوره ی خانوادگی و زمینه های مختلف " به مشاوران مجرب گپچه مراجعه نمایید تا مشکلات خود را حل کنید.

 شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین و متخصصان مجرب ما در گپچه در تماس باشید.

بیشتر بخوانید:

طلاق توافقی و مراحل آن + مدت و هزینه

نظرات خود را با مابه اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران

پر کردن این بخش الزامیست
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج