با شوهر تنبل خود چگونه رفتار کنیم ؟ 


با شوهر تنبل خود چگونه رفتار کنیم ؟ 

شوهر تنبل و تنبلی مرد در زندگی باعث رنجش همسرش میشود، ما میخواهیم در این جا به شما یاد دهیم ،چگونه با اینگونه مردها رفتار کنید.

زندگی زناشویی زمانی زیبا میشودکه هردو نفر (زن و شوهر) درکارها به همدیگر کمک کنند و یکدیگر را یاری کنندو بتوانند مشکلاتشان را باهم پشت سر بگذارند نه اینکه همه ی کارها به گردن یک نفر (زن)بیفتد و دیگری تنبل باشد .اگر اینطور باشد زندگی بسیار سخت و طاقت فرسا میشود. کارهای روزانه که در منزل همه ماوجود دارد نیاز به همکاری مشترک دارد.

برای مثال:
  اتو زدن لباس ها،شستن ظرفها،غذا پختن،غذا دادن به فرزندان،گردگیری وسایل منزل،خرید برای منزل، آشپزی، شستن لباس ها و اتو کشیدن، خرید روزانه برای خانه، شستن ظروف و نظافت آشپزخانه، تمیز کردن حمام و دستشویی، جارو زدن،کمک به حمام  بردن بچه ها،  نظارت بر انجام تکالیف مدسه فرزندان، کمک به مسواک و خواباندن سر موقع بچه ها، بیرون بردن زباله ها، تمیز کردن ماشین و تفریح وگردش بردن بچه ها و ...

همانطور که دربالا ذکر شد، این ها لیست کارهای روزمره درخانه هستند،که بسیار زیاداند و انجام آنها به تنهایی واقعا مشکل و خسته کننده است؛ و اگر یکی از زوجین دراین کارها به همسر خود کمک نکند، دیگری از پس آن هابر نمی آید.

اگر میخواهید از شر تنبلی شوهر خود راحت شوید، باید رفتار و برخوردتان را با او عوض کنید، تا اونیز رفتارش عوض بشود. برای ارتباط با مشاوره خانواده گپچه در این لینک باما در ارتباط باشید.

و حالا ما برای شما چند پیشنهاد داریم؛که لازم است آن هارا انجام بدهید.

1. ناراحتی خود را از این موضوع بروز دهید.

خیلی محترمانه و با آرامش کامل و رفتاری صمیمی باهمسرتان گفتگو کنید، به او بگویید چقدر از این موضوع ناراحت و دلخور هستید و تنبلی او شمارا آزار میدهد.
 بگذارید همسرتان از احساس درونی شما نسبت به این مسئله آگاه شود.

2. راه برخورد درست با شوهر تنبل،گوش دادن به صحبت های اوست.

بعضی وقت ها دلیل تنبلی مردها؛عدم انگیزه در کارها و نداشتن علاقه میباشد. پس شما درمورد علایق و احساساتش از اوسوال کنید و با اشتیاق فراوان به صحبت های او گوش بدهید ،تا از افکار او آگاه شوید و  او را درراه رسیدن به علایقش یاری نمایید، سعی کنید اورا درک کنید.
 پس آن وقت است که میبینید اونیز به احساسات و خواسته های شما توجه میکند.

3. برای مقابله با تنبلی شوهر با او از انصاف سخن بگویید.

 برخی ازکارهایی که تا به امروز درخانه انجام میدادید را به او محول کنید، اما بدون سرزنش و ایجاد دلخوری.
تا اومتوجه شود که شما چقدر برای زندگیتان تلاش کرده ایدو با این کارشما حس انصاف را در او زنده میکنید.
 بنابراین او برای شما و کارهای روزمره تان ارزش قائل میشودو درنتیجه؛رفتاری سرشار از محبت و قدرشناسی را از خود نشان میدهد.

4. تشویق کردن راه دیگر خلاصی ازتنبلی شوهر.

مدام به او یادآوری کنید؛ که اگر بیشتر کارکند و تلاشش را بیافزایدو رفتار هایی که باعث رنجش شما میشود(تنبلی)را کنار بگذارد، مهرومحبتش در قلب شما روز به روز افزون تر میشود.
و به او افتخارمی کنید،شما شادمان تر خواهید بود و همچنین به خودش کمک کرده و  شماهم از نظر روحی آرامش بیشتری پیدا میکنید؛مسلمآ این حرفها برای اونیز با ارزش هستند.

5.  محبت‌هایتان را  برای اوبشمارید.

سکوت بدترین کاراست.
 پس لطفا سکوت اختیار نکنید و باهمسرتان صحبت کنید . از لطف و ازخودگذشتگی هایتان برایش تعریف کنید،به اوبگویید که چقدر عاشقش هستید و حاضرید بخاطرش کاهای زیادی بکنید.
بعضی مواقع نیاز است که به او بفهمانید که هر محبتی، پاسخی دارد؛پاسخ آن هم محبت متقابل و جبران کردن از طرف اوست. 

6. از روانشناسان برای حل این مشکل کمک بگیرید.

اگر با این روش هایی که دربالا ذکر شده، نتیجه نگرفتید، حتما با یک روانشناس  با تجربه و عالی مشکلتان را درمیان بگذارید.
روانشناس ،با استفاده از تجربه های زیادی که دارد به شما کمک میکند دلیل اصلی این مسئله را پیدا کنید و کاملا اصولی و برنامه ریزی شده قدم بردارید.

تنبلی آقایان چه برسر همسر و فرزندانشان می آورد؟

اگر مرد درکارهای منزل با همسر خود شریک نشود و همه ی امور زندگی را به او محول کند، نه تنها همسرخود را از نظر روح و روان آزار میدهد؛بلکه همسرش به مرور دچار افسردگی میشود و افسردگی مادر خانواده  بر فرزندان اثر فراوان میگذارد .

یکی از این اثرات این است که پسر درسن سه سال و نیمی دچار اضطراب میشود ودختر هم دراین سن نسبت به هم سن و سالان خودش، توانایی برای انجام کارهایش را ندارد .
مادر نیز بیشتر به فکر
جدایی از همسر خود می افتدو از زندگی خود راضی و شادمان نیست .
پس کودکی که پدر و مادرش در تکالیف مدرسه اش یاریش میکنند، درمدرسه هم ازمعلم خود حرف شنوی بیشتری دارد و کودکی توانمند است.

 متاسفانه با وجود دانستن این مطالب بازهم کسانی هستند که به همسرشان درامور مختلف زندگی کمک نمیکنند.

برای کسب آگاهی بیشتر و ارتباط با روانشناسان گپچه و دریافت مشاوره روانشناسی میتوانید در این لینک با ما در تماس باشید.

نظرات کاربران

پر کردن این بخش الزامیست
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج