طریقه مطرح کردن موضوع ازدواج با خانواده


طریقه مطرح کردن موضوع ازدواج با خانواده

خیلی از جوانان برای مطرح کردن موضوع ازدواج با خانواده مشکل دارند و اولین کار این است که هردو نفرتان به شناخت زیادی از یکدیگر برسید و مطمئن شوید که تصمیم تان برای ازدواج با شخص مقابل قطعی است و بعد تصمیم بگیرید که این موضوع را با خانواده خود مطرح کنید.و برای درمیان گذاشتن این امر مهم با خانواده خود، نیاز دارید که آنها را کمی بیشتر بشناسید تا بتوانید قانع شان کنید.

برخی ازجوانان وقتی میخواهند موضوع ازدواج را با خانواده خود مطرح کنند،نمیدانند چگونه به آنها بگویند و ممکن است دچار مشکل شوند.
بعضی ازخانواده ها فرزندانشان را درتصمیم گیری آزاد گذاشته اند و برای تصمیماتشان ارزش و احترام قائلند و برخی دیگر واکنش منفی به انتخاب و تصمیم فرزندشان نشان میدهند؛ که این برخوردها به فرهنگ خانواده ها برمیگردد.
ازدواج ها چه سنتی باشد چه غیر رسمی،درهردو صورت باید آن را با خانواده ها درمیان بگذارند.

حالا برخی جوانان ممکن است بخاطر شرمی که دارند نتوانند موضوع را به راحتی با خانواده درمیان بگذارند.
که ما دراینجا به شما چند روش را خواهیم آموخت که شما با توجه به شناختی که از خانواده تان دارید راحت تر بتوانید این موضوع را بگویید.
 مثلا می توانید از برنامه های خود برای زندگی آینده شروع کنید وبعد بحث ازدواج را بازکنید.

نحوه مطرح کردن ازدواج با خانواده:

دربالا گفتیم که دونوع خانواده داریم یکی از آنها با روی خوش و مهربانی این موضوع را قبول میکنند ولی دیگری به راحتی این تصمیم راقبول نمیکنند و باید سعی کنید بیشتر به آنها نزدیک شوید و درشرایط مساعد از ویژگی های شخصیتی همسرآینده خود بیشتر برایشان صحبت کنید که چه چیزهایی را ملاک خود میدانید ولی اگر هنوز به این  ملاک ها نرسیده اید بیشتر درباره ی این موضوع فکر کنید.

خودخواهی را فراموش کنید:

درمطرح کردن موضوع با خانواده ها هردو طرف باید رضایت داشته باشند نه اینکه دختر راضی باشد و پسر رضایت نداشته باشد و آن را عقب بیندازد چون میخواهد خانه اش را بسازد یا به سربازی برود یا اینکه طرف مقابل نیاز به شناخت و فکر کردن بیشتر دارد و دیگری چون به شناختی که خواسته رسیده میخواهد هرچه زودتر موضوع ازدواج را مطرح کند.

حتما موضوع را عنوان کنید:

موضوع مورد اهمیتی که وجود دارد مطرح کردن ازدواج با خانواده ها است؛ زیرا برخی خانواده ها معتقدند رابطه نباید زیاد طولانی شود زیرا به ضرر هر دوطرف است و مشکلاتی ممکن است سر راهشان قرار بگیرد وهرچه زودتر تکلیفشان مشخص بشود بهتر است و به جوانان نیز مشورت میدهند و آنها را برای داشتن زندگی درست راهنمایی میکنند.
پس اگر شک دارید که این موضوع را به خانواده بگویید یا نه ؛ پیشنهاد ما به شما این است که حتما "مطرح بشود" زیرا اگر موضوع شناخت باشد با وجود خانواده ها و رفت آمد های خانوادگی بهتر میشود خانواده و فرد مقابل را شناخت.

آمادگی داشته باشید:

برای مطرح کردن موضوع ازدواج باید به این مرحله رسیده باشید که آمادگی کامل دارید و شناخت کافی از طرف مقابل پیدا کرده اید و هدفتان از ازدواج چیست و دلیل انتخاب آن فرد چه بوده است.
شما میتوانید با مراجعه به یک روانشناس؛ از
مشاوره قبل از ازدواج استفاده کنید و همچنین از افراد نزدیک به شما که تجربه کافی دراین موضوع دارند کمک بگیرید که آیا مسیر درست را انتخاب کرده اید یا نه.

موضوع را به چه کسی بگوییم؟

باید ببینید که تصمیم گیری درخانواده توسط چه کسی صورت میگیرد پدر یا مادر؟و بعد باهرکدام از اعضای خانواده اعم از( پدر ،مادر،خواهر یا برادر) که صمیمیت بیشتری دارید سعی کنید با او درمیان بگذارید تا با کمک او بتوانید کم کم  با دیگران نیز موضوع را مطرح کنید.
رگ خواب خانواده تان را در دست بگیرید که چگونه هستند و چگونه باید با آن ها درمیان بگذارید، زیرا برخی با خوشرویی استقبال میکنند و برخی با عصبانیت و مخالفت نظرشان را اعلام میکنند.

در صورت مخالفت چه کنیم؟

اگر با مخالفت روبرو شدید سعی کنید عصبانی نشوید و داد و بیداد راه نیندازید به آنها زمان بدهید تا بیشتر فکر کنند و ببینید دلیل مخالفتشان چیست اگر مخالفتشان بخاطر اختلاف فرهنگی است بیشتر از خصوصیات شخصیتی طرف مقابل برایشان صحبت کنید و آنها را به شناخت بیشتر برسانید تا خیلی از سوء تفاهم ها از بین برود.
هرگز بدون رضایت خانواده ها ازدواج نکنید زیرا عواقب بدی در زندگی شما خواهد داشت.
پس بهترین کار این است که  آنها را با حرفهایتان قانع کنید و نشان دهید که فکر و تصمیمتان درست و قطعی است و آن فرد را عاشقانه دوست دارید و میخواهید با او زندگی خوبی داشته باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با کارشناسان گپچه با ما در تماس باشید.

بیشتر بخوانید:

سوالات آشنایی قبل از ازدواج + روش پرسش سوالات قبل از ازدواج

نکاتی که برای انتخاب همسر ضروری است

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران

پر کردن این بخش الزامیست
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج