نکاتی که برای انتخاب همسر ضروری است


نکاتی  که برای انتخاب همسر ضروری است

بزرگترین تصمیمی که هر انسانی در زندگی اش میگیرد انتخاب همسر است ،برای هر کسی ممکن است پیش بیاید زمانی که میخواهد شریک زندگی اش را انتخاب کند دچار تردید  و سردرگمی شود و یا نداند چه ملاک هایی را برای انتخاب همسر باید در نظر بگیرد ،اگر میخواهید با مهم ترین نکاتی که برای انتخاب شریک زندگی ضروری است آشنا شوید باما همراه باشید.

قبل از انتخاب همسر باید خودتان را به درستی بشناسید

سوالاتی که باید از خودتان بپرسید :
- آیا ویژگی های مثبت و منفی خود را میشناسید؟
- آیا نقاط قوت و ضعف خود را میشناسید؟
- ارزشمند ترین چیز در زندگیتان چیست؟
- نظر و دیدتان نسبت به پوشش و حجاب و مدیریت زندگی چیست؟

زمانی که خودتان را به خوبی شناختید وقت آن است که فردی را که باشما تفاهم دارد را انتخاب کنید اگر غیر از این باشد ممکن است ، زندگی سختی را تحمل کنید که سرانجام خوبی ندارد.
حتما جواب سوالات بالا را در خود پیدا کنید و برای شناخت بیشتر میتوانید از یک روانشناس و از
مشاوره قبل از ازدواج  در این زمینه کمک بگیرید.

لیستی از ویژگی های همسر مورد علاقه تان تهیه نکنید!!

بله درست متوجه شدید. تهیه کردن لیستی از ویژگی های همسر مورد علاقه تان بیش از اندازه مصنوعی و غیر علمی به نظر می رسد. واقعیت آن است که ما معمولا جذب افرادی می شویم که با بسیاری از معیارهای مان هماهنگ نیستند. اما رابطه مان را با آن ها حفظ می کنیم. این نکته نشان دهنده ی آن است که انتخاب ها غالبا بر اساس ذهن ناخودآگاه شکل می گیرد و نه معیارهای نوشته شده بر روی کاغذ.

انتخاب همسر ایده آل و مناسب

بهترین کار می تواند این باشد که به‌جای نوشتن ویژگی های همسر ایده آل، جواب سوالات زیر را بنویسید و بر روی آن ها کار کنید:

  1. من چگونه فردی هستم؟
  2. مهم ترین نقطه ی ضعف من چیست؟
  3. آیا در کنترل خشم خوب عمل می کنم؟
  4. آیا از سلامت روانی کامل برخوردارم و یا افسردگی، اضطراب و. آزارم می دهد؟
  5. آیا تاکنون پس اندازی داشته ام و می توانم زندگی ام را به خوبی مدیریت کنم؟
  6. آیا می توانم عواطف مثبت و منفی مثل غم، شادی، خشم و. را در خود و اطرافیانم مدیریت کنم؟
  7. مهم ترین دلیل فکر کردن به ازدواج چیست؟

برای دریافت مشاوره فردی و کمک از بهترین روانشناسان آنلاین همین الان میتوانید اقدام کنید.

آیا مشاوره ی پیش از ازدواج در انتخاب همسر ضروری است؟

حتی اگر خودتان را به خوبی بشناسید و بدانید در زندگی به دنبال چه چیزهایی هستید، شناخت تان نسبت به طرف مقابلتان، شناختی ناکافی و ناقص است. علاوه بر این، ممکن است بخشی از شناخت تان تحت تاثیر عواطف و احساسات تان قرار بگیرد و به اندازه ی کافی، درست نباشد. باتوجه به اینکه شما زمان زیادی ندارید و نمی توانید سال های سال به بررسی طرف  مقابلتان بپردازید، بهترین کار این است که از یک متخصص کمک بگیرید. متخصص مشاوره پیش از ازدواج به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید ضمن شناخت بیشتر خودتان، طرف مقابل تان را نیز دقیق تر بررسی کنید و تصمیمی مناسب ومعقول اتخاذ کنید.

چه کسانی برای ازدواج با شما خطرناک هستند؟

اگرچه ممکن است افراد زیادی برای ازدواج با شما مناسب باشند، اما ازدواج با چند دسته از افراد شما را در مسیر خطرناک و بی بازگشتی قرار می دهد. این افراد عبارتند از:

  1. کسانی که از نظر روانی سالم نیستند.

عدم سلامت روانی همیشه به معنای آن نیست که فرد در شرایط بحرانی و عجیب و غریبی به سر ببرد.

در صورتی که در طرف مقابل تان نشانه هایی از:

  • بدبینی،
  • رفتارهای عجیب و غریب،
  • اضطراب و
  • یا افسردگی می بینید،

بهتر است مراقب باشید.

حتی اگر چنین فردی برای شما کاملا مناسب باشد، لازم است تا در ابتدا نسبت به حل مشکلش اقدام کند و سپس به ازدواج فکر کنید در غیر این صورت، ازدواج تان هرگز به رفع مشکلات روحی طرفین، کمکی نخواهد کرد. این افراد در انتخاب همسر مناسب با مشکل روبرو خواهند بود.

  1. افراد تنوع طلب

اگر طرف مقابل تان در حین آشنایی با شما، روابط دیگری را دنبال می کند و دارای نوعی تنوع طلبی است، بهتر است رابطه تان را قطع کنید. افراد تنوع طلب، عموما تمایلی به پایان دادن روابط رنگارنگ خود ندارند و بودن با آن ها می تواند شما را دچار آسیب کند. بر اساس پژوهش ها،تنوع طلبی می تواند منجر به ایجاد تغییراتی در ساختار مغز شود که بازگشت به روابط سالم را دچار مشکل می کند. بهتر است با خودتان رو راست باشید وبه امید تغییر این افراد، ازدواج نکنید.

  1. کسانی که به شما و اطرافیان تان بی احترامی می کنند.

بی احترامی طیف وسیعی از رفتارها را در بر می گیرد. به عنوان مثال لازم نیست فردی شما را مورد خشونت کلامی یا غیر کلامی قرار دهد تا بی احترامی محسوب شود بلکه بی توجهی یا بی احترامی به سبک زندگی تان، خانواده و نزدیکان تان نیز حامل پیام هایی در مورد میزان احترام آن فرد نسبت به شماست. نشانه ها را جدی بگیرید و احساسات خود را در میان بگذارید.

  1. کسانی که در کنترل خشم مشکل دارند.

خشم، قوی ترین و جدی ترین هیجانی است که می تواند اساس رابطه تان را تحت تاثیر قرار دهد. اگرچه هیجان خشم به خودی خود، بد نیست اما رفتارهای توام با پرخاشگری، نوعی واکنش نامناسب است که به سختی تغییر می کند. از آنجا که رابطه زناشویی ، عاطفی ترین و نزدیک ترین نوع رابطه است، مدیریت هیجانات منفی نیز در ان از اهمیت زیادی برخوردار است. بنابراین در صورتی که طرف مقابل تان سوابق زیادی از رفتارهای پرخاشگرانه دارد بهتر است وضعیت را با یک روانشناس و یا با یک مشاوره تلفنی مطرح کنید و نسبت به اقدام تان برای ازدواج، بررسی های بیشتری را به عمل آورید. بهترین حالت آن است که پس از یادگیری مهارت کنترل خشم، بررسی های بعدی برای ازدواج را پیش ببرید.

  1. کسانی که برای فرار از تنهایی و یا فشارهای خانوادگی اقدام به ازدواج می کنند.

شروع زندگی مشترک موفق بیش از هر چیز، نیازمند بلوغ عاطفی ، عقلی و شناختی کافی است. این افراد برای فرار از تنهایی در انتخاب همسر مناسب دچار مشکل هستند. در صورتی که در صحبت های طرف مقابل تان رگه هایی از ترس از تنهایی، فشارهای خانوادگی و نمونه هایی از این قبیل را می بینید، این ازدواج می تواند بر بنایی سست استوار شود. در چنین حالتی ممکن است طرفین از یکدیگر به عنوان سپری در برابر احساس تنهایی استفاده کنند و این استفاده ی ابزاری در دراز مدت می تواند کارکرد خود را از دست داده و سیستم خانواده را دچار مشکل کند.

در صورتی که در حال حاضر، در یک ارتباط عاطفی قرار دارید و تصمیم گیری در خصوص وضعیت طرف مقابل برایتان دشوار شده است، می توانید از یک مشاور متخصص درخواست کمک کنید و تصمیمی بالغانه بگیرید.

شما میتوانید جهت کسب اطلاع بیشتر و دریافت مشاوره آنلاین رایگان با کارشناسان گپچه در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید:

مدیریت خشم + راهکارهای کلیدی برای کنترل آن

ازدواج موفق و ۱۱ راز کلیدی برای تجربه آن 

نظرات کاربران

پر کردن این بخش الزامیست
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج