با شوهر غیرتی و بد دل چگونه برخورد کنیم ؟


با شوهر غیرتی  و بد دل چگونه برخورد کنیم ؟

بسیاری از زنان از تعصب و اشتیاق بیش از حد همسرانشان شکایت دارند. در واقع  این اشتیاق بیش از حد می تواند باعث ناامیدی و شکنجه در زندگی عادی شود. با ما در مرکز مشاوره گپچه همراه باشید تا در مورد نحوه برخورد با شوهر غیرتی و بد دل بیشتر بپردازیم.

چگونه با یک شوهر غیرتی و متعصب رفتار کنیم؟

نحوه برخورد با متعصبان موضوع بحث ماست. غیرت یک ویژگی ذاتی بین زن و مرد است و هیچ تفاوتی بین غیرت زن و مرد وجود ندارد. برخی از افراد غیرت را بد معنا می کنند که این امر می تواند باعث آزارهمسران و بستگان را شود.

غیرت یک مرد به همسر و فرزندانش امری ذاتی و ضروریست و در واقع از اعتقادات و تعهدات او ناشی می شود و تا زمانی که افراطی نباشد بخشی از ساختار مسئولیت مرد است.جهت ارتباط با کارشناسان و دریافت مشاوره خانواده تلفنی کلیک کنید.

زنان همچنین طالب غیرت مردان خود هستند وازهمسرانشان نسبت به وضعیت خود حساس باشند. اصولاً زنان از مردانی که  نسبت به نحوه لباس و پوشش آنها بی تفاوت باشند نارضی اند.

زنان بدون شک این حساسیت مردان را نوعی عشق ، علاقه و حمایت می دانند و اگر به افراط و تفریط بپردازد ، محکوم به بدگمانی افراطی می شود.

به تعبیری مى‌ توان چنین گفت: حد و حدود غیرت تا جایى است که از روى بدگمانى و همراه با سخت ‌گیرى افراطی نباشد ، مخصوصا براى کسانى که خود اهل مراقبت‌ اند.

بسیارى از همسران حریم خویش را میدانند و رعایت مى کنند و در این صورت حساسیت نشان دادن بیشتر آثار منفى به دنبال خواهد داشت.

خصوصیات مردان متعصب

تعصب عبارت از نظر یا عقیده مطلوب یا نامطلوب و محبت یا نفرت نسبت به چیزی یا یک شخص است که معمولاً  فرد را از تفکر منطقی درباره آن چیز یا شخص باز می دارد.

مردان متعصب ، همه افراد متعلق به گروه های دیگر از جمله اجتماعی، مذهبی، جنسی، نژادی و غیره را به عنوان افراد پایین تر از خویش طبقه بندی می کند و با آنان بر اساس این انگیزش رفتار می کند.

رفتار فرد متعصب نسبت به دیگران رنگ دشمنی پیدا می کند ولی در مورد خودش یک حالت خود شیفتگی یا عشق به خود داشته و خطاهای خود را موجه میداند و در انتقاد از رفتار و خطاهای دیگران زیاده روی می کند.

عواطف و احساسات همراه با تعصب که از بی تفاوتی تا کینه ورزی تلخ و خشونت بار می تواند در تغییر باشد، از دیگر عوامل تشکیل دهنده تعصب می باشد.

اعتقادات معین درباره رفتار با کسانی که تعصب علیه آنان به کار رفته است را از دیگر ویژگی‌های این افراد است. این رفتار به یکی از سه حالت بی تفاوتی نسبت به آنان، جلوگیری از هرگونه نقش فعال و تعقیب و آزار آن ها، یا ترکیبی از سه حالت بروز می کند.

کودک خیلی زود از تفاوت‌ های بین افراد آگاه می شود، اما این آگاهی از تفاوت ها به خودی خود هرگز به معنای داشتن تعصب نیست. تنها هنگامی که فرد از نگرش‌های اجتماعی نسبت به این تفاوت‌ ها آگاه می‌شود و برای پذیرش نگرش‌های اجتماعی تحت فشار قرار می گیرد، تعصب به وجود می آید در حالی که رفتار تعصب آمیز بعد از آن رخ می دهد.

آموزش نحوه رفتار با شوهر متعصب و غیرتی

زن می‌ تواند یک بار وقتی حال هر دو خوب بود بیرون از منزل با او در این باره گفتگو کند و محترمانه و به دور از هیجان از خودش دفاع کند در «هفت هشت کلمه یا نهایت دو سه جمله ! نه یک سخنرانی انقلابی وطولانی»

در آن چند کلمه با ادبیات خودش شبیه به این را بگوید: «من پاک و مومن و عفیفم. غیرت تو را می‌ پسندم و برخی کنترل ها را (اگر بدبینی اش غیرمستقیم است) و یا سوءظن های تو را (اگر واضح تهمت زده) را اهانت بزرگی به خودم تلقی می‌کنم.

اما بروز خشم فقط حال ما را بدتر می‌کند و گره را محکم ترمیکند. تو را دوست دارم. تو حق داری و می‌توانی از من در مورد برنامه هایم سوال کنی. اما انتظار دارم دقت کنی این پرسش ها پلیس بازی نشود. من و تو هم دیگر را دوست داریم و باید مراقب تصویرِ محبوب خود، در ذهن هم دیگر باشیم.»

مهم ترین عملکرد زن در نحوه برخورد با شوهر غیرتی ایجاد حس حمایت، اطمینان و امنیت به همسرش است. عبادت هایش را مخفی نکند بگذارد شوهر او را مکرر در حال نماز و دعا ببیند. این ریاء نیست، او غریبه نیست.

زن مراعات  ومراقب رفتار با نامحرم را بیش از پیش در دستور کار خود قرار دهد. بهبود نوع پوشش ، حجاب و کنترل برخی از عادات و آداب و رسوم خانوادگی موثر است. پوشش ظاهری و طریقه ی آداب و معاشرتش با دیگران به ویژه آقایان را با دقت و بدون هیچ گونه سوء تعبیری انجام دهد.

داشتن صفحه در فیس بوک، چت و پیامک بازی در هر نوعش با هر کسی  مخرب این اطمینان است.

زن مخفی کاری نکند و در مسیر اطمینان سازی، شفاف سازی حرکت کند. او را در جریان کارهای عادی روزانه  خود بگذارد و

نه به عنوان گزارش دادن بلکه به عناوین مختلف از اینکه “چون می دونم نگرانم میشی” و “راستی می دونی که امروز باید برم دکتر و...که مهم ترین واصل موضوع” اجازه گرفتن از شوهر”است.

دوری از بحث و جدل و توجه به موضوعات عاطفی و… برای بهترین نحوه رفتار با شوهر متعصب و سختگیر.

تمام این امور باید با آرامش، صبر و مهربانی انجام شود تا لایه های شک و تردید به مرور از ذهن همسرتان پاک شود.

با وجود آنکه بد گمانی بیماری است که سبب آزار طرفین یک رابطه می شود اما می توان با کسب مهارت های کلامی و رفتاری ، همچون بالا بردن توان تحمل ابهام و محبت ورزی این اکسیر جادویی خلقت تا حد زیادی از پیشگیری این بیماری و حتی درمان آن پیش رفت.

در این بین چیزی که مهم است این است که طرفین در وهله اول باور بر بدگمانی خود داشته باشند و در وهله بعد خواهان تغییر در رفتار خود باشند و با به کار گیری مهارت های مختلف و کمک از مشاورین خانواده و زوج درمانگر در صدد بهبود رابطه میان خود و طرف مقابلشان باشند.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین و متخصصان مجرب ما در مرکز مشاوره تلفنی گپچه در تماس باشید.

بیشتر بخوانید:

علل خیانت در مردان متاهل 

تاثیر عذرخواهی در زندگی مشترک

نظرات کاربران

پر کردن این بخش الزامیست
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج