روانشناس خوب و نحوه انتخاب آن


روانشناس خوب و نحوه انتخاب آن

هنگامی که احساسات یا مشکلاتی که خارج از کنترل شما به نظر می رسد ، از یک روانشناس خوب و آموزش دیده و دارای مجوز برای کار استفاده می کنید ، این نکات می تواند به شما در انتخاب روان درمانگر و روانشناس خوب جهت پاسخگویی به سوالاتتان ، مرتبط با مسئله و یا موضوع درمان شما کمک کند.

در دوره ای از زندگی ، هر یک از ما ممکن است احساس خستگی زیادی برما غلبه کند و برای حل مشکلات خود به کمک یک روان درمانگر نیاز داشته باشیم. براساس موسسه ملی بهداشت روان ، بیش از 30 میلیون آمریکایی برای مقابله با احساسات و مشکلاتی که بیش از توان آنها به نظر می رسد نیاز به کمک دارند ، مشکلات در ازدواج یا رابطه ، وضعیت خانوادگی یا از دست دادن شغل ، مرگ یکی از عزیزان ، افسردگی ، استرس ، فرسودگی شغلی یا سو مصرف مواد که این رویدادها و فشارهای زندگی روزمره ممکن است گاهی اوقات به طور قابل توجهی ناتوان کننده باشد. گاهی اوقات برای رفع این مشکلات و یا درمان نیاز به کمک یک روانشناس خوب و آموزش دیده دارای مجوز داریم. ، مشاوران  و روانشناسان به میلیون ها انسان در هر سنی کمک می کنند که زندگی سالم تر و شادتری داشته باشند.

اگر ...

شما احساس ناتوانی و ناراحتی غرق کننده و طولانی مدت دارید و به نظر نمی رسد با وجود تلاش و کمک خانواده و دوستان مشکلات شما بهتر شود و انجام کارهای روزمره برای شما دشوار است: به عنوان مثال ، نمی توانید در کارها تمرکز کنید و در نتیجه عملکرد شغلی شما آسیب می بیند. شما بیش از حد نگران هستید ، یا به عنوان مثال ، شما  از مواد مخدر استفاده می کنید یا بیش از حد بحث برانگیز و پرخاشگر می شوید باید با روانشناس و یا یک مشاوره خانواده کمک بگیرید

روانشناس خوب کیست و روان درمانی چیست؟

روانشناسانی که در روان درمانی و سایر اشکال درمان روانشناختی تخصص دارند که متخصصانی بسیار آموزش دیده با مهارت در زمینه های رفتار انسان ، ارزیابی سلامت روان ، تشخیص و درمان و تغییر رفتار هستند. روانشناسان با بیماران همکاری می کنند تا احساسات و نگرش آنها را تغییر دهند و به آنها کمک کنند تا الگوهای رفتاری سالم و موثرتری داشته باشند.

روانشناسان برای تغییر افکار ، عواطف و رفتارها از روش های معتبر علمی استفاده می کنند. روان درمانی یک تلاش مشترک بین یک فرد و یک روانشناس است که با ایجاد یک محیط حمایتی برای صحبت آزادانه و محرمانه درباره نگرانی ها و احساسات فراهم می کند. روانشناسان حفظ محرمانه بودن اطلاعات شما را بسیار مهم می دانند.

هنگام انتخاب یک روانشناس خوب باید به چه مواردی توجه کرد؟

پس از احراز صلاحیت روانشناس و یا مرکز مشاوره ، میزان راحتی شخصی شما با آن روانشناس است مهم تلقی میشود، یکی را انتخاب کنید که با او راحت باشید. جهت ارتباط با روانشناس آنلاین و اساتید مجرب گپچه کلیک کنید.

آیا مراجعه به روانشناس به من کمک می کند؟

طبق یک خلاصه تحقیق از دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد ، برخی از انواع روان درمانی می تواند افسردگی ، اضطراب و علائم مربوط به آن مانند درد ، خستگی و حالت تهوع را به طور موثر کاهش دهد. تحقیقات به طور فزاینده ای از این  که سلامت عاطفی و جسمی ارتباط تنگاتنگی دارند و ارتباط با یک روانشناس می تواند سلامت کلی فرد را بهبود بخشد و کمک شایانی به فرد خواهد کرد.

شواهد قانع کننده ای وجود دارد که نشان می دهد وضعیت اکثر افرادی که حداقل چندین جلسه با روانشناس دارند ، بسیار بهتر از افرادی است که مشکلات عاطفی دارند و تحت درمان نیستند. یک مطالعه بزرگ نشان داد که 50 درصد بیماران پس از هشت جلسه به طور محسوسی بهبود می یابند ، در حالی که 80 درصد افراد تحت درمان در پایان شش ماه بهبود می یابند.

چگونه درمان موثری داشته باشم؟

با شروع درمان ، باید اهداف روشنی را با روانشناس خود تعیین کنید. شما ممکن است در تلاش باشید تا بر احساس ناامیدی مرتبط با افسردگی غلبه کنید یا ترس را که زندگی روزمره شما را مختل می کند کنترل کنید. به یاد داشته باشید ، رسیدن به اهداف خاص بیش از اهداف دیگر به زمان بیشتری نیاز دارد. شما و روانشناس خود باید تصمیم بگیرید که به چه اندازه انتظار و شاهد پیشرفت باشید.

و در آخر روانشناس خوب که به عنوان یک شخص ثالث آموزش دیده ، باتجربه و بی طرف عمل می کند و همچنین با ایجاد مهارت های جدید و راهکارهای حل مسئله برای مقابله با مشکلی که با آن روبرو است ، به افراد کمک خواهند کرد.

روانشناس تلاش خواهد کرد تا به افراد کمک کند تا آینده مثبت تری را ببیند و تفکر منفی را که همراه با افسردگی، خشم ،استرس است را کاهش دهد.

جهت ارتباط با کارشناسان گپچه و دریافت مشاوره تلفنی میتوانید با ما در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید: 

مشاور دلسوز ؛ دیدگاه های بد درباره مشاوره

زوج درمانگر خوب کیست و چه زمان باید به آن مراجعه کنیم؟

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران

پر کردن این بخش الزامیست
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج