عوامل تاثیرگذار بر جذابیت ؛ ویژگی هایی که شما را جذاب می کند


عوامل تاثیرگذار بر جذابیت ؛ ویژگی هایی که شما را جذاب می کند

با وجود اینکه بسیاری از افراد در تلاش اند تا فردی جذاب باشند، اما چون به همه عوامل جذابیت توجه نمی کنند، نتیجه دلخواه خود را نگرفته و از روابط شان دلسرد می شوند. جذابیت فردی احساسات مثبتی نظیر عشق، تحسین و دوست داشتن را در دیگران ایجاد می کند. عدم توجه به عوامل جذابیت شما را محکوم به شکست های متوالی می کند و هر چه زمان می گذرد، اعتماد به نفس تان کمتر شده و در عوض وارد ارتباطاتی نامطلوب می شوید. بنابراین پیش از آن که بخواهید فردی جذاب باشید باید عوامل جذابیت را بشناسید و برای رشد آن ها تلاش کنید. در ادامه به عوامل تاثیر گذار در جذابیت اشاره کرده ایم.

عوامل تاثیر گذار در جذابیت فردی

هر کسی نیاز به تعامل و ارتباط با دیگران دارد و برای این کار ویژگی هایی را در خود پرورش می دهد. برخی به  جذابیت ظاهری، برخی به جذابیت رفتاری و برخی دیگر به جذابیت کلامی باور داشته و آن ها را در خود پرورش می دهند. اما واقعا برای جذاب بودن کدام یک اهمیت بیشتری دارد؟ زمانی که به ویژگی های مردان و زنان جذاب نگاه می کنیم، ترکیبی از هر سه عامل را می بینیم. در ادامه به مهم ترین عواملی که باعث جذاب بودن یک فرد می شوند اشاره کرده ایم.

1.  ظاهر و فیزیک از عوامل جذابیت اولیه

طبق تحقیقات برای آن که یک ارتباط عاطفی در مراحل اولیه شکل بگیرد، جذابیت فیزیکی نقش مهمی بازی می کند. در واقع در ملاقات های اول، مردان و زنان جذب کسانی می شوند که جذابیت ظاهری بیشتری دارندالبته ادراکی که افراد از جذابیت خودشان دارند نیز در این زمینه بی تاثیر نیست. به این معنا که شما جذب کسانی می شوید که از نظر ظاهری در سطح خودتان هستند؛ چرا که افراد با جذابیت زیاد در ناخودآگاه شما رقیب محسوب می شوند.

2.  تشابهات از عوامل جذابیت در بلند مدت

برخلاف تصور عامه وجود تشابه در مسائلی نظیر سن، میزان ثروت، مذهب، طبقۀ اجتماعی، ویژگی های شخصیتی، هوش و نوع نگرش به زندگی از جمله مواردی هستند که یک فرد را از نظر شما جذاب می کند. شاید تفاوت در نگاه اول جذاب به نظر برسد، اما زمانی که وارد چنین ارتباطی می شوید، تعارضات بیشتر شده و جذابیت کم کمتر می شود.

3.  بودن در یک مکان و یک زمان

افرادی که در یک نقطه جغرافیایی زندگی می کنند، رویدادهای مشابه بیشتری را تجربه می کنند. در نتیجه جهان بینی آن ها شباهت بیشتری داشته و راحت تر می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. بنابراین احتمال اینکه نسبت به نگرش یکدیگر علاقه پیدا کنند بیشتر می شود.

4.  توجه به علایق و خواسته های طرف مقابل

افراد بیشتر جذب کسانی می شوند که نسبت به علائق آن ها بی تفاوت نبوده و متقابلا به آن ها واکنش نشان دهند. این مساله در مراحل ابتدایی رابطه بسیار تاثیر گذار است چرا که همه افراد به طور طبیعی از این که مورد عشق و علاقه قرار بگیرند و به خواسته هایشان توجه شود لذت می برند. در واقع شما کسانی را دوست دارید که شما را دوست دارند و واکنش های مطلوبی به علائق شما نشان می دهند.

5.  پذیرش اطرافیان

هنگامی که فرد مورد نظر شما از نظر دوستان و خانوادۀ تان مورد پذیرش باشد بیشتر احتمال دارد که شما نیز جذب او شوید. این مساله در کسانی که نظر خانواده و دوستانشان را زیاد مورد ارزیابی قرار می دهند، اهمیت بیشتری دارد.

6.  ابهام و ناشناخته

از نظر روانشناسی "ناشناخته ها همیشه جذاب ترند". در واقع مردان و زنان بیشتر جذب کسانی می شوند که رمز و راز بیشتری در رفتار خود نشان می دهند. شاید برای تان جالب باشد، زمانی که نظر کسی را در رابطه با خودتان نمی دانید بیشتر تمایل به برقراری ارتباط با او دارید.

7. توجه به ارضای نیازها

همۀ افراد نیازهایی دارند و به دنبال ارضای آن ها هستند. کسانی که به نیازهای شما بیشتر توجه می کنند و بیشتر در جهت ارضای آن ها تلاش می کنند، جذاب تر به نظر می رسند. منظور از ارضای نیازها تنها جنسی نیست، بلکه توجه به نیازهای عاطفی، روانی، مالی و... همگی برای داشتن حس خوب در شما لازم هستند. زمانی که طرف مقابل تان به همه این نیازها توجه کند، به احتمال بیشتری عشق و یک دوستی عمیق را تجربه می کنید.

8.  منابع درون فردی

برخی از ویژگی های روانی افراد به عنوان عوامل جذابیت در هر فردی شناخته می شوند. مهربانی، هوش، حس شوخ طبعی و میزان حمایتگری از جمله ویژگی هایی است که هر کسی می تواند آن ها را در خود پرورش داده و به فردی جذاب تبدیل شود. اعتماد به نفس نیز یکی دیگر از ویژگی های درونی است که باعث جذابیت افراد می شود.

همانطور که در این 8 ویژگی جذابیت اشاره کردیم، شما می توانید با ایجاد تغییراتی در خود تبدیل به یک فرد جذاب شوید. توجه داشته باشید که ویژگی های ظاهری تنها بخشی از عوامل جذابیت در فرد هستند، پس هر کس با هر ظاهری می تواند جذاب بوده و برای شروع یک رابطه عاشقانه قدم بردارد. اما پیش از آن بهتر است به کمک یک روانشناس به یک خود شناسی رسیده تا بتوانید ویژگی های حقیقی جذابیت خود را کشف کنید. مرکز مشاوره گپچه با ارائه خدمات روانشناسی و با کادری مجرب می تواند شما را زمینه ارتباطات میان فردی در هر موقعیتی راهنمایی بکند.

 شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین و متخصصان مجرب ما در مركز مشاوره آنلاين گپچه  در تماس باشید. 

نظرات کاربران

پر کردن این بخش الزامیست
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج