علل خیانت مردان متاهل


 علل خیانت مردان متاهل

افراد با بینش های مختلف امکان دارد به روشن فکری روی بیاورند وفکر کنند نیاز بیشتری به ارتباط با جنس  مخالف چه در حوزه ی کاری و چه در گشت و گذار و خوشگذرانی دارند که این مسئله کاملا در بین برخی افراد معمول و رایج شده است به طوری که بیشترین طلاق ها به دلیل خیانت همسر شکل میگیرد.
طبق تحقیقات انجام شده دریافتیم که درصد خیانت در مردان بسیار بیشتر از زنان است ؛ اما آیا میدانید علل خیانت مردان چیست ؟  
لازم است به شناخت درستی از علل خیانت مردان متاهل رسید ، تا بتوانیم به بهتر شدن روابط ‌زن و شوهر ها کمک کنیم. جهت اطلاع بیشتر و دریافت مشاوره درمورد
خیانت همسر کلیک کنید.

علل خیانت مردان متاهل چیست ؟

خیانت در واقع باعث فروپاشی بنیان خانواده و در اکثر مواقع طلاق میشود .
خیانت مردان گاهی ممکن است هیچ ارتباطی با شما نداشته باشد یعنی؛ رابطه بین شما و همسرتان بسیار خوب باشد ولی باز هم همسرتان تحریک شده و به شما خیانت کند .

دلایل خیانت مردان متاهل عبارتند از : 

- فقدان عشق 
- تکراری شدن رابطه ی جنسی برای همسر 
- نارضایتی از رابطه ی جنسی با همسر 
- به دلیل انتقام گرفتن بعد از مشاهده ی آزارهای همسر 
- بخاطر عصبانیت و خشم بعد از دعوای زن و شوهری
- به وجود آمدن موقعیت و فرصت برای خیانت
- رفع نشدن نیاز های جنسی مرد توسط همسر
- تنوع طلبی 

دلیل خیانت زنان متاهل چیست؟

طبق تحقیقات موسسه ای در بریتانیا از تمامی خانم های متاهل سوال پرسیده شد که کدام یک به همسر خود خیانت کرده اند و فقط 20 درصد خانم ها اقرار به خیانت داشتند و اما علل خیانت زنان متاهل عبارتند از : 

1. به دلیل انتقام جویی : 

برخی اوقات خیانت کردن زنان به دلیل انتقام جویی میباشد ؛ یعنی مرد به او خیانت کرده و زن هم قصد دارد با انجام خیانت به او بفهماند چه دردی را متحمل شده است و اینکار واقعا هم مردان را به آتش میکشد زیرا اکثر آقایانی که دست به خیانت میزنند به همسر خود فکر نمیکنند که ممکن است چه زجر و دردی بکشد تا زمانی که خودشان نیز این درد را تجربه کنند.

2. به دلیل بی تفاوتی همسر : 

گاهی زنان با رفتارهای خود میخواهند به همسرشان بفهمانند که از او ناراحت هستند و دوست دارند مورد توجه او قرار بگیرند و این بی تفاوتی آزارشان میدهد ؛ ولی مرد ممکن است متوجه نشود که دلیل رفتارهای همسرش چه چیزی است و بیشتر از پیش با او سرد برخورد کند و بی محلی کند و از حرفهای همسرش دلگیر شود ؛ در این مواقع است که زن نا امید شده و به خیانت روی می آورد .

3. خلاء عاطفی و حس ناامنی :

زنان نیازمند توجه و تشویق و سپاسگزاری از سوی همسر خود هستند که قدر آنها را بدانند ولی زمانی که زن احساس کند هیچ کدام از اینها را از همسر خود دریافت نمیکند و مردان دیگر از او تعریف و تمجید میکنند به سمت آنها کشیده میشود و خیانت شکل میگیرد .

4. برگشت به روابط گذشته : 

گاهی زنان برای ترمیم و جبران فقدان های زندگیشان از راحت ترین روش استفاده میکنند آن هم برگشت به روابط گذشته میباشد ؛ این روش ناپایدار است ولی زنان در این روش به دنبال عشق قبلیشان (فردی که در گذشته با آن در ارتباط بوده اند) نیستند بلکه  
حس و حال جوان بودن و خوشحالی آن دوران را میخواهند.

5. رابطه طولانی و ثابت :

بیشتر زن و شوهر ها بعد از گذشت مدتی که باهمدر کنار هم زندگی کرده اند حس میکنند که دیگر مانند : آن روزهای اول ذوق و شوق و علاقه میانشان وجود ندارد و زندگی آنها یکنواخت شده است که همین امر باعث خیانت زنان متاهل میشود .
البته راهکارهای زیادی وجود دارد که شور و شوق آن روزها را دوباره زنده کند و هورمون هایی را در بدن تان بوجود خواهد آورد ؛ راهکارهایی مانند : اینکه همسرتان را در طول روز در آغوش بگیرید و حرفهای محبت آمیز و عاطفی به او بگویید .
اینکه زندگی تان بدون دعوا و مشاجره هست زیاد هم خوشحال کننده نیست ، زیرا خیانت بیشتر در روابط آرام شکل میگیرد.

6. هراس و دلهره از اینکه شوهرش به او خیانت کند :

برخی از خانم ها به این معتقدند که همه ی مردان اهل خیانت و بی وفایی هستند به همین دلیل همواره در ترس و اضطراب خیانت به سر میبرند بدون اینکه شوهرشان به آنها خیانت کند و برای از بین بردن این ترس ها خودشان به خیانت روی می آورند .

7. روابط زناشویی سرد : 

اکثر زن و شوهر ها از سردی روابط جنسی خود گلایه میکنند و زنان بیشتر از مردان از سردی و یکنواختی روابط شان ناراضی اند از این رو برای داشتن تنوع در زندگیشان به خیانت دست میزنند .

8. عدم وجود نقاط مشترک با همدیگر : 

اکثر افراد زمانی که عاشق میشوند و ازدواج میکنند بر لین باورند که با همسر خود تفاهم دارند ولی بعد از گذشت مدتی متوجه نبود نقاط مشترک و تفاهم بین خود و همسرشان میشوند و به همین دلیل به طرف افرادی کشیده میشود که همفکر و هم عقیده ی او هستند و خیانت شکل میگیرد .

9. بیمار بودن :

از دیگر علل خیانت زنان متاهل بیمار بودن خودشان میباشد مثلا : خانمی که بیماری سرطان دارد توقع دارد بیشتر از پیش به او از سوی همسرش توجه شود ولی وقتی توجه و محبت چندانی را مشاهده نمیکند ، در ذهن ، خودش را تنها میبیند و برای تلافی کردن به خیانت روی می آورد تا از روزهای آخری که برایش باقی مانده است ؛ نهایت لذت و استفاده را ببرد .

10. جلب توجه :

زنان به توجه و محبت همسر خود نیاز دارند که کمی به چشم همسرشان دیده شوند و برای او ارزش قائل شوند ؛ زنی که زندگی اش سرشار از محبت و خوشحالی است هرگز دست به خیانت نمی زند ولی اگر زحمت های زیادی در خانه بکشد و کار کند و به فرزندان رسیدگی کند به امید اینکه همسرش از او تعریف و تمجید کند و همسر این احترام و ارزش قائل شدن را از او سلب کند امکان اینکه خیانت کند بسیار زیاد است .

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره روانشناسی با مشاورین و متخصصان مجرب ما در گپچه در تماس باشید.

نظرات کاربران

پر کردن این بخش الزامیست
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج