چطور اعتماد به نفس چهره خود را بالا ببریم؟


چطور اعتماد به نفس چهره خود را بالا ببریم؟

با چند روش عالی میتوانید اعتماد به نفس چهره‌تان را بالا ببرید با ماهمراه باشید.

برای خیلی ازماها پیش آمده که با دیدن چهره مان در آینه ناراحت بشویم و باخود بگوییم چقدر پیرو فرسوده شده ام.ولی دراین مطلب ما میخواهیم به شما یاد بدهیم چهره تان را همانطور که هست قبول داشته باشید.

اعتماد به نفس چهره

بهتراست بگوییم که هر انسانی معیارهای با ارزشی دارد ولی نباید معیارش را چهره خود قرار بدهد چون برای بهتر شدن چهره اش همه نوع عمل زیبایی را ممکن است انجام بدهد و سن او رفته رفته بالاتر میرود و دیگر آن چهره شاداب و جوان رانخواهد داشت و همین باعث میشود فرد افسرده شود و اعتماد به نفس اش پایین بیاید.پس ملاک و معیار با ارزش بودن خودرا هرگز و هرگز چهره خود قرار ندهید.

رسانه ها سعی دارند برای فروش بهتر خود به شما بقبولانند که زیبایی و جوانی شما روز به روز کمتر میشود و باید فلان کرم و فلان عمل را انجام دهید تا دوباره به زیبایی خود برگردید که علاوه بر کاهش اعتماد به نفستان هزینه های گزاف را باید پرداخت کنیدو سلامتی خود را نیز به خطر می اندازید.پس  شما به این تبلیغات توجهی نکنید. مطمئنآ افرادی که به چهره خود زیاد دقت میکنند و حساس هستند افرادی بدون اعتماد به نفس هستند.

تعریف های نامناسب رسانه ها را دور بریزید.

سعی کنید تعریف هایی که درباره زیبایی در رسانه ها گفته میشود را دور بریزید شما تعریف از خودتان را تغییر بدهید یعنی دیدتان را نسبت به خودتان  عوض کنیدویک زندگی زیبا و با آرامش برای خود بسازید.

برای مثال رسانه ها میگویند؛ بینی عملی و کوچک یکی از ملاک های زیبایی در زنان است یاباید اندام زیبایی داشته باشید و اگر ندارید پیکر تراشی کنید یا دارویی که ما میگوییم را مصرف کنید و عکس های افراد مشهور را به نمایش میگذارند، متاسفانه همگی غیر واقعی هستند، در واقعیت چهره و اندام آنها با آنچه در عکس میبینید زمین تا آسمان فرق دارد،اینها تعریف هایی هستند که رسانه ها باعث شدند دیدزنان نسبت به زیبایی شان عوض شود.

خودتان را توصیف کنید بدون درنظر گرفتن چهره و ظاهرتان.

سعی کنید از خوبی های درونتان و شخصیت منحصر به فردتان برای توصیف کردن خود استفاده کنید.برای مثال؛من ارزشمندم .من مهربان و دلسوز هستم.من بخشنده هستم.من روح بزرگی دارم.من توانایی های زیادی دارم.

پس ظاهرتان را ملاک توصیف قرار ندهید .با این روش شما شاد و پر انرژی میشوید و زندگی سرشار از شادی را برای خود رقم میزنید.

از دیدن خود درآینه نترسید!

استرس و ترس باعث بروز و تسریع روند پیری در شما میشود پس ترس را کنار بگذارید و زمانی که درآینه به خود نگاه میکنید اگر چهره زیبایی راندیدید ترس در دل خود راه ندهید.

بخندید.

باور کنید که همه ی آدم ها دوست دارند با افرادی که خنده بر لب دارند معاشرت کنند، زیرا خنده باعث میشود انرژی مثبتی از طرف شما به فرد مقابلتان وارد شود و به چشم او جذاب تربنظر برسید.

پس همیشه لبخند به لب داشته باشید زیرا علاوه بر جذاب بودن باعث میشود اعتماد بنفس بالایی داشته باشید.

آرایش ممنوع!

لوازم آرایشی برای پوست بسیار مضر هستند پس سعی کنید آرایش کردن را به حداقل برسانید.

دوسه روز در هفته را به پوست خود استراحت بدهید و ازهیچ لوازم آرایشی استفاده نکنیدبا این کار اعتماد به نفس چهره تان را بالاتر میبرید.

لباس راحتی بپوشید.

اگر بتوانید در روزهایی که قصد آرایش کردن ندارید لباس راحتی درخانه بپوشید عالی میشود، چون همه چیز برای یک روز خوب و به دور ازمد محیا است و  میتوانید یک لذت بی پایان راتجربه کنید.

به آینه نگاه نکنید!

مدام درخانه و بیرون از منزل هرکجا که آینه دیدید سریع به سمتش نروید و خودتان را نظاره نکنین.

کمتر خودرا درآینه نگاه کنیدو بیشتر به زیبایی های درونی خود بنگریدتا اعتماد به نفس بالایی داشته باشید.

تمرکز بر سلامتی

سعی کنید بیشتر بفکر این باشید که چه ورزشی انجام بدهید تا بدنی سالم و قوی داشته باشید یا چه غذاهایی بخورید که برای سلامتیتان ضروری است

 وبه ظاهر خود فکر نکنید،فکر کردن به ظاهر برای  سلامتی مضر است و شمارا دچار وسواس و استرس میکند.

سوال کنید!

از افرادی که به شمانزدیک هستند سوال کنید که آیا دماغ من بزرگ است؟آیا من صورتی پر از لک دارم؟بعد باجوابی که از آنها میگیرید متوجه میشوید که آنها باهر مشکل ظاهری که شماداشته باشید باز هم شمارا دوست دارند و این دوست داشتن بخاطر ویژگی های خوب درونی شماست.

درون زیبای شما باعث شده که ظاهرتان نیز برای آنها زیبا باشد.

پس دست از ایراد گرفتن از خود بردارید و خودتان را هرجور که هستید دوست داشته باشید و قبول کنید.

بپذیرید!

(مقایسه کردن تورا به کشتن میدهد خودت باش).

خودتان را به هیچکسی مقایسه نکنید مخصوصا افرادی که از شما کوچکتر هستند این مقایسه ها شما را نا امید و خسته میکند و اعتماد به نفسی برایتان باقی نخواهند گذاشت.

 به هر حال زمان طبق روال خودش راهش را ادامه میدهد و میگذرد.

شمانیز پا به سن پیری میگذارید و مقایسه هاجلوی پیرشدن شما را نمیگیرد این روند را قبول کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با مشاور روانشناسی گپچه میتوانید به راحتی با ما در این لینک در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید:

15دلیل اصلی طلاق

راه های تشخیص خیانت مردان​

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران

پر کردن این بخش الزامیست
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج