معلم ها چگونه میتوانند از سوء استفاده جنسی در مدارس جلوگیری کنند؟


معلم ها چگونه میتوانند از سوء استفاده جنسی در مدارس جلوگیری کنند؟

 سو استفاده جنسی در مدارس و راههای پیشگیری از آن

اگر چه والدین بیشترین تاثیر را روی کودک دارند؛ اما معلمان هم می توانند تاثیر زیادی بر بچه ها بگذارند و نقش مهمی در ایجاد امنیت برای کودکانی که در معرض خطر سوء استفاده جنسی در مدارس قرار دارند ایفا کنند. اما سوالاتی از جمله: چگونه سوء استفاده جنسی را در دانش آموز تشخیص دهم؟ و یا اینکه چگونه می توانم به جلوگیری از وقوع حوادثی مانند سوء استفاده جنسی کمک کنم؟ ممکن است برای معلمان عزیز پیش آید.

  معلم می تواند با رعایت 7 روش زیر، از سوء استفاده جنسی از دانش آموز هایش پیشگیری کند:

واقعیت هایی راجع به کودک آزاری و سو استفاده جنسی

کودکان بیشتر از سمت کسانی مورد سوء استفاده جنسی قرار می گیرند که به آنها اعتماد دارند یا آنها را می شناسند نه غریبه ها. برخی بررسی ها نشان می دهند که حدود 90% از موارد سوء استفاده جنسی از کودکان توسط فردی انجام شده که کودک او را می شناسد. در بسیاری از مواقع، سوء استفاده جنسی توسط فردی در خانواده یا فامیل خود کودک رخ می دهد. هیچ قالب مشخصی وجود ندارد که نشان دهد، کودکان با ویژگی های مشخص، بیشتر مورد آزار جنسی قرار می گیرند. لذا سو استفاده جنسی در همه نژاد ها، قومیت ها، مذاهب، سطوح مختلف اجتماعی و اقتصادی و همه سنین دیده می شود. اگر فکر می کنید که در مدرسه شما امکان ندارد کودک آزاری اتفاق بیفتد، لازم است تجدید نظر کنید؛ آمار های جهانی نشان می دهند 1 الی 5 نفر تا 18 سالگی مورد سوء استفاده جنسی قرار می گیرد. این اتفاق در هر جایی ممکن است رخ دهد.

چگونگی رشد جنسی متناسب با سن دانش آموزان را بیاموزید

کودکان در سنین مختلف، رفتار های جنسی سالم و معمول خود را دارند که می توانند از خود بروز بدهند. باید بدانید چه رفتار هایی در هر سنی طبیعی و عادی است؛ بدانید که سو استفاده جنسی صرفا بین یک کودک و یک بزرگسال نیست بلکه ممکن است بین خود کودکان هم اتفاق بیافتد. حواس تان به کودکانی که رفتار های جنسی ناسالم از خود نشان می دهند باشد تا این رفتار نا متعارف را با دیگر کودکان انجام ندهد.

علائم هشدار دهنده را بشناسید

علائم رفتاری و فیزیکی که بیان کننده آزار جنسی کودک هستند را بشناسید و مراقب آن ها باشید. حواستان به کودکی که امکان دارد مورد آزار جنسی قرار بگیرد، باشد.

قوانینی برای جلوگیری از سو استفاده جنسی در مدرسه خود تعیین کنید

شما می توانید قوانینی برای ارتباط صحیح بین کودکان و بزرگسالان تعیین کنید تا بدین صورت خطر سوء استفاده جنسی در مدارس یا کودک آزاری را کاهش دهید. همچنین می توانید برای پیشگیری از سو استفاده جنسی از کودکان، آموزش هایی برای کادر خود در نظر بگیرید.

برای والدین آموزش هایی برای پیشگیری از کودک آزاری در نظر بگیرید

بسیاری از والدین راجع به رفتار های جنسی سالم با کودکان خود صحبت نمی کنند. والدین را تشویق کنید تا راجع به رفتار های سالم و ناسالم جنسی در محیط مدرسه با کودک خود صحبت کنند.

اگر مشکلی در مدرسه وجود دارد آن را مطرح کنید

احتمالا در فرودگاه عبارت "اگر چیز غیر عادی دیدید، اطلاع دهید" را زیاد شنیده اید. اگر همکار یا دانش آموزی رفتار هایی را از خود بروز می دهد که به آن ها مشکوک هستید، آن ها را مطرح کنید.

اعتماد دانش آموزان را جلب کنید

برخی از دانش آموزان کلاس شما ممکن است در خانه امنیت نداشته باشند. مهم نیست خانواده شان از نظر شما چگونه به نظر می رسند یا میزان درآمدشان چقدر است یا کجا زندگی می کنند؛ ممکن است در بهترین شرایط هم کودک مورد سوء استفاده جنسی و کودک آزاری قرار بگیرند. بنابراین بین خود و دانش آموز هایتان اعتماد سازی کنید. اجازه دهید تا بدانند که اگر مشکلی در زندگی آن ها پیش بیاید می توانند با شما در مورد آن صحبت کنند. به آن ها تاکید کنید که رازداری باعث نمی شود که در امان بمانند. به صورت کلی کودکان چه مورد سوء استفاده جنسی قرار بگیرند چه نگیرند، از داشتن بزرگسالی در زندگی شان که بتوانند به آن اعتماد کنند احساس آرامش می کنند.

اگر رابطه ی درستی بین والدین، سرپرستان و معلمین برقرار باشد آمار کودک آزاری و سو استفاده جنسی در مدارس کاهش می یابد.

مشاوره آنلاین راجع به کودک آزاری

برای دریافت مشاوره آنلاین یا تلفنی راجع به کودک آزاری و یا مشاوره کودک رایگان از طریق کلیک بر روی این لینک برای دریافت مشاوره اقدام کنید.

بیشتر بخوانید:

ترک تحصیل و بررسی علل و پیامد های آن

چگونه سر جلسه امتحان تمرکز بالایی داشته باشیم ؟

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران

پر کردن این بخش الزامیست
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج