مشاوره کنکور تجربی، چراغ راه پر فراز و نشیب موفقیت


مشاوره کنکور تجربی، چراغ راه پر فراز و نشیب موفقیت

مشاوره تجربی، نه تنها امری تخصصی می باشد، بلکه بر پایه اصول طلایی برنامه ریزی کنکور شما را به سمت موفقیت راهنمایی می کند. اگر قصد پیروزی در کنکور تجربی را دارید، باید حتما این توصیه ها و نکات طلایی مشاوره کنکور تجربی 1401 را در نظر داشته باشید. پیروزی قطعی شما، در اعتماد به مرکز مشاوره کنکور تجربی گپچه است.

برنامه ریزی بخش جدایی ناپذیری از مشاوره کنکور می باشد. این برنامه ریزی و مشاوره، شامل آموزش شیوه های نوین تست زنی و توضیح بودجه بندی و حذفیات کنکوری است. در اینجا شما تمام اطلاعات لازم در مورد آینده رشته تجربی و شیوه مطالعه برای کنکور تجربی را به دست خواهید آورد. برای ارتباط با مشاوران گپچه و دریافت مشاوره کنکور کلیک کنید.

یک مشاور کنکور تجربی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

یک مشاور خوب، مشاوری است که از تجربه سخن بگوید. برای ارائه مشاوره کنکور تجربی 1401، خود مشاور باید مسیر موفقیت را قبلا طی کرده باشد. این گونه دانش آموزان بهتر اعتماد می کنند. خبر بد این است که مشاورین فعال در این حوزه، خود سابقه تحصیلی چندان مناسبی ندارند. اغلب نیز باور دارند، کسی که در زندگی خود موفق نبوده، نمی تواند یک مشاور خوب برای موفقیت در کنکور باشد.

یک مشاور خوب اطلاعات خود در مورد منابع کنکوری را طبق آخرین تغییرات، به روز نگه می دارد. منابع بسیاری برای داوطلبان ارائه شده است. هر چند، تمام این منابع نیاز به مطالعه ندارد. در مرکز مشاوره کنکور تجربی و یا سایت مشاوره کنکور تجربی، بهترین منابع توسط مشاور به دانش آموزان معرفی می شود.

خود مشاور نیز باید بر دروس درسی و منابع، تسلط لازم را داشته باشد. این گونه می تواند سطح ضعیف یا قوی بودن عملکرد دانش آموزان را با توجه به سختی مطالب تشخیص دهد. بنابراین، یک مشاور نباید فقط دکتر یا مهندس باشد، بلکه باید برای مشاوره کنکور تجربی با مباحث درسی نیز، آشنایی لازم را داشته باشد.

مشاور کنکور باید بتواند با توجه به توانایی خود در برنامه ریزی، در هر داوطلب انگیزه لازم برای درس خواندن را ایجاد کند. برنامه ریزی درسی نیز، باید با توجه به تیپ شخصیتی هر داوطلب انجام شود. برای مثال، برنامه ریزی سخت و طاقت فرسا، همیشه نتیجه عکس داشته است. در یک مشاوره کنکور تجربی خوب، برنامه ریزی به صورت تدریجی، از آسان به سمت سخت می‌ رود. همچنین، باید یک برنامه منعطف به داوطلبان داد تا در صورت انجام ندادن، بتوانند آن بخش را در روزهای آتی جبران کنند.

در رشته تجربی، چه آینده شغلی در انتظار شما می باشد؟

گروه درسی تجربی تنوع رشته ای بسیار بالایی دارد. این موضوع بدین معناست که شغل های متنوعی در انتظار شما خواهند بود. داوطلبان پیش از انتخاب قطعی این رشته، باید از زمینه شغل و رشته های آن اطلاع پیدا کنند. این گونه در کنکور ، شانس بیشتری برای موفقیت خواهند داشت.

در اینجا، در مرکز مشاوره کنکور تجربی، یک مشاور آگاه بر حسب علایق خودتان، کمک می کند تا آینده کاری خود را تعیین کنید. اگر بتوانید از کنکور سربلند بیرون بیایید، به طور قطع رشته های خوبی در دانشگاه انتظار شما را دارند. در میان تمام این رشته ها، طبق گفته بهترین مشاوره کنکور تجربی، رشته های پزشکی، هوش بری و پرستاری بهترین آینده شغلی را دارند.

سایت مشاوره کنکور تجربی گپچه

رازهای طلایی مشاوره کنکور تجربی 1401 را بشناسید.

طبق گفته رتبه های برتر رشته تجربی اگر می خواهید موفق شوید، باید درست شروع کنید. شما باید بتوانید با توجه به شرایط خود، یک راه مناسب را انتخاب کنید. این رازهای طلایی مشاوره، شما را به فتح قله کنکور نزدیک می سازد. تمام این فنون و اصول، بر اساس نوین ترین شیوه های کنکور 1401 است.

1.محیطی به دور از حواس پرتی برای خود انتخاب کنید.

اولین قدم برای داشتن شروع مناسب، انتخاب مکان مطالعه است. مکان مطالعه شما باید از نظر فیزیکی مناسب باشد. بدین معنا که عوامل حواس پرتی و مزاحمت در آن وجود نداشته باشد و عوامل حواس پرتی را از خود دور کنید.

برای این کار، تکنیک های مختلفی در مشاوره کنکور تجربی آموزش داده می شود. یکی از آن ها، نوشتن تمام عوامل حواس پرتی در یک برگه است. این گونه شما تمام محرک های حواس پرتی را به صورت لیست دارید و می توانید در زمانی دیگر، به آن ها فکر کنید.

2.در تهیه منابع مناسب و لیست کردن حذفیات، کوشا باشید.

هیچ مشاور کنکور تجربی به شما نمی گوید که تمام منابع را تهیه کنید. تهیه کردن تمام منابع به معنی تسلط بیشتر نیست و حتی باعث سرخوردگی شما نیز می شود. حتی رتبه های برتر کنکور نیز بر تهیه درست منابع تاکید داشته اند. آن ها پیشنهاد داده اند تا پس از انتخاب منابع، آن ها را به صورت دقیق مطالعه کنید. همچنین لازم است تا تکنیک های تست زدن را در خود تقویت کنید تا تسلط بیشتری داشته باشید.

3. به خوبی نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید.

اگر تا به حال بیش از یک بار در آزمون کنکور شرکت کرده اید، بهتر است مسیر پیشین خود را یک بار از نظر بگذرانید. در این مسیر می توانید تشخیص دهید که چرا تا به حال موفق نشده اید. شاید دلیل عدم موفقیت شما، عدم استفاده از مشاوره کنکور حرفه ای است.

سعی کنید نقاط ضعف خود را شناسایی کنید. اگر در یک درس ضعیف هستید، تلاش کنید تا ضعف خود را به کمک یک مرکز مشاوره کنکور تجربی برطرف کنید. البته حتما نقاط قوت خود را نیز بشناسید و آن ها را حفظ و تقویت کنید.

4.رفع اشکال را در کنکور جدی بگیرید.

شما پس از اینکه نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کردید، باید هوشمندانه عمل کنید. شما لازم است تا وقت بیشتری برای نقاط ضعف خود بگذارید. برای مثال، حتما رفع اشکال انجام دهید تا میزان تسلط خود را افزایش دهید. این کار را میتوانید به کمک سایت مشاوره کنکور تجربی انجام دهید.

5.یادگیری تکنیک های تست زنی را فراموش نکنید.

یکی از مهم ترین کارهایی که مشاور کنکور تجربی باید انجام دهد، آموزش شیوه تست زدن مناسب است. هر دانش آموز دارای یک سطح درسی متفاوت است و باید با توجه به این موضوع، آموزش صورت گیرد. حتی اگر در درسی ضعیف هستید، بهتر است تکنیک تست زدن آن را نیز یاد بگیرید.

 بهتر است از تست های آسان به سمت تست های سخت بروید. تست های سخت، دشمن انگیزه شما هستند. پس از آن، اگر قصد کسب مهارت در درسی را داشتید، به سراغ تست های سخت بروید تا موفق شوید. این پیشنهاد بهترین های مشاوره کنکور تجربی 1401 است.

6.زمان بندی، یکی از مهم ترین عوامل موفقیت در مشاوره کنکور تجربی 

در محاسبه رتبه کنکور شما، دو عامل مهم است، یکی ضریب دروس مختلف و یکی تراز شما. شما باید به گونه ای درس بخوانید که هر دو این عوامل وضعیت خوبی داشته باشند. برای مثال، لازم نیست تا حتما بیشتر وقت خود را صرف زیست شناسی کنید.

باید به تمام دروس خود برسید. طبق گفته بهترین مشاوران کنکور تجربی، شما باید تمام دروس را به صورت هم سطح پیش ببرید تا موفقیت شما تضمین شده تر باشد. حتی ممکن است میزان تسلط شما بر مباحث درسی، متفاوت از ضرایب آن ها باشد.

7.دروس عمومی، شانسی برای تضمین موفقیت هستند.

یک مرکز مشاوره کنکور تجربی، همیشه اهمیت دروس عمومی را گوشزد می کند. دروس تخصصی در کنکور تجربی، تاثیر بیشتری در تراز و رتبه دارند. هر چند، عملکرد بد در دروس عمومی شانس موفقیت شما را تا 40 درصد تحت تاثیر منفی قرار می دهد.

مشاوره کنکور تجربی 1401 به شما کمک می کند تا به صورت روزانه، دروس عمومی را کنار دروس تخصصی پیش ببرید. این گونه ضرایب بهتری کسب خواهید کرد زیرا تسلط بیشتری دارید.

8.به صورت مداوم دروس عمومی را بخوانید.

مطالعه شما باید به صورت مرتب و متداول باشد. بدین معنا که باید به صورت روزانه آن ها را بخوانید تا یادگیری عمیق تری داشته باشید. معمولا برنامه های دروس عمومی را به عنوان زنگ تفریح دروس تخصصی در نظر می گیرد.

9.سرعت مطالعه منابع درسی بسیار مهم است.

وقتی می گوییم سرعت مهم است، به این معنی نیست که باید خیلی سریع مطلب را بخوانید. بلکه شما باید آهسته و مداوم مطالعه کنید. کنکور یک سال زمان مطالعه اختصاصی دارد. شما با داشتن تعادل و تناسب، می توانید بهترین برنامه ریزی کنکور را داشته باشید. مشاوران تحصیلی گپچه شما را در این راه کمک می کنند.

10.کیفیت مطالعه، مهم تر از کمیت آن است.

مطالعه با کیفیت، مهم تر از حجم مطالبی است که می خوانید. درست است که شما باید حجم مشخصی از منابع درسی را بخوانید اما نحوه خوانش هم مهم است. با پیروی از نکات گفته شده هر چه با دقت تر و درست تر درس بخوانید، تسلط شما بر مطالب نیز بیشتر خواهد بود.

11.داشتن برنامه هفتگی، لازم است.

در کنکور، داشتن برنامه ریزی هفتگی عامل موفقیت است. این برنامه ریزی برای آن دسته از داوطلبان که در آزمون های آزمایشی شرکت می کنند، ضروری تر می باشد.

12.شیوه مطالعه هر درس را یاد بگیرید.

یکی از 20 نکته برتر مشاوره کنکور تجربی 1401، یاد گرفتن شیوه مطالعه است. شما نباید فقط مطالعه کنید، بلکه باید هر درس را به بهترین شیوه ممکن در کمترین زمان ممکن مطالعه کنید.

13.در مشاوره کنکور تجربی، کارنامه های داوطلبان قبلی را بررسی کنید.

هر داوطلب با هدفی متفاوت از دیگری، در آزمون سراسری کنکور شرکت می کند. با توجه به هدف خود نیز از مشاوره کنکور تجربی بهره مند می شود. حال اگر شما با هدف قبولی پزشکی وارد این عرصه شده اید، باید کارنامه سایر قبول شدگان را نیز بررسی کنید.

شما باید کارنامه هایی را بررسی کنید که به هدف شما در انتخاب رشته و دانشگاه نزدیک است. حتما هنگام بررسی کارنامه ها، بحث سهمیه های مختلف را نیز در نظر داشته باشید. در این راه بهتر است از کمک های مراکز مشاوره کنکور تجربی استفاده کنید.

14.پس از آزمون آزمایشی، عملکرد خودتان را بررسی کنید.

این موضوع در راستای شناسایی نقاط ضعف و قوت شما است. این گونه شما با بررسی تراز و رتبه خود، می توانید بهتر به نتیجه دلخواه خود نزدیک شوید. معمولا نتایج آزمون های آزمایشی، تا حدودی نشان دهنده عملکرد شما در آزمون اصلی است. مراکز مشاوره کنکور تجربی نیز، این مسئله را تایید کرده اند. بهتر است، با هر آزمون آزمایشی، مانند آزمون اصلی رفتار کنید.

15.با اصول و فنون برنامه ریزی مشاوره کنکور تجربی آشنا شوید.

شما باید برنامه ریزی درسی را با توجه به زمانی که دارید انجام دهید. برنامه ریزی نامناسب باعث می شود تا در زمان مقرر، تمام مطالب و منابع مورد نیاز را تمام کنید. به همین خاطر، سعی کنید طبق نکات مشاور کنکور برنامه ریزی کنید.

برای تنظیم برنامه های درسی، باید حجم و زمان را در تناسب با یکدیگر قرار دهید. برای مثال، درسی مانند زیست شناسی، به زمان بیشتری نیاز دارد. شاید یک ساعت برای یک نیم فصل آن کافی باشد. برای آگاهی از نکات این چنینی با سایت مشاوره گپچه همراه باشید.

16.کند خوانی، شیوه مناسبی برای کنکور نیست.

بله کند خوانی خالی از مزیت نیست، اما در دوره کنکور ممکن است باعث عقب ماندگی درسی شما شود. در کند خوانی، شما با حجم زیادی از منابع درسی مطالعه نشده روبرو خواهید شد. بنابراین، سعی کنید به شیوه ای درس بخوانید که بتوانید تمام مطالب درسی را پوشش دهید.

یکی از نکات مهم مشاوره کنکور تجربی، جایگزین کردن تند خوانی به جای کند خوانی است. این گونه حجم مطالب درسی به مرور کمتر می شود و استرس شما نیز از بین می رود. استرس ناشی از حجم نخوانده ها در کنکور، دشمن شما خواهد بود.

17.تند خوانی را درست پیش ببرید.

درست است که تند خوانی شیوه مناسبی می باشد، اما کیفیت را نیز در نظر داشته باشید و سریع از مطالب درسی عبور نکنید. در شیوه های مطالعه مورد تایید مراکز مشاوره کنکور تجربی، تند خوانی بدون یادگیری جایی ندارد. تند خوانی گاهی جواب نیست. شما برای مباحث سخت باید زمان بیشتری بگذارید و از مباحث بی اهمیت عبور کنید.

به همین جهت، در سایت مشاوره کنکور تجربی، شما امکان پرسیدن سوال در مورد این شیوه ها را خواهید داشت. امکان مشاوره کنکور تجربی تلفنی و آنلاین، برای شما فراهم شده است. شما در جلسه های مشاوره، از تجربه و دانش مشاورین متخصص بهره مند خواهید شد.

مرکز مشاوره کنکور تجربی گپچه

مشاوره کنکور تجربی 1401 برای دروس شیمی و زیست شناسی چگونه است؟

1.درس زیست شناسی کنکور

برای مطالعه فصل های درس زیست شناسی، باید عنوان ها، متن و تصاویر را از نظر بگذرانید.  تمام این موارد حائز اهمیت هستند. پس از آن، باید تست های مربوط به هر فصل را بزنید تا آموزش کامل شود. در صورت درست زدن تست ها، بهتر است به سراغ توضیح جواب و دلیل جواب نیز بروید. این یکی از نکات مهم در کنکور تجربی می باشد.

سپس، می توانید به صورت گزینشی چند تست را انتخاب کنید. این گونه می توانید یادگیری خود را بسنجید. بهتر است تعداد مشخصی از تست را در زمانی مشخصی بزنید تا برنامه ریزی شده تر باشد. در سایت مشاوره کنکور تجربی، این شیوه بسیار پیشنهاد شده است.

2.درس شیمی کنکور

یکی از مهم ترین مسائل در کنکور تجربی، مشکلات درس شیمی می باشد. برای درس شیمی، طبقه بندی درسی لازم است. یعنی شما باید مفاهیم این درس اعم از گرما و دما را متوجه شوید. حال، برای هر مسئله باید مفاهیم آن را بشناسید. خلاقیت در حل این مسائل مهم است؛ زیرا در شیمی، سوالات ترکیبی طراحی می شوند.

طبقه بندی یکی از شیوه های مطالعه برای کنکور تجربی است. در این شیوه شما باید معلوم و مجهول در هر سوال را مشخص کنید و خلاصه نویسی را فراموش نکنید.

طبق آخرین گفته های مشاوران کنکور تجربی، تست زدن در درس شیمی بسیار مهم است. این گونه شما در آزمون کنکور عملکرد مطلوب تری خواهید داشت.

مشاوره کنکور تجربی به صورت آنلاین و تلفنی چگونه است؟

مشاوره کنکور تجربی آنلاین ، هیچ گونه محدودیتی ندارد. شما می توانید هر ساعتی که بخواهید با سایت گپچه تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از تمام خدمات مرکز مشاوره کنکور تجربی نیز در سراسر ایران بهره مند شوید. کاربران بدون محدودیت جغرافیایی می توانند از مشاوره آنلاین و تلفنی ما استفاده کنند.

آیا محدودیت تماس تلفنی برای مشاوره کنکور تجربی 1401 وجود دارد؟

خبر خوب این است که این محدودیت نه در بعد زمانی و نه در بعد مکانی وجود ندارد. شما هر جایی که باشید، در هر ساعتی می توانید از مشاوره کنکور تجربی ما بهره مند شوید.

در روز، چند ساعت مطالعه برای موفقیت در کنکور تجربی لازم است؟

سطح یادگیری شما در این میزان ساعت موثر است. اگر شما بر مطالب درسی تسلط کمی دارید، به طبع زمان بیشتری نیاز دارید. این برنامه ریزی زمانی، با کمک مشاور کنکور تجربی امکان پذیر خواهد بود. 

سخن پایانی

ما تلاش داریم تا طبق نکات برتر مشاوره کنکور تجربی، بهترین تکنیک های درسی و برنامه ریزی کنکوری را به شما آموزش دهیم. نحوه مطالعه دروس تخصصی و عمومی بسیار مهم است. خوشبختانه شما هم به صورت آنلاین و هم تلفنی می توانید از خدمات سایت مشاوره کنکور تجربی گپچه بهره مند شوید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای انتخاب رشته تحصیلی پایه نهم​

برنامه ریزی درسی و تحصیلی به چه صورت انجام می شود؟

تاثیر معدل در کنکور 1401 تا چه اندازه است؟

نظرات کاربران

پر کردن این بخش الزامیست
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج