نزدیکی در پریود و رابطه جنسی در دوران قاعدگی حرام است ؟


نزدیکی در پریود و  رابطه جنسی در دوران قاعدگی حرام است ؟

نزدیکی در دوران پریودی زنان چرا حرام است؟

از نظر اسلام نزدیکی در پریود و قاعدگی حرام است وبرخی از فقیهان میگویند که این عمل"کفاره سنگینی"دارد.
 اگر رابطه زناشویی به معنای خاص دراین دوران برقرار بشود، آفت های روحی و روانی دارد، مخصوصابرای خانم ها آفات جسمی بیشتری دارد.
هورمون استروژن بشدت کاهش پیدا می کند و خانم ها اصلا تمایلی به برقراری رابطه جنسی ندارند زیرا انرژی برای برقراری رابطه جنسی ندارند.
اگر مرد در این موقعیت ازهمسر خود طلب رابطه جنسی کند مسلما زن خاطره ی بدی درذهنش باقی میماند و باعث بوجودآمدن"حس نفرت"درزن نسبت به مرد میشودو دیگر حس خوبی نسبت به زناشویی نداشته باشد.
این امر یکی از دلایل انزار جنسی در بین زن و شوهر است.زنان در دوران قاعدگی دل درد شدید دارند وازنظر جسم و روح ضعیف میشوندو حوصله ی کلنجارو سروصدا و همچنین حوصله ی بچه هاراهم ندارند و بسیار حساس میشوند و برای هرمسئله کوچکی ممکن است زود برنجند ودست به انجام هرجرمی بزنند.
لازم بذکر است که بیشترین درخواست های طلاق و تصادفات نیز دراین ایام بیشتر صورت میگیرد. 
میتوان گفت تصادفات دراین دوران ۵ برابر روزهای معمول میباشد.

آیا رابطه زناشویی در دوران پریودی خانم ها آفت جسمی هم دارد ؟

پاسخ – بله .ماچندنمونه از این آفت هارابرایتان نام میبریم.
برقراری رابطه جنسی در دوران قاعدگی باعث ایجاد آسیب بافتی میشود زیرا زن دراین دوران ترشحاتی ندارد که آسیب های بافتی را ترمیم کند ودربدن زن اختلالی به نام "اندومتریوز"به وجود می آید که بافت رحم به قسمت های دیگر بدن کشیده میشوندکه باعث بوجود آمدن عفونت درزن میشود و همچنین احساس دردشدید.
 ولی در دوران بعداز قاعدگی و روزهای معمول اگر زن و شوهر باهم رابطه جنسی داشته باشند زن ترشحات دارد و آسیبی به بافت نمیرسد. 
《هرآنچه را که اسلام منع کرده مسلما برای سلامتی انسان است و بس.》
و حالا نکته ای که وجود دارد این است که نه تنها این رابطه باعث ضرر و زیان به بدن زن میشود بلکه جلوی  "فواید قاعدگی" را هم میگیرد؛عادت ماهیانه برای پاکی رحم ، بارداری و آمادگی شیردهی بسیار مهم است،ولی زمانی که دراین دوران رابطه برقرار باشد جلوی این فواید را هم میگیرد و ممکن است زن دراین دوران و رابطه حامله شود.
پزشکان میگویند که امکان بارداری خیلی کم است ولی محال نیست.پس اگر زن حامله شود جنین دچار اختلال ژنتیکی خواهد شد.
مجموع تمامی این موارد ذکر شده باعث شده تا اسلام این رابطه را "حرام"بداند.

برخی از مراجع تقلید فرموده اند؛که برقرار کردن رابطه زناشویی دردوران قاعدگی مکروه است و کراهت شدیده دارد .اگر انسان دچار کراهت شدیده بشود یعنی انسان گناه کرده است ؟
پاسخ – خیر کراهت شدیده گناه محسوب نمیشود.

اسلام برخی از اعمال و رفتارهارا حرام میداند و برخی را مکروه.
ولی عمل مکروه گناه محسوب نمیشود. فرموده اند : "هر مکروهی جایز است".《منظور از مکروه این است که اگر انجام نشود بهتر است ولی جایز است》اگر اسلام میگوید؛رابطه داشتن در دوران قاعدگی کراهت شدیده دارد بخاطر ضررهایی است که به بدن مرد و زن وارد میشود.
مثل؛دردکمر و ستون فقرات،اختلالات معده ای و ایجاد بواسیر درخانم ها،عفونت در زن و مرد،مرد کنترلش را ازدست میدهد و زود انزالی میگیرد.

 تکلیف آقایان برای رفع نیازهایشان در دوران پریودی زن چه می شود ؟

پاسخ – افرادی که شیعه هستند وحرام حلال را قبول دارند و دستورات الهی را انجام میدهند هرگز تن به اعمال حرام نمی دهند.

حالا ممکن است سوال این باشد که من شیعه هستم ونمیخواهم گناه کنم پس چکاری انجام دهم تا ارضا شوم؟ شماسعی کنید دراین ایام از همسرتان درخواست رابطه نکنید و خودتان را کنترل کنید. خداوند درهرماه چندروزی را برای استراحت جنسی زن و مرد قرار داده است که این کارحکمتی دارد.
خانم شما دراین روزهای قاعدگی بسیار کلافه هستند پس شما با آن مهربانی کنید و کمک حال او باشید بیشتر به او توجه کنید و هرگز درخواست رابطه نکنید.

ممکن است مردی بگوید من توان این را ندارم که از نیازهای جنسی ام بگذرم ومی خواهم ارتباط برقرار بکنم پاسخ چیست؟

اگر واقعا طاقت و تحمل نداشتن رابطه را ندارید میتوانید مانند دوران عقد رابطه را برقرار کنید که ازنظر بهداشتی مناسب نیست،نظافت بسیار کم است و هردو آلوده خواهید شد.
و اینکه یک حالت بدی به زن و مخصوصا مرد دست میدهد که باعث میشود زن ازچشم مرد بیفتد و رابطه شان سرد شود.
دربرخی مواقع هم مرد برای ارضا دست به خطا میزند و ممکن است ازطریق زنی دیگر ارضا شود یا خود ارضایی کند پس دراین مواقع بهترین گزینه همان است که مانند دوران عقد ارتباط باهمسر خود برقرار کند.
《 ملاک اصلی دین حلال و حرام اعمال مااست پس اگر انسان دچار حرام نشوند مانعی برای ارتباط باهمسرش نخواهد داشت》.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره جنسی رایگان با مشاورین و متخصصان مجرب ما در مركز مشاوره آنلاين گپچه در تماس باشید.

بیشتر بخوانید:

سندرم پیش از قاعدگی و نشانه های آن

اختلاف با همسر و بررسی علل و عوامل آن

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران

پر کردن این بخش الزامیست
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج