درمان شکست عشقی + چگونه این درد را کاهش دهیم؟


 درمان شکست عشقی + چگونه این درد را کاهش دهیم؟

چگونه میتوان به درمان شکست عشقی پرداخت؟

اگر بخواهیم یکی از جدی ترین احساسات آدمی را نام ببریم باید به"عشق "اشاره کنیم که کلکسیونی از احساسات و اضطراب ها را در وجود فرد به همراه دارد ؛ میزان رنجی که فرد از شکست عشقی متحمل میشود به میزان عشق میان آنها بستگی دارد یعنی هرچقدر که عشق عمیق تر باشد ، فرد به هنگام شکست عشقی درد و عذاب بیشتری را تجربه خواهد کرد و اگر جلوی این رنج را نگیرد ممکن است دچار افسردگی و اضطراب شود ؛ پس بهترین کار درمان شکست عشقی است که با کمک یک مشاور متخصص و با تجربه امکان پذیر است. برای آگاهی بیشتر در رابطه با شکست عشقی و راه درمان آن کلیک کنید.

چرا واکنش افراد به شکست عشقی با هم فرق دارد؟

- دلیل اینکه برخی افراد بعد از شکست عشقی افسردگی میگیرند و خود را نابود شده فرض میکنند و برخی دیگر مانند قبل به زندگیشان ادامه میدهند چیست؟
- شما فکر میکنید کدام یک از این دو گروه بهتر هستند؟ 
همه ی انسان ها از بدو تولد از عشق مادر به خود بهره مند میشوند و در نوجوانی یا جوانی هم عاشق فرد دیگری میشوند که ممکن است با شکست عشقی روبرو شوند ، حال فرض کنید که فردی در کودکی مادر خود را از دست داده باشد ، و در بزرگسالی نیز شکست عشقی بخورد یعنی برای دومین بار عشق زندگیش را از دست داده باشد ؛ از این رو دنیا مکانی وحشتناک برای او خواهد بود و دنیا را مکانی فرض میکند که دوست داشتنی هایش را از او سلب میکند و میگیرد ، بنابراین بعد از شکست عشقی دچار افسردگی و بیماری های روانی و ... خواهد شد.
لازم به ذکر است که : واکنش افراد به شکست عشقی به عوامل محیطی و فردی ، نوع و شرایط زندگی و کودکی آنها بستگی دارد ؛ به همین دلیل واکنش افراد با هم فرق دارد. 

آیا گذشت زمان ، در درمان شکست عشقی تاثیر گذار است ؟ 

برای پاسخ این سوال ، هم میتوان گفت (بله ) و هم بگوییم (خیر) .
زیرا برخی افراد با گذشت 6 ماه از زمان به این نتیجه میرسند که باید واقعیت را قبول کنند و با شکست عشقی که برایشان رخ داده است کنار بیایند ؛ ولی برخی دیگر با گذشت زمان ، هر روز بیشتر از قبل در غم و رنج غرق میشوند و دچار افسردگی میشوند ؛ پس افراد حتما در ابتدای شکست عشقی باید با یک روانشناس (درمانگر) یا مشاور متخصص در این زمینه صحبت کنند تا از مبتلا شدن به انواع بیماری های روانی جلوگیری شود.

نقش بخشش در درمان شکست عشقی

گاهی اوقات رابطه عاطفی با اتفاق های ناخوشایندی به پایان می رسد. اتفاقاتی نظیر خیانت و دروغگویی علاوه بر احساس شکست، خشم و نفرت زیادی را به همراه می آورد. در این شرایط اگر می خواهید دچار آسیب های دراز مدت روحی نشوید باید به یک سری از خصایل دست پیدا کنید. بدون داشتن این خصوصیات درمان شکست عشقی برایتان دشوار خواهد بود. مهم ترین نکته ای که باید بدانید و به کار ببندید توانایی بخشش است. شما باید توانایی بخشیدن را داشته باشید.

این بخشش تنها کلماتی که بر زبان جاری می شوند و یا از ذهن می گذرند نیست. این یک فرآیند عمیق عاطفی ست. باید بتوانید با تمام وجود شریک عاطفی پیشین خود را ببخشید. بخشش یک نکته بسیار کلیدی در درمان آسیب شکست عشقی است، اما چرا این امر تا به این اندازه اهمیت دارد؟ زیرا که با این بخشش قبل از هر چیز خود را به آرامش رسانده اید. ممکن است بگویید آخر چگونه؟ هرگز امکان ندارد بتوانم او را ببخشم، پاسخ ما به شما این ست که بدون بخشش شکست عشقی هرگز به آرامش نخواهید رسید. همچنین قرار نیست شما همیشه یک بازنده باشید، بلکه باید به خود فرصت دوباره ای برای شروع رابطه ای جدید بدهید. پس حتما از کمک های متخصصان روانشناسی برای شروع دوباره استفاده کنید.

 مراحل چهارگانه ای که برای درمان شکست عشقی باید طی کنیم

برای درمان شکست عشقی باید از چهار مرحله روانشناختی عبور کنیم بدون عبور از این مراحل هرگز به درمان حقیقی یک شکست عشقی نمی‌رسیم. این مراحل عبارتند از شوک، انکار، باز آفرینی و استقلال عاطفی. روزی بدون هیچ مقدمه قبلی شریک عاطفی شما به نزدتان می‌آید و اعلام می‌کند قصد دارد شما را ترک کند، درست است که این اواخر اوضاع رابطه‌تان زیاد خوب پیش نمی‌رفت اما هرگز تصور نمی‌کردید چنین اتفاقی بیفتد در این شرایط ابتدا دچار شوک می‌شوید.

مرحله دوم شکست عشقی انکار است در این زمان هر دو طرف رابطه چه آن کس که رابطه را ترک می‌کند و چه آن کس که طرد می‌شود سعی دارند حقیقت را کتمان کنند، آنان همچنان با یکدیگر تماس می‌گیرند و نمی‌خواهند بپذیرند که رابطه برای همیشه به پایان رسیده است.

پس از آن نوبت به مرحله باز آفرینی می‌رسد. شما از کسی که مدت‌ها دوستش داشتید جدا می‌شوید، اکنون در یافتن معنی و مفهوم زندگی دچار مشکل هستید، برنامه‌ای برای انجام ندارید، روزی در کلاس موسیقی ثبت نام می‌کنید و روزی دیگر به باشگاه ورزشی می‌روید. همه این کارها برای این است که در آخر بتوانید بدون رابطه نیز به معنایی برای وجود خویش دست پیدا کنید. اگر بتوانید این مرحله از شکست عشقی را با موفقیت پشت سر بگذارید؛ وارد مرحله استقلال عاطفی می‌شوید.

 درمان شکست عشقی ؛ کلام آخر 

طی کردن مراحل شکست عشقی زمان‌بر است و ممکن است چالش های زیادی را برای شما به وجود آورد. به همین خاطر لازم است که همواره با یک روان شناس در ارتباط باشید تا خودتان را بهتر محک بزنید و ببینید چقدر در جهت مثبت قدم برداشته اید. هم چنین در طی این جلسات درمانگر با بررسی تعارضات و مشکلات شخصیتی شما به درمان آن‌ها کمک خواهد کرد که در آینده و روابط بعدی زندگی خود احتمال دچار شدن به شکست عشقی را تا حد زیادی کاهش دهید.

 شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره آنلاین روانشناسی با مشاورین و متخصصان مجرب گپچه در تماس باشید. 

بیشتر بخوانید:

مشاوره روابط دختر و پسر​

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران

پر کردن این بخش الزامیست
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج