تاثیر معدل در کنکور 1401 تا چه اندازه است؟


تاثیر معدل در کنکور 1401 تا چه اندازه است؟

تاثیر معدل در کنکور 1401 توسط سازمان سنجش منتشر خواهد شد و داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت sanjesh.org از میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1401 مطلع شوند.

این اطلاعیه در خصوص کنکور 1401 تا به امروز منتشر شده است و در صورت انتشار مطلب جدید به روز رسانی خواهد شد. جهت اطلاعات بیشتر و ارتباط با مشاوره کنکور رایگان با روانشناسان ما در تماس باشید.

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1401

میزان تاثیر سوابق تحصیلی در سال 99، به صورت مثبت و 30 درصد اعمال خواهد شد. تاثیر سوابق تحصیلی در سال های گذشته نیز به میزان 25 درصد و 5 درصد بوده است.

گفتنی است تاثیر معدل در کنکور 1401 در تراز داوطلبان کنکور اثر گذار خواهد بود، یعنی نمرات کسب شده در امتحانات نهایی و رتبه کنکور داوطلبان به تراز تبدیل خواهد شد.

برای داوطلبان نظام جدید که امتحانات پایه دوازدهم آن ها به صورت نهایی برگزار می شود، معدل امتحانات دهم و یازدهم در کنکور تاثیری ندارد.

داوطلبان مشمول طرح 30 درصدی

آن دسته از افرادی که دارای مدرک فارغ التحصیلی تجربی، ریاضی فیزیک، علوم انسانی و علوم معارف اسلامی بوده و دیپلم خود را از سال 1398 تا 1400 در نظام آموزشی جدید اخذ کرده و امتحانات یک یا چند درس آن ها به صورت نهایی یا کشوری برگزار شده باشد ، مشمول اعمال 30 درصد تاثیر مثبت خواهند شد.

داوطلبان مشمول طرح 25 درصدی

تاثیر معدل در کنکور 1401 برای داوطلبانی که دارای مدرک علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی، علوم تجربی و ریاضی فیزیک بوده و دیپلم خود را از سال 94 تا 97 در نظام آموزشی قدیم دریافت کرده اند، 25 درصد تاثیر مثبت خواهد بود.

داوطلبان مشمول طرح 5 درصدی

آن دسته از داوطلبانی که مدرک دوره پیش دانشگاهی خود را از سال 91-90 دریافت کرده اند و یک یا چند درس آن ها به صورت نهایی و کشوری برگزار شده باشد، مشمول اعمال 5 درصد تاثیر مثبت می شوند.

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور دیپلمه های غیر مرتبط

تاثیر معدل در کنکور 1401 برای داوطلبانی که دیپلم متفاوت دارند نیز به صورت مثبت اعمال خواهد شد، با این تفاوت که تنها معدل نهایی دروس عمومی که به صورت نهایی برگزار شده باشد، مورد محاسبه قرار می گیرد.

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور برای داوطلبان مدرک فنی حرفه ای

برای داوطلبانی که مدرک فنی حرفه ای و کاردانش دارند، تاثیر معدل چه به صورت مثبت و چه به صورت منفی محاسبه نخواهد شد.

داوطلبان دارای مدرک فنی حرفه ای می توانند در کنکور هر سه گروه ریاضی، انسانی و تجربی شرکت کنند. این داوطلبان اگر می خواهند مشمول تاثیر مثبت معدل شوند، باید در امتحانات نهایی رشته مورد نظر خود شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین صبحانه مناسب برای روز کنکور داوطلبان

چه افرادی مشمول تاثیر معدل در کنکور 1401 نخواهند شد؟

آن دسته از داوطلبان کنکور سراسری که مدرک دیپلم شان را قبل از سال 94 دریافت کرده اند و افرادی که مدرک دوره پیش دانشگاهی خود را قبل از سال 91 اخذ کرده اند، مشمول اعمال سوابق تحصیلی چه به صورت مثبت و چه به صورت منفی نخواهند شد.

تاثیر مثبت معدل در کنکور  1401 چگونه خواهد بود؟

تاثیر معدل در کنکور 1401 یا سوابق تحصیلی بدین معناست که اگر نمرات امتحانات نهایی سبب کاهش رتبه کنکور داوطلب در آزمون سراسری شود، این نمره محاسبه نخواهد شد.

طبق دفترچه کنکور سراسری تاثیر سوابق تحصیلی امتحانات سال دوازدهم دانش آموزان در کنکور سراسری 99 به میزان 30 درصد و مثبت خواهد بود.

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی گپچه از شرایط و قوانین ترمیم معدل از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی می توانند پاسخگوی سوالات شما باشند.

برای ارتباط با مشاوران و پرسیدن سوالات خود می توانید همین حالا با ما در تماس بگیرید.

تاثیر قطعی معدل در کنکور چگونه خواهد بود؟

تاثیر معدل در کنکور 1401 بدین معناست که سوابق تحصیلی و معدل دیپلم داوطلب بدون توجه به رتبه داوطلب چه به صورت مثبت و چه به صورت منفی در تعیین رتبه قبولی او در آزمون سراسری اثرگذار خواهد بود.

باتوجه به افزایش میزان سوابق تحصیلی دیپلم در کنکور، داوطلبانی که معدل پایینی دارند می توانند با مراجعه به سامانه ثبت نام ترمیم معدل دانش آموزان با شرکت مجدد در امتحانات نهایی معدل خود را افزایش دهند،همه فارغ التحصیلان تنها یک بار می توانند در این آزمون شرکت کنند.

میزان تاثیر امتحان نهایی در کنکور 1401 چگونه است؟

یک گروه تشکیل شده است برای پیشرفت و ترقی و تنظیم مراحل برگزار شدن و تاثیر امتحانات نهایی در کنکور که این خبر توسط دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور نقل شده است و همچنین افزودند ؛ 
- امتحانات نهایی در کنکور 1402 وزن 60 درصدی دارند 
- امتحانات نهایی در کنکور 1401 وزن 40 درصدی دارند 

دکتر منصور کبگانیان در رابطه با مصوبه اعمال سیاست ها و قوانین سازماندهی سنجش افزودند : 
۸۰ درصد از این مصوبه توسط شورای فرهنگی انجام شده است و به دست وزارت های مربوطه رسیده و ابلاغ شده است و یکسری از نظارت و رسیدگی ها به جای مانده که توسط وزیران جدید و معاون های آنها انجام خواهد شد .

برای کسب اطلاعات تکمیلی تر در رابطه با تاثیر معدل در کنکور 1401 و مشاوره و برنامه ریزی تخصصی کنکور با کارشناسان ارشد، و مشاوره تحصیلی آنلاین ما در تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید:

برنامه ریزی درسی و تحصیلی به چه صورت انجام می شود؟

ويژگی مشاور تحصیلی خوب

برنامه ریزی کنکور 1401 با بهترین متخصصان + نکات طلایی

نظرات کاربران

پر کردن این بخش الزامیست
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج