10 مورد از شایع ترین اختلالات رفتاری بزرگسالان


10 مورد از شایع ترین اختلالات رفتاری بزرگسالان

اگر تلویزیون را حتی برای مدت کوتاهی روشن کنید ، احتمال بمباران شما توسط تبلیغات داروهای تجویز شده و بدون نسخه زیاد است. به نظر می رسد این روزها برای همه چیز یک قرص وجود دارد! حتی اگر هیچ مشکلی در رابطه با سلامتی ندارید ، تماشای چند مورد از این تبلیغات ممکن است شما را متقاعد کند. واقعیت این است که بسیاری از بیماری ها ، مسائل و اختلالات رفتاری وجود دارد که ممکن است زندگی شما را تحت تأثیر قرار دهد.

در اینجا 10 مورد از شایع ترین اختلالات رفتاری بزرگسالان آورده شده است که بسیاری از آنها را تشخیص خواهید داد. همه این اختلال ها مزمن نیستند و همه آنها به راحتی قابل درمان نیستند. اگر احساس می کنید با برخی از کنش های رفتاری متناسب با توصیف خاص یک بیماری دست و پنجه نرم می کنید ، تحقیق بیشتر ایده بدی نیست.

1. اعتیاد رفتاری :

آیا چیزی وجود دارد که شما قادر به توقف آن نباشید؟

اعتیاد یک موضوع پیچیده است و اغلب به عنوان یک بیماری طبقه بندی می شود ، اما همچنین می تواند یک مسئله رفتاری هم باشد. خصوصا که اعتیاد رفتاری هم وجود دارد. یک مطالعه در مورد این نوع اعتیاد می گوید: "چندین رفتار ، علاوه بر مصرف مواد روانگردان ، پاداش کوتاه مدت ایجاد می کند که ممکن است علیرغم آگاهی از عواقب منفی ، رفتار مداوم ایجاد کند." بنابراین بله ، شما می توانید به برخی از رفتارها که به شما نوعی پاداش می دهند ، معتاد شوید.

2. اسکیزوفرنی :

اسکیزوفرنی معمولاً بزرگسالان را بیش از کودکان تحت تأثیر قرار می دهد.

اسکیزوفرنی یکی دیگر از اختلالات شناخته شده برای اکثر ما است. این یک مسئله فلج کننده است که به طرق مختلف روی کسانی که به آن مبتلا هستند تأثیر می گذارد. این یک اختلال روانی است و ماهیتی مزمن دارد. افرادی که با اسکیزوفرنی زندگی می کنند ، اغلب دچار توهم ، هذیان و گاهی مشکلاتی در فیزیولوژی خود می شوند. طبق گفته انستیتوی ملی بهداشت روان ، این علائم به طور معمول در سنین 16 تا 30 سالگی ظاهر می شوند.

3. اضطراب :

هر کسی ممکن است اضطراب را تجربه کند ، اما وقتی این مسئله بر زندگی روزمره شما تأثیر بگذارد ، به یک مشکل تبدیل می شود.

هر کس در یک مرحله اضطراب را تجربه می کند. اما تا زمانی که یک مسئله مزمن و طولانی مدت ایجاد نشود ، به یک اختلال رفتاری تبدیل نمی شود. اختلالات اضطرابی ارتباط نزدیکی با مسائل افسردگی دارند و مانند افسردگی ، انواع مختلفی دارد. 

"اختلالات اضطرابی بیش از نگرانی یا ترس موقت است. برای فرد مبتلا به اختلال اضطراب ، اضطراب از بین نمی رود و با گذشت زمان می تواند بدتر شود. این احساسات می تواند در فعالیتهای روزمره مانند عملکرد شغلی ، کار در مدرسه و روابط تداخل ایجاد کند.

4.بیماری نقص توجه یا بیش فعالی در بزرگسالان یا ADHD :

اگر تمرکز برای شما مشکل بزرگی است ، ممکن است بیش فعالی داشته باشید. 

در سالهای اخیر ، ADD و ADHD بسیار رایج شده است. آنها به ترتیب عبارتند از: اختلال کمبود توجه و بیش فعالی با کمبود توجه و می توانند کودکان و بزرگسالان را تحت تأثیر قرار دهند. این اختلالات اساساً نشستن و توجه را بسیار دشوار می کند. شما تمرکز خود را از دست می دهید و نمی توانید روی وظیفه پیش رو تمرکز کنید. بدیهی است که این مسئله می تواند مشکلاتی را برای افراد در محل کار یا مدرسه ایجاد کند.

5. افسردگی :

چند نفر از دوستان یا همکاران شما به صراحت می گویند افسرده هستند؟افسردگی میلیون ها میلیون نفر را تحت تأثیر قرار می دهد و برخی حتی نمی دانند که به آن مبتلا هستند. این یک مسئله پیچیده است ، با بسیاری از علت های ریشه ای و بدون تأثیر دقیق رفتاری. اما اگر روی یک نوع  افسردگی اساسی تمرکز کنیم ، بسیاری از تغییرات رفتاری قابل توجه می تواند آشکار شود. WebMD می گوید افراد با این نوع افسردگی معمولاً زیاد می خوابند ، عادت های غذایی خود را تغییر می دهند و حتی توانایی کار یا مدرسه رفتن را از دست می دهند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با درمان افسردگی کلیک کنید.

6. اختلال وسواس فکری عملی یا  OCD :

خواستن همه چیز عالی در همه زمان ها نشانه OCD است.

این روزها جوک های مربوط به وسواس در بیشتر خانه ها و محل کار معمولاً به گوش میرسد. به عنوان مثال ، اگر کسی به طور باورنکردنی مرتب باشد ، شنیدن کسی در مورد وسواس فکری یک شخص عادی نیست. اما برای کسانی که با آن دست و پنجه نرم می کنند ، OCD می تواند ناتوان کننده باشد. بسته به شدت مورد ، فرد حتی قادر به کار یا روابط شخصی با هم نیست. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با درمان وسواس کلیک کنید.

7. اختلالات خوردن :

اختلالات خوردن یکی دیگر از حوزه های اختلالات است که اغلب مورد شوخی قرار می گیرند ، اما این موارد بسیار جدی است. اینها نیز اشکال مختلفی دارند. بعضی از افراد اجباری غذا می خورند در حالی که بعضی از افراد به سختی می توانند غذا بخورند. برخی از این موارد را با نام های بی اشتهایی ، پرخوری و ... میشناسید.

در صورت عدم کنترل ، این اختلالات می تواند منجر به مشکلات جدی در سلامتی شود و خواهد شد. آنها حتی می توانند کشنده باشند.

8. وحشت :

حملات هراس نیز مسئله ای است که بزرگسالان با آن روبرو هستند.

اختلال هراس همچنان سبد گسترده دیگری از مسائل رفتاری است. این شامل کسانی است که حملات هراس (نزدیک به اضطراب) و افرادی که با آگورافوبیا سر و کار دارند را تجربه می کنند. کارت اضطراب وحشت ، انجمن اضطراب و افسردگی آمریکا می گوید ، امواج وحشت ظاهراً بی نظیر است که بدون هشدار هشدار می دهند. سپس ، ترس از آن حملات وحشت می تواند حملات وحشت دیگری ایجاد کند - این یک حلقه باطل است.

9. PTSD یا اختلال اضطراب پس از  حادثه

PTSDبر روابط بیشتر جانبازان تاثیر میگذارد.

 بیشتر ما با اختلال استرس پس از سانحه یا PTSD آشنا هستیم. بسیاری از افرادی که از جنگ برمی گردند ،این شرایط را تجربه می کنند. اما در قربانیان جرایم خشن یا کسانی که تجاوز را تجربه کرده اند نیز معمول است. برخی از افراد قادر به بهبودی هستند ، در حالی که برخی دیگر تا پایان عمر با این اختلال روبرو می شوند. علائم آن شامل خوابهای بد ، بازگشت به گذشته و افکار ترسناک و گمراه کننده است.

10. اختلال عاطفی فصلی :

اختلال عاطفی فصلی بر افراد ساکن در مناطق خاصی از جهان تأثیر می گذارد. اصولاً تغییر در میزان نور خورشید منجر به مسائل رفتاری می شود. طبیعتاً ، این یک مشکل فصلی است. محققان معتقدند که این امر به دلیل ریتم شبانه روزی و شیمی مغز ما به دلیل کمبود نور خورشید در زمستان از بین می رود. در واقع نوعی افسردگی است و بسته به محل زندگی شما ممکن است خطر افزایش یابد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره آنلاین روانشناسی با مشاورین آنلاین گپچه در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید:

اختلال درد و آشنایی با آن

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران

پر کردن این بخش الزامیست
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج