اختلال مبدل پوشی چیست؟ و چطور این اختلال را تشخیص دهیم.


اختلال مبدل پوشی چیست؟ و چطور این اختلال را تشخیص دهیم.

اختلال ترانسوستیک یک اختلال روانی محسوب میشود و فردی که دچار آن شده هویت جنسی ندارد و علاقه ی بسیار زیادی به پوشیدن لباس جنس مخالف دارد تا با پوشیدن آن لباس ها توجه مردم را به خودشان جلب کنند. این افراد مشکلات جنسی بسیار زیادی دارند.و آنها فتیشیسم (وضعیتی روان‌شناختی است که در آن یک شیء باعث برانگیختگی جنسی و حتی در مواردِ خاص، ارضای جنسی می شود) و ترنس(کسانی که روحیه و رفتار جنس مخالف را دارند) وهمچنین ملکه ی زرق و برق ها میباشند.
این اختلال هنوز دربسیاری جوامع ناشناخته است و افراد به آن توجهی نمیکنند افراد مبتلا به اختلال مبدل پوشی رفتار های خاصی از خود نشان میدهند که به دور از عرف جامعه است ،گرایش آنها با هم جنس هایشان بسیار فرق دارد و گرایش های شان بیشتر شبیه به جنس مخالفشان است و لباس های جنس مخالف را میپوشند(یکی از نشانه های این افراد است) و رفتارهای بخصوص این افراد باعث شده تا مردم بیشتر به آنها نگاه میکنند.
این اختلال بیشتر درمردان اتفاق می افتد که در جوامع دیگر به آن نام《 درگ کویین 》داده اند.

دلایل بروز اختلال مبدل پوشی:

اختلال مبدل پوشی زمانی در افراد بوجود می آید که دچار استرس شدید میشوند واگر استرس نباشد آنها به انحرافات جنسی روی می آورند.
آنهادر هویت خود دچار شک و تردید هستند واین سوال برایشان پیش می آید که جنسیت من چیست؟ من که هستم؟ و انحرافات جنسی که دارند بر روی آنها تاثیر بسیار زیادی دارد و تحریک جنسی (یکی دیگر از نشانه های این افراد میباشد.)

این افراد تخیلات خاصی دارند یکی از این تخیلات؛پوشیدن لباس جنس مخالف است تا ازاین طریق عقاید و نگرش خود را به دیگران بفهمانند.
راه های زیادی برای درمان آن ها وجود دارد که اگر جدی گرفته نشود و به دنبال درمان نروند عواقب بدتری به همراه خواهد داشت و ممکن است به بیماری های روانی مختلفی دچار شوند.
این اختلال به مرور برای فرد"اعتیاد آور" میشود و بسیار به آن وابسته میشود و از آن لذت میبرد واین لذت باعث میشود که فرد آن را تکرار کرده و به آن عادت کند.

معیارهای تشخیصی اختلال مبدل پوشی

معیار های مختلفی وجود دارد ولی فرد باید به مدت ۶ ماه زیر نظر پزشک باشد تا علائم او شناسایی شوند و اگر ۶ تا از علائم را داشته باشد فرد مبتلا به این اختلال میباشد ،برخی از این نشانه ها را برایتان خواهیم گفت؛
-لباسهای جنس مخالف را میپوشند و بی هویت هستند
-برانگیختگی جنسی این افراد زمانی که به ارگاسم برسند لباس هایشان را عوض میکنند و به هویت اصلی خود برمیگردند.
-تخیلات جنسی بالایی دارند و ناراحتی درآن ها بسیار زیاد است که این ناراحتی ۶ ماه طول میکشد.

راهکارهای درمانی:

این افراد از طریق روانکاوی درمان خواهند شد ولی چون این اختلال بسیار ریشه دار است مسلما دوره درمان طولانی تر است.
این افراد برای درمان باید به مراکز مشاوره مراجعه کنند روانشناسانی که در زمینه های جنسی تخصص بالایی دارند می توانند به افراد کمک کنند تا درمان بشوند ؛آن ها از روش های درمانی روان شناختی، رفتار درمانی، روان پویشی(بیشترین تاثیر را بر درمان فرد دارد)، رفتاری و روانکاوی کمک می گیرند،افرادی که دچار اختلال ترنس هستند با عمل جراحی میتوانند جنسیت خود را تغییر دهند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره جنسی رایگان با اساتید مجرب گپچه در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید:

ساپیوسکشوال چیست و اشخاص ساپیوسکشوال چه ویژگی هایی دارند ؟

سرسختی ذهنی چیست؟

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران

پر کردن این بخش الزامیست
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج