چگونه سر جلسه امتحان تمرکز بالایی داشته باشیم ؟


چگونه سر جلسه امتحان تمرکز بالایی داشته باشیم ؟

برای داشتن بهترین نتیجه در امتحانات باید تمرکز در جلسه امتحان داشته باشیم که بزرگترین مشکل دانش آموزان و خانواده هایشان نداشتن تمرکز دانش آموز در جلسات آزمون است که به همین دلیل نمرات پایینی را در امتحان کسب میکنند.
برای تقویت تمرکز کودک باید، مدت زمان طولانی و به صورت اصولی با آنها کاربشود تا کم کم بهتر شوند.
و پدرو مادرانی که نمیخواهند فرزندشان در آینده با عدم تمرکز روبرو شود باید از دوران نوزادی تا دوران مدرسه و بزرگسالی راهکارهای تمرکز را با فرزندشان شروع کنند.

بی دقتی در جلسه آزمون، به سه دلیل رخ می دهد:

1. عجله کردن

برخی دانش آموزان زمانی که حجم سوالات و زمان کم امتحان را مشاهده میکنند خیلی سریع میخواهند سوالات را جواب بدهند که زمان کم نیاورند و همین سریع گذر کردن از روی سوالات باعث میشود که مفهوم سوال را درست نفهمد یا نتواند سوال را کامل بخواند و اشتباه پاسخ بدهد برای رفع این مشکل در امتحانات باید تکنیک های مدیریت زمان استفاده کنید. جهت راهنمایی بیشتر و دریافت مشاوره تحصیلی آنلاین کلیک کنید.

2. ساده انگاشتن آزمون

برخی دانش آموزان هم زمانی که سوالات رانگاه میکنند و باسوال ساده و راحتی مواجه میشوند فکر میکنند که همه ی سوالات راحت است و خیلی سرسری از سر سوالات میگذرند و احساس موفقیت و شادی درونی میکنند و توجهشان به سوالات و زمان امتحان کم میشود.

3. درگیری‌های ذهنی

سرگردانی چشم بین خط ها و برگشت های غیرارادی چشم به عقب. 
یعنی دانش آموز زمانی که برگه ی امتحان را مطالعه میکند ممکن است خط ها را گم کند و گاهی چشم هایش چند کلمه ی عقب تر را نگاه کرده است.
اینکار زمانی اتفاق می افتد که دانش آموز ذهنش بسیار مشغول و نگران است.

راهکارهای افزایش تمرکز در جلسه امتحان

- افزایش هوشیاری

زمانی که با سوال ساده ای برخورد کردید خیلی سرسری از آن رد نشوید و بسیار هوشیار باشید و حالت جسمانی تان را تغییر دهید گویی که انگار باسوال خطرناک و سختی روبرو شده اید تا در آن سوال بی دقتی نکنید. 

- خواندن کامل همه جزئیات

هماهنگ نبودن چشم و ذهن ،یکی دیگر از بی دقتی هایی است که در مطالعه و آزمون وجود دارد.
پس برای هماهنگ شدن چشم ذهن موقع مطالعه حتما انگشت یا قلمی را زیر خطی که میخوانید قرار دهید و زیر کلمات( نیست و نداردها) خط بکشید.

- آزمون خانگی

چند روز قبل از امتحان،کودک فرم مدرسه اش رابپوشد و وسایل لازم برا امتحانش را کنار خود روی صندلی قرار دهد وشما سوالاتی را از درسی که او ضعیف تر است برایش بنویسید و برگه را به دستش دهید و زمان اتمام امتحان را به او بگویید اینگونه شما برای او آزمون خانگی برپا کرده اید.

شرایط روز امتحان

یک روز زودتر لباس های فرزندتان را چک کنید که گشاد یا تنگ نباشند زیرا این لباس ها تمرکز او را موقع امتحان برهم میزنند.
مانند؛تنگ بودن کش جوراب،گشاد بودن مقنعه یا کفش تنگ و ...همگی حواس دانش آموز را پرت خواهند کرد و دچار بی دقتی در پاسخ به سوالات خواهد شد.

اضطراب امتحان

برخی کودکان نیز بخاطر اینکه پدرو مادرشان از آنها خواسته اند که حتما نمره 20 بگیرند بیشتر از دانش آموزان دیگر دچار استرس میشوند.
و با دیدن اولین سوالی که پاسخش را نمیدانند دچار استرس شدید میشوند که نکند نتوانم خواسته ی پدرو مادرم را برآورده کنم !!
بنابراین دقت اش را از دست خواهد داد و تمرکز کافی برای پاسخ دادن به بقیه سوالات را ندارد.
والدین برخی کودکان نیز برای گرفتن نمره 20 فرزندشان،مدام به آنها یادآوری میکنند که؛ یادت رفته است که امتحان داری؟نکند میخواهی نمره کم در امتحان بیاوری؟ یا والدینی که برای نمره بالا گرفتن فرزندشان ، جایزه بزرگ تعیین میکنند ؛ همگی این موارد باعث کاهش تمرکز کودک خواهدشد.

تغذیه مناسب

برخی کودکان زمانی که درجلسه امتحان هستند زود دچار استرس شده و گرسنه یا تشنه میشوند.
پس اگر میدانید که کودکتان چنین مشکلی برایش پیش می آید، چند عدد خوراکی کوچک و بدون صدا مانند: مویز یا خرما، آبمیوه یا آبنبات برایش تهیه کنید تا موقع امتحان بخورد و با کادر مدرسه هم این موضوع را درمیان بگذارید تا مشکلی پیش نیاید.

 شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین و متخصصان مجرب ما در مشاوره تلفنی روانشناسی گپچه در تماس باشید. 

بیشتر بخوانید:

افزایش سرعت تست زنی با چند تکنیک کاربردی

روش های مطالعه موثر و کاربردی

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران

پر کردن این بخش الزامیست
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج