خرید شب عید را چگونه انجام دهیم؟


خرید شب عید را چگونه انجام دهیم؟

چند راهکار برای خرید شب عید

با وجود همه ی این گرانی ها باز هم ما ایرانی ها برای خرید یک جفت جوراب هم که شده همه ی خیابان های شهر را دور میزنیم چون حال و هوای عید برایمان بسیار خاص است.
و اگر کارمند دولتی باشید هر روز منتظر واریز عیدی تان از طرف مقامات بالا هستید.
درست خرج کردن و مدیریت درست پول یک هنر محسوب میشود، پس اگر بتوانید هم پس انداز کنید و هم خرید شب عید خود را انجام دهید فردی هنرمند هستید.

- با برنامه خرید کنید

تصمیم گیری و انتخاب درست بزرگترین دغدغه های یک خانواده هستند، گاهی اوقات ما میشنویم که  اجناسی دربازار درحال گران شدن است و ما باعجله آن اجناس که زیاد هم برایمان ضروری نیست را میخریم و انبار میکنیم، ولی بعد از مدتی میفهمیم که این شایعه بوده و بسیار پشیمان میشویم از خرید آن اجناس؛ صاحبان کالا این تشویش را در افراد جامعه به وجود می آورند تا کالاهای خود را به فروش برسانند، پس اگر برنامه و مدیریت برای هزینه هایمان داشته باشیم دچار بحران اقتصادی و خانوادگی نخواهیم شد. برای راهنمایی بیشتر و ارتباط با مشاوره خانواده آنلاین گپچه کلیک کنید.

- نیازهای ضروری خود را بشناسید.

اگر میخواهید فردی ثروتمند باشید و همیشه هشت تان گروی نه تان نباشد در هزینه ها مدیریت داشته باشید، ابتدا موقع خرج کردن بیایید نیاز های ضروری خود را بشناسید و هزینه های غیر ضروری را حذف کنید ، نه اینکه به محض دریافت حقوقتان بدون برنامه ریزی به خرید بروید و کلی خرید غیر ضروری کنید و وسط ماه هم پول کم بیاورید.
برخی اوقات هم ، فشارهای مالی اختلاف های خانوادگی را به وجود می آورد.
 جهت خرید،برنامه ریزی درست داشته باشید.
قبل از اینکه خرید کنید عاقلانه فکر کنید و وسیله ای که درحال حاضر به آن احتیاج دارید را خریداری کنید مثلا ؛ برخی افراد برای کودک ۶ ماهه خود حساب پس انداز باز میکنند تا درآینده فرزندشان خانه دار شود و حساب خود را برای اینکار خالی میکنند، این کار بسیار اشتباه میباشد.
بیایید مانند کشورهای توسعه یافته فکر کنیم،آنها برای خرید و حقوق و پس انداز خود برنامه ریزی هفتگی دارند نه مثل ما که همه چیز را برای آخر سال موکول میکنیم ؛ خرید،مسافرت،پس انداز و ....

- خرید های خود را فصل به فصل انجام دهید.

خانواده مانند یک دولت است باید اصول تقسیم کردن بودجه را یاد بگیرید و برنامه ریزی برای پولتان داشته باشید ، سعی کنید با این روش ،همه ی اعضای خانواده در تصمیم دخل و خرج مشارکت کنند تا کسری بودجه را باهم برطرف کنید.
اول هرفصل بهترین کار برنامه ریزی است،در زمان های گذشته رسم بوده که در عید نوروز همه افراد برای خرید به بازار میرفتند ؛ ولی اگر ۳ ماه قبل عید یا بعداز عید، خریدهایتان را انجام دهید به این صورت شما مهارت مدیریت خرید و هزینه را یاد گرفته اید.
درمرحله بعد برنامه ریزی کوتاه مدت داشته باشید، به این معناست که خریدتان را درمدت زمان کوتاه انجام دهید و جلوی احساسات خود را بگیرید تا وسایل غیر ضروری را از روی احساسات نخرید.
موقع خرید به کیفیت اجناس توجه کنید نه قیمت ارزان یا گران.
همیشه گران یا ارزان بودن جنس دلیل برخوب بودن کیفیت آن کالا نیست.

-در زمان حال زندگی کنید نه آینده

یعنی مدام به فکر جمع کردن پول نباشید تا وسیله ی مد نظرتان را در آینده بخرید ،اینگونه نه پولدار میشوید و نه از زندگیتان لذت برده اید.
پس نگران بودن بیش از حد درباره ی آینده، زندگی زمان حال شما را تحت تاثیر خود قرار میدهد.

- یک حس خوب را خراب نکنید.

خرید کردن برای شب عید بسیار لذت بخش است و حس خوبی به افراد میدهد و انجام رسم و رسومات به صورت همگانی انرژی خاصی درافراد به وجود می آورد، پس اگر بتوانیدرفتارهایتان را کنترل کنید ودرست خرید کنید که به هیچکدامتان فشار وارد نشود، آرامش را دراین روزهای عید به همدیگر هدیه داده اید.

- فهرست آرامش

فهرستی از کالاهایی که نیاز دارید را تهیه کنید به این صورت؛
خرید های ضروری و فوری (مواد غذایی و دارو)
خرید هایی که نه ضروری اند و نه فوری (خرید خودرو)
خرید های ضروری که فوریتی ندارند (خرید پوشاک)
خرید های تفننی (خریدن گلدان های کریستال)
زمانی که این لیست را تهیه کردید بهتر میتوانید بفهمید با حقوقی که برایتان مانده کدام یک را خریداری کنید که به شما و خانواده فشار وارد نشود.

تردید و شک را از خود دور کنید.

برخی اوقات افراد موقع خرید کالایی شک و تردید دارند که آن را بخرند یا نه ، چون ضرورتی برایشان ندارد و ممکن است آن را بخرند وبعد از مدتی از آن استفاده ای نکنند و پشیمان بشوند که چرا آن را خریده اند.
برای اینکه انتخابی دقیق داشته باشید از قبل ، درباره ی کیفیت کالاهای آن مکان و مبالغ آن ها اطلاعات کافی بدست آورید.

بهترین کالا، مناسب ترین انتخاب نخواهد بود

برخی افراد هم بدون درنظر گرفتن شرایط مالی و اجتماعی خود خرید میکنند.
مثلا ؛ فرشی گران قیمت و نفیس میخرند برای خانه ای که اجاره ای است و هیچ کدام از وسایل آن نفیس و گران قیمت نیست که هیچ مطابقتی باهم ندارند ؛ اینکار بسیار اشتباه است.
و اصلا ناراحت نباشید که فلان کالا را نتوانستید بخرید مطمئنا در زمان مناسب آن کالا را خواهید خرید.

 شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره روانشناسی رایگان با مشاورین و متخصصان مجرب گپچه در تماس باشید. 

بیشتر بخوانید:

نحوه رفتار با کودک پنج ساله و نکات طلایی که والدین باید بدانند

آماده كردن فرزند اول برای فرزند دوم​

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران

پر کردن این بخش الزامیست
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج