چه موقع باید به روانشناس کودک مراجعه شود؟


چه موقع باید به روانشناس کودک مراجعه شود؟

روانشناس کودک معمولا بر عملکردهای کودک که ، چه  خودآگاه باشند چه ناخودآگاه مطالعه میکند و تعاملات و ارتباط کودک را با پدر و مادر و دیگر افراد مورد بررسی قرار میدهند تا میزان پیشرفت و رشد او را از نظر ذهنی ارزیابی کنند .
همچنین اگر کودک رفتارهای بد و غیر طبیعی داشته باشد ریشه و منشآ آن را پیدا میکند و به کودک و خانواده کمک میکند تا آنها را برطرف کنند،همچنین روانشناس کودک خوب، اوتیسم را نیز میتواند تشخیص دهد و به پیشگیری آن بپردازد .

روانشناس کودک میتواند در داشتن تربیت سالم به پدر و مادرها کمک کند و اگر کودکشان دچار رفتار های غیر طبیعی و مشکلات دیگر شده است به آنها راهکارهای بسیار خوبی ارائه دهد. برای ارتباط با مشاوره کودک گپچه کلیک کنید.

در چه مواقعی باید به روانشناس کودک مراجعه کنیم : 

1. مراحل رشد کودک :

برخی کودکان بخاطر عوامل ژنتیکی ممکن است دیرتر از کودکان دیگر راه بروند یا شروه به گفتن کلمات کنند که اصلا جای نگرانی نیست ولی اگر غیر از این موارد باشد حتما لازم است به روانشناس کودک مراجعه کنید .

حتی مواقعی هم پیش می آید با وجود اینکه شما خیلی کوتاه می آیید باز هم کودکتان حرفهای شما را گوش نمیدهد و لجبازی میکند که در این صورت لازم است به روانشناس مراجعه کنید .

2. وجود ترس در کودکان :

کودکان در سن ۶ یا ۷ ماهگی ترس هایشان آغاز میشود و در سن ۲ تا ۵ سالگی ترس از تاریکی دارند که کاملا طبیعی است ولی اگر این ترس ها بیش از حد شدند و کودک دچار کابوس شد ، باید با روانشناس کودک مشورت داشته باشید .

3. داشتن اضطراب و استرس بیش از حد :

در ۶ ماهگی کودک از جداشدن مادر( مادران شاغل ) از او ترس و اضطراب به سراغش می آید و و با مادر قهر میکند و عصبی میشود که لازم است به او حس امنیت بدهید این اضطراب ها نیز تا ۳ سالگی به مرور از بین میروند ولی اگر کودکتان دچار تنگی نفس و تپش قلب و عدم دقت شد مراجعه به روانشناس ضروری میشود.

بیشتر بخوانید: اصول و نحوه تربیت کودک در 7 سالگی

4. داشتن احساس گناه و گوشه گیری و افسردگی :

اگر کودک افسردگی، انزوا و احساس گناه از جدا شدن پدرو مادر یا مرگ والدین و ...کودک دارد .

5. لجبازی کودک

اگر کودک  تا ۲ سالگی لجباز باشد اشکال ندارد و کاملا طبیعی است ولی اگر این لجبازی ها تا ۶ سالگی ادامه داشت و بیشتر شد باید برطرف شوند زیرا در آینده برای ارتباط برقرار کردن به مشکل برمیخورد .

6. نداشتن تمرکز 

اگر کودک نتواند برای چند دقیقه ای آرام در جایی بنشیند و بصورت مداوم در حال وول خوردن باشد ؛ در کلاس درس نیز بدون اجازه به سوالات معلم جواب دهد و نوبت دیگران را رعایت نکند ، میان صحبت دیگران بپرد و اصلا حوصله ی گوش دادن به سخن دیگران را نداشته باشد و آن را سخت ترین کار بداند و همچنین امور مربوط به انجام تکالیفش را از یاد ببرد پیداست که کودک تمرکز کافی ندارد و اگر در کودکی توسط روانشناس کودک درمان نشود تا بزرگسالی ادامه خواهد داشت و این مسئله به مرور مشکلات بزرگتری برای او به وجود خواهد آورد.

7. پرخاشگری

اگر شدت پرخاشگری او روز به روز رو به افزایش است جهت بررسی بیشتر باید به روانشناس کودک مراجعه کنید، همچنین تمامی موارد ذکر شده در بالا اگر برای کودکتان رخ داد ضروری است که به روانشناس مراجعه کنید.

تاثیر مشاوره با روانشناس کودک تلفنی، بر تربیت سالم

مشاور روانشناس معمولا بهترین روش و نوع برخورد با کودک را به ساده ترین شکل برای پدر و مادران توضیح خواهد داد تا تمامی پدر و مادرانی که نگران تربیت درست کودک خود هستند بتوانند از این آموزش ها به خوبی استفاده کنند .

روانشناس کودک آنلاین، سعی دارد به افراد کمک کند تا یک خانواده شاد و سالم داشته باشند ولی مسئولیت پدر و مادر در این میان کمی بیشتر خواهد شد و پدر و مادرها با کمک مشاوره تلفنی میتوانند به متخصصان روانشناس دسترسی داشته باشند و از دانش و آگاهی آنها نهایت استفاده را ببرند و روش و راهکارهای درست ، مربوط به فرزند پروری را بیاموزند و از عواقب منفی پرورش نادرست کودک که ممکن است در آینده برای او رخ دهد نیز آگاه شوند .

مشاوره با روانشناس کودک تلفنی توانایی این را دارد که چندین روش و راهکار عالی را درباره ی رشد کودک و همچنین شخصیت او به والدین ارائه دهد که این راهکارها متناسب با مشکل کودک، بسیار سودمند و تاثیر گذار میباشند.

آموزش مهارت های تربیتی توسط روانشناس کودک

مشاوره باعث میشود امور زندگی و کودکان را به آسانی رفع کنید و به عنوان مثال به والدین یاد میدهد که :

- چگونه به کودکشان یاد بدهند ، بلافاصله بعد از واگذار کردن مسئولیتی (توسط والدین ) به آنها زود آن را انجام دهند.

- نحوه ی درخواست از کودک را به والدین آموزش میدهد

- به چه صورت میتوانند کودک خود را مکلف به انجام رفتاری درست کنند بی آنکه کودک ناراحت و خشمگین شود.

- چگونه توانایی تان را در مقابل بد قلقی های کودک بالا ببرید.

- به چه نحوی با مشکلات پر دردسر کودک، برخورد کرده و رو در رو شوید؛ برای مواردی همچون : 

-نحوه ی روابط اجتماعی کودک

- روابط عاطفی کودک

- آموزش مهارت نه گفتن به کودک

- آموزش رعایت نوبت در صحبت کردن به کودکان (درس ادب و نزاکت به کودک)

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با روانشناس کودک در تهران و یا دیگر متخصصان گپچه به صورت آنلاین در تماس باشید.

بیشتر بخوانید:

روانشناسی کودک ، ضرورت و اهمیت آن در دوران کودکی

تربیت کودک و انتخاب بهترین روش تربیتی توسط والدین​

تربیت فرزند + روش طلایی تربیتی برای والدین

نظرات کاربران

پر کردن این بخش الزامیست
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج