فوت فتیش و هر آنچه که باید درباره آن بدانید


فوت فتیش و هر آنچه که باید درباره آن بدانید

فتیش چیست؟

فتیش در واقع داشتن نوعی هیجان جنسی است که فرد به یک شی ء یا قسمتی از بدن دارد مثل؛پا یا کفش. که معمولا در مردان بیشتر اتفاق می افتد.
به این صورت است که فردی که دارای فتیش است،برای رابطه داشتن با شریک جنسی اش و به ارگاسم رسیدن حتما باید آن شیء مورد علاقه اش را به دست بگیرد و درباره‌ی آن به خیال بافی بپردازد.

فردی که فتیش دارد امکان دارد زمانی که شی مورد علاقه اش را میبوید یا لمس میکند یا میچشد خودارضایی کند واز شریک جنسی اش بخواهد از آن شیء استفاده کند یا آن را بپوشد.

یکی از روانشناسان دانشگاه کلمبیا به نام ریچارد کرگر راجع به فتیش میگوید که:  «مردم می‌توانند تقریباً نسبت به همه چیز نوعی فتیش داشته باشند، از هر چیزی که تصورش را بکنید»

طبق تحقیقات انجام شده ، رایج‌ترین فتیش‌ها شامل؛  قسمت‌های بدن، مانند پا، یا ویژگی‌های بدن مثل چاقی، پیرسینگ (گوشواره‌های کوچک وصل شده به بدن)، یا تتو می‌باشند که فوت فتیش از رایج ترین نوع فتیش به حساب می آید. برای ارتباط با روانشناسان و مشاور جنسی گپچه کلیک کنید.

فوت فتیش چیست؟

فوت فتیش یعنی ، فرد علاقه ی زیادی به پا دارد و پا و انگشتان و مچ پا فرد را به تحریک جنسی میرسانند و این علاقه متفاوت باشد که کدام قسمت پا مورد علاقه ی او میباشد.
مثلا ؛برخی افراد حتی با دیدن پا نیز تحریک میشوند و برخی دیگر با جواهرات و یا ناخن هایی که لاک زده شده اند تحریک میشوند.

علائم فوت فتیش

لمس و ماساژ دادن بعد از اتمام کار، توصیف کردن بوی پا ،دیدن فیلم و عکس هایی که ازپای پارتنرشان گرفته اند ،بوسیدن پا.
برخی از فوت فتیش ها جذب کفش های پاشنه بلند میشوند و برخی هم جذب جوراب، درنتیجه باید گفت فتیش کفش و جوراب با فوت فتیش مرتبط هستند.

فوت فتیش چقدر رایج است؟

براساس تحقیقات انجام شده در مجله ی Sexual Medicine از 1000نفر خواسته شد که به تمایلات فتیش از 1 تا 5 نمره بدهند که فوت فتیش بیشترین نمره را کسب کرده بود و معلوم شد که بیش از 10درشد افراد فوت فتیش و به همین میزان هم فتیش کفش داشته اند.
افراد بیشتر راجع به فوت فتیش صحبت میکنند زیرا بیشتر قابل درک است.

چرا افراد به پا علاقه دارند؟

همانطور که انتخاب لباس یا موسیقی یا کلاسهای هنری و ... افراد باهم متفاوت است علاقه های جنسی افراد نیز باهم فرق دارند.
هر فردی ممکن است که به چیزی علاقه داشته باشد که برای دیگری واقعا جذاب نباشد.

1. زیست شناسی

سراسر پاهای انسان پوشیده شده از عصب و نورون.
که انتهای نورون ها بسیار جای حساسی است وحس بهتری به فرد میدهد زمانی که ماساژ یا مالش ، غلغلک داده شود.

2. جنبه های تحقیر

پا معمولا یک عضو پست و فرومایه بدن است وبرخی افراد دوست دارند پایین‌تر از شریک جنسی شان باشند واین کار بسیار برایشان لذت بخش میباشدبخاطر همین به پای پارنترشان علاقه دارند.

3. جنبه ی سلطه

این یک بازی قدرت است که نقش سلطه جو و سلطه پذیر دارد.
فردی که فوت فتیش دارد از شریک جنسی اش میخواهد که با او مثل یک زیر پایی برخورد کند زیرا از داشتن تسلط بر اوبسیار لذت میبرد.
پس پاهای شریک جنسی خود را میپرستد و درمقابل پاهایش زانو میزند و به آنها عشق میورزد و گاهی ممکن است از شریک جنسی درخواست کند که پاهایش را روی بدن او قرار دهد تا اوزیر سلطه اش قرار بگیرد.

اختلال فتیش چیست؟

اختلال فتیش وضعیتی است که فرد برای رسیدن به تحریک جنسی،به یک شی ء وابسته شده و از آن استفاده میکند و یا تمرکز بیش ازحد برقسمت هایی از بدن دارد و با این روش ها به رضایت جنسی میرسد.
فقط زمانی یک فتیش به عنوان اختلال تشخیص داده می‌شود که فرد دچار پریشان حالی شود یا در روابط اجتماعی یا زمینه های دیگر دچار مشکل شود.

درمان اختلال فتیش چگونه است؟

فانتزی‌های مرتبط با فتیش در بیشتر مواقع بی ضرر هستند و زمانی مورد درمان قرار میگیرند که دچار پریشانی و مشکل در عملکرد فرد شوند.
بر اساس شواهد، ترکیب دارودرمانی و رویکرد شناختی-رفتاری بسیار مؤثر است.
روانپزشکان برای درمان اختلال فتیش دارو های؛ آنتی آندروژن با کاهش میزان تستوسترون،را تجویز میکنند تا تمایل جنسی در مردان و تصویرسازی برای رسیدن به تحریک جنسی کمتر شود.

چگونه درمورد فوت فتیش با شریک جنسی مان صحبت کنیم؟

راهکارهایی را برای شما خواهیم گفت تا مکالمه ی مستقیمی راجع به علایق و سلایق جنسی یکدیگر داشته باشید.

1. اگر شریک جنسی تان به شما گفت که فوت فتیش دارد.

اگر شریک جنسی تان این موضوع را با شما درمیان گذاشت به حرفهایش گوش بدهید و سوالاتتان را از او بپرسید و واکنش منفی نسبت به حرفهای او از خودنشان ندهید زیرا او صادقانه این موضوع را با شما درمیان گذاشته است و این نشانه ی خوبی است.

افرادی که فوت فتیش دارند علاقه شان را به روش های مختلف بیان میکنند مثلا؛ 
-از شما درخواست پوشیدن کفش خاصی رابکند.
-یا پاهایتان را ماساژ بدهد چون روز طولانی را گذرانده بودید و اینگونه علاقه اش را نشان دهد.
حسی که دارید را مشخص کنید و به خودتان زمان بدهید تا کمی به حرفهایش فکر کنید واگر شما دوست ندارید که در رابطه ی جنسی پاهایتان به عنوان وسیله ی تحریک جنسی قرار بگیرد حتما این نکته را به او بگویید.

2. اگر میخواهید به شریک جنسی تان بگویید که فوت فتیش دارید.

- با او صادق باشید.

ممکن است در رابطه قبلی که داشته اید و به پارتنرتان گفته اید که فوت فتیش دارید، او واکنش بد و منفی از خود نشان داده  باشد ، حالا بسیار نگران و مردد باشید که نکند پارتنر جدید هم همین واکنش را نشان دهد اما این دودلی ها را کنار بگذارید و کار درست را انجام دهید یعنی حقیقت را به او بگویید.

- زمان مناسب را پیدا کنید.

"توافق" کلید هرگونه فعالیت جنسی است.
وقتیکه هیجان دارید یا خشمگین هستید یا درگیری ذهنی دارید هرگز موضوع را بیان نکنید و فکر کنید که چه زمانی برای گفتن این موضوع بهتر است مثلا؛ زمان خرید یا زمانی که باهم دارید قدم میزنید.

- آماده باشید.
آمادگی این را داشته باشید که ممکن است شریک جنسی تان سوالاتی که در ذهنش به وجود آمده را از شما بپرسد و شما بتوانید پاسخ های صادقانه ای به او  بدهید.

 شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین و متخصصان مجرب ما در مركز مشاوره آنلاين گپچه در تماس باشید. 

بیشتر بخوانید:

ساپیوسکشوال چیست و اشخاص ساپیوسکشوال چه ویژگی هایی دارند ؟

تست میل جنسی (شما چه میزان میل جنسی دارید ؟)

سکس تراپی و چه کسانی باید به سکس تراپیست مراجعه کنند؟

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران

پر کردن این بخش الزامیست
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج