سکس تراپی و چه کسانی باید به سکس تراپیست مراجعه کنند؟


سکس تراپی و چه کسانی باید به سکس تراپیست مراجعه کنند؟

سکس‌ تراپی یا سکس درمانی یک نوع روان درمانی میباشد و مسائلی که به سلامت روان و نگرانی های عاطفی افراد در عملکرد جنسی مربوط میشود را بررسی میکند و همچنین این بررسی ها توسط یک متخصص سکس تراپیست انجام میشود. جهت دریافت مشاوره سکس تراپی تلفنی و مشاوره جنسی کلیک کنید.

سکس تراپی چیست؟ آیا مفهوم آن را میدانید؟

به زبانی ساده‌تر، سکس تراپی عملی میباشد که درمانگر جنسی به افراد کمک میکند تا مشکلات و نگرانی های جنسی خود را رفع کنند.
《درک پولونسکی روانپزشک دانشکده ی هاروارد》میگوید : اکثر افراد مشکل جنسی طولانی مدت را در زندگیشان خواهند داشت و این مشکلات بسیار رایج هستند.
افراد میتوانند سکس تراپی را به تنهایی انجام دهند و با شریک جنسی(همسر)یا کسی که قرار است با او ازدواج کند جلسات سکس تراپی را انجام ندهد.

سکس تراپی با مشاوران دلسوز و سکس تراپیست گپچه

آیا یک فرد مجرد می تواند از سکس درمانی استفاده کند؟

اگر شما یک زوج نیستید، بله می توانید از سکس درمانی انفرادی بهره ببرید. درمان انفرادی بر روی مسائل جنسی متمرکز است که شریک زندگی را درگیر نمی کند. بسیاری از افراد با مشکلات خاصی روبه رو هستند که درمان فردی برای رفع نگرانی هایشان کافی است.

سکس تراپی باعث افزایش اعتمادبه نفس میشود

برخی افراد به راحتی نمیتوانند راجع به مسائل جنسی شان با متخصص صحبت کنند علی الخصوص که همسرشان هم درآنجا حضور داشته باشد.
ولی نگران این موضوع نباشید زیرا سکس تراپی باعث افزایش اعتماد به نفستان خواهد شد و باعث میشود به سلامت جنسی دست بیابید.

مراحل سکس تراپی

در مرحله اول ؛ سکس تراپ و سکس تراپی ، وسیله ای است برای اینکه کمک کند تا انواع انحرافات جنسی افراد را سرکوب کند که این روش برای زوجینی توصیه میشود که به دنبال لذت جنسی بیشتری هستند.

مشاوره جنسی بعد از یک دوره کوتاه تاثیرات بسیار زیادی بر سلامت جنسی و روانی افراد دارد ولی اثر بخشی درمان ، به تمایل داشتن خود فرد بستگی دارد.

روش انتخاب یک سکس تراپیست

سکس تراپیست درواقع یک متخصص روانپزشک و مدد کار اجتماعی است که به افرادی که مشکلات جنسی دارند خدمات مشاوره ای ارائه میدهد.
اینکه فرد کدام تراپیست را انتخاب کند بستگی به وضعیت خاص خودش دارد و محدوده ی تخصص آن تراپیست.
مثلا؛ ممکن است فرد با هم جنس خود خیلی راحت تر بتواند مسائل جنسی‌اش را مطرح کند پس براین اساس به دنبال تراپیست هم جنس خود میگردد.

در این جلسات سکس تراپیست، با زوجین یا فرد صحبت هایی میکند تا به آنها کمک کند که به یک وضعیت ذهنی خوب برسند و از تجربیات جنسی شان لذت کامل را ببرند و فقط به صورت کلامی به آنها آموزش داده میشود و تمرینات و تماس های فیزیکی بین زوجین در خارج از جلسه صورت میگیرد و تراپیست زوجین را تشویق میکند تا این تمرینات را در منزل باهم انجام دهند ولی هرگز آن ها را مجبور به این کار نمیکند.

روش انتخاب و زمان مراجعه به سکس تراپ

چه زمانی باید به سکس تراپ مراجعه کنیم؟

- زمانی که 《میل جنسی بر کیفیت زندگی》 تاثیر گذاشته باشد و زندگی را دچار اختلال کرده باشد، بدون در نظر گرفتن سن و جنسیت افراد.
- گاهی اوقات نوجوانان در مسائل جنسی کمی گیج میشوند و بسیار نگران میشوند که توصیه میشود به سکس تراپیست و یا سکس تراپی آنلاین مراجعه کنند. 

در چه مواردی میتوان از سکس تراپی استفاده کرد؟ 

- نبودن میل جنسی
- رابطه داشتن بعد از خیانت
- اختلافات زوجین در مسائل جنسی
- برقراری رابطه پس از داشتن فرزند
- داشتن مقاربت دردناک 
- پارافیلیا یا تمایلاتی که باعث میشود فرد احساس 
 ناراحتی کند.
- اعتیادهای جنسی یا رفتارهای اجباری
- مشکلات در رسیدن به ارگاسم
◇لازم به ذکر است ؛ که سکس تراپی به این چند موردی که گفتیم محدود نمیشود اما موارد گفته شده رایج ترین آنها است.

بیشتر بخوانید: تاثیر سکس و اهمیت رابطه جنسی در بهبود روابط زوجین

علت به وجود آمدن مشکلات جنسی و نقش سکس تراپیست در رفع آن

گاهی به غیر از مشکلات روانشناختی و فیزیکی ، بخاطر عدم اطلاع صحیح از ساختار یا آناتومی بدن مان ممکن است در روابط جنسی خود دچار مسائل و گرفتارهایی شویم ، پس لازم است برای جلوگیری از این گونه مسائل و داشتن روابط جنسی با کیفیت، درک و آگاهی درستی از دستگاه تناسلی مردان و زنان داشته باشیم.

گاهی هم مشکلات فیزیکی هستند که ما را در روابط جنسی مان درگیر مسائل میکنند ، مانند :
- داشتن استرس و اضطراب
- وجود اختلالات روانی 
- کمبود اعتماد به نفس و ...
و سکس تراپیست سعی میکند به اینگونه افراد کمک کند تا بهترین راه را برای داشتن یک رابطه ، سرشار از صداقت و محبت بیابند و به تمامی دلهره ها و کشمکش های زندگی شان پایان دهند.

- همانطور که گفتیم دوره‌‌ی درمان در سکس تراپی دوران بسیار کوتاهی است ولی باز هم به طول انجامیدن این جلسات بستگی به مشکلات فرد و اهداف درمان دارد پس گاهی این درمان زود تمام میشود و گاهی هم چندین سال ادامه پیدا میکند.

آیا معاینه توسط سکس تراپیست در جلسات مشاوره صورت میگیرد؟

آیا در جلسات سکس تراپی، معاینه صورت میگیرد؟

پاسخ ما به این سؤال (خیر) میباشد ، به هیچ وجه معاینه یا تماس و رابطه جنسی صورت نخواهد گرفت و سکس تراپیست فقط از طریق گفت و گو با شما درمان تان را ادامه خواهد داد و اگر نیاز به معاینه داشته باشید معاینه ی شما را به متخصص در این حوزه محول خواهند کرد و شما را نزد آن متخصص میفرستند ، لازم به ذکر است ؛ هیچ گونه افترا از این جهت بر سکس تراپیست صحت ندارد و شما عزیزان میتوانید با خیالی آسوده از کمک سکس تراپی بهره‌مند شوید.

سکس تراپیست برای بیماران خود دارو تجویز می کند؟

خیر، هیچ گونه دارویی توسط سکس تراپیست ها تجویز نمیشود و فقط از طریق گفتگو درمانی و راهکارهای روان درمانی به حل مشکلات افراد میپردازند.

نگرانی‌های افراد برای مراجعه به سکس تراپی

ممکن است برخی افراد نگران باشند که نکند با شرکت درجلسات سکس تراپی شخصیتشان زیر سؤال برود، ولی اصلا نگران نباشید؛ زیرا در سکس تراپی بسیار آموزش داده شده اند تا تعادلی بین این عوامل در ذهن خود ایجاد کنند.
ولی اثر بخش بودن سکس تراپی، به اهداف و کیفیت روابط و انگیزه ی هر فرد بستگی دارد.

جهت کسب اطلاع بیشتر و ارتباط با مشاوران گپچه و دریافت مشاوره آنلاین رایگان با ما در تماس باشید.

بیشتر بخوانید:

درمان زود انزالی و آنچه درباره ی آن نمی دانید ؟

تست میل جنسی (شما چه میزان تمایل جنسی دارید ؟)

بیش فعالی جنسی + علائم و روش های درمان​

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران

پر کردن این بخش الزامیست
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج