مشاوره زندگی چه کمکی میتواند به خانواده ها کند؟


مشاوره زندگی چه کمکی میتواند به خانواده ها کند؟

مشاوره زندگی مشترک برای داشتن زندگی بهتر

گاهی پیش می آید که فردی فکر کند همسرش نسبت به نظرها و درخواست های او بی‌اعتنایی میکند یا کارهایی را کاملا برعکس آنچه از او خواسته است انجام دهد و فرد احساس کند از سمت همسرش به او بی احترامی شده است و زندگیشان تبدیل به میدان جنگ شود و هیچکدام از زوجین نخواهند به خواسته های طرف مقابل پاسخ مثبت دهد؛ این زوجین نیاز دارند که حتما از مشاوره زندگی کمک بگیرند تا بتوانند از این مشکلات و اختلافات میانشان رهایی پیدا کنند.

برای ارتباط با کارشناسان گپچه و دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

به عبارتی دیگر هر دوطرف یعنی (زن و شوهر) سعی میکنند با لجبازی کردن به طرف مقابل خود بفهمانند که حرف اول و آخر را در زندگی چه کسی خواهد زد و طرف مقابل را متوجه این نکته کند که هرگز نمی‌تواند کنترل او را در دست خود بگیرد و در این راه تنها خودش موفق میشود؛ به همین دلیل میباشد که همسر برعکس کارهایی که از او خواسته شده است را انجام میدهد تا به طرف مقابل خود بفهماند با خواسته و کارهای او کاملا مخالف است؛ در این قسمت از زندگی ضروری است که از نفر سومی که در این زمینه تجربه و تخصص کافی دارد کمک گرفته شود، مشاوره زندگی زناشویی بهترین گزینه برای انتخاب اینگونه افراد میباشد.

مشاوره زندگی زناشویی در زندگی مشترک با روانشناسان گپچه میتواند به بهبود روابط زوجین کمک کند

مشاوره زندگی زناشویی در چه مسائلی میتواند به افراد کمک کند؟

در مواقعی که زندگی افراد دچار کشمکش های بسیار شده است یا اختلافات میان آنها زیاد شده است، به گونه ای که نمیتوانند به آرامی با یکدیگر صحبت کنند و یا حتی لحظاتی بدون جر و بحث در کنار هم بنشینند و مسائلی از این قبیل که ممکن است میان هر زوجی اتفاق بیفتد، داشتن مشاوره زندگی خوب میتواند برای افراد مفید واقع شود ، زیرا اینگونه زوجین ممکن است آنقدر دعوا و کشمکش را در زندگی خود تجربه کرده باشند که تمامی حرمت ها و احترام ها را شکسته باشند پس به آسانی نمیتوانند زندگی متلاشی شده ی خود را بهبود ببخشند و حتما نیاز است که از مشاور زندگی کمک بگیرند. لازم به ذکر است که اکثر مشکلات میان زوجین اعم از:

- عدم علاقه به هم صحبتی با همسر
- نبود عشق و علاقه
- وجود فرزند یا ترس از خانواده شما را مجبور به ادامه زندگی کرده باشد 
- سردی رابطه میان زوجین
- نادیده گرفتن طرف مقابل

همگی بخاطر نداشتن آگاهی و عدم مهارت ارتباط و برخورد با همسر میباشد که نیاز است افراد حتما این مهارت و آگاهی را کسب کرده و زندگی خود را بهبود ببخشند.

چگونه زندگی مشترک موفقی داشته باشیم؟

ممکن است با خود بگویید: زندگی ام مانند قبل گرم و محبت آمیز نیست، دیگر آن حال و هوای خوش سابق را ندارد، برایم سخت است دوباره این زندگی را مانند قبل شاد و سرزنده کنم؛ باید بگوییم که بله اگر قصد دارید دوباره زندگی شاد و عاشقانه خود را زنده کنید نیاز به تلاش فراوان دارد آن هم نه فقط از طرف زن یا مرد بلکه از طرف هر دوی شما نیاز است که تلاش صورت بگیرد با کمک یکدیگر میتوانید دوباره به شور و عشق و هیجانات زندگی گذشته خود دست بیابید.

مشاور زندگی کمک میکند به خانواده ها تا با مشاوره زندگی زناشویی روابط محکمی بین اعضا خانواده برقرار شود

 راهکار مشاور زندگی گپچه برای داشتن زندگی مشترک موفق 

1. احترام گذاشتن به همسر

برای داشتن یک زندگی آرام و سالم نیاز است که، برای همسر خود ارزش و احترام قائل باشید یعنی برای تصمیم گیری درباره ی موضوعات مختلف زندگی تان با همسر خود مشورت کنید زیرا با اینکار او احساس خوبی پیدا خواهد کرد و با خود میگوید همسرم برای من ارزش قائل است و به من و خواسته ها و نظراتم توجه میکند پس بیشتر به شما علاقمند میشود، ولی اگر برعکس آن را انجام دهید یعنی در هیچ کاری با همسرتان مشورت نکنید و همیشه سعی کنید حرف خود را به کرسی بنشانید در واقع هیزم آتش زندگی خود را بیشتر کرده اید و ممکن است باعث فروپاشی زندگیتان شوید و همسرتان روز به روز از شما دورتر شود و علاقه اش را نسبت به شما از دست بدهد؛ بهتر است زمانی را در طول روز برای هم صحبتی با همسر خود اختصاص دهید تا درمورد علایق و خواسته و نظراتش با شما صحبت کند.

2. مهربان باشید و به همسر خود اعتماد داشته باشید

سعی کنید همیشه به همسر خود محبت کنید و به او اعتماد داشته باشید تا هرگز عشق و علاقه میان تان کمرنگ نشود، اگر به هر دلیلی با او دعوا کردید یادبگیرید که از او عذرخواهی کنید و برایش هدیه بخرید؛ برخی زنان یا مردان به همسر خود شک میکنند و مدام گوشی و لباس های آن را چک میکنند باید بگوییم که کاملا کار اشتباهی است سعی کنید این عادت ناپسند خود را کنار بگذارید و به جای آن از محبت به همسر خود غافل نشوید، حال ممکن است افراد نتوانند به راحتی عادت شکاک بودن خود را کنار بگذارند که توصیه‌ی ما به چنین افرادی این است که از مشاوره زندگی در وبسایت روانشانسی آنلاین گپچه کمک بگیرند.

3. برای همسر خود گوشی شنوا داشته باشید

گاهی پیش می آید که همسرتان بعد از یک روز کاری بسیار سخت و کسل کننده نیاز داشته باشد با شما صحبت یا درد و دل کند، در این مواقع سعی کنید بیشتر شنونده باشید نه یک گوینده یا مشاور.
کاملا حواستان را به او بدهید و گوشی خود را کنار بگذارید و مکان را آرام کنید، یعنی صدای تلویزیون را کم یا آن را خاموش کنید تا باعث حواس پرتی تان نشود، برای اینکه او متوجه شود شما تمامی حواستان را به صحبت های او داده اید گاهی در این میان سوالی در رابطه با حرفهایش از او بپرسید.

4. همسرتان را در اولویت زندگی خود قرار دهید

بخاطر هیچ کس با همسر خود دعوا و جرو بحث نکنید حتی اگر همسرتان مقصر دعوا میان خانواده شما و دوستان یا ... باشد، پشت همسرتان را خالی نکنید و یادتان نرود که همیشه زن و شوهر باید همدیگر را در اولویت زندگی شان قرار دهند نه اطرافیان و خانواده ها؛ سعی کنید با صحبت کردن منطقی و به آرامی مشکلات میان همسر و خانواده تان یا دوستان را برطرف کنید.

5. فردی راز دار و قابل اعتماد باشید

سعی کنید حتما در زندگی فردی راز دار و قابل اعتماد برای همسر خود باشید و هرگز حرفهایی که به‌صورت خصوصی با شما درمیان گذاشته است را با پدر و مادر یا خواهر و ... در میان نگذارید و اگر بی اختیار حرفی را برای کسی تعریف کردید و همسرتان متوجه شد حتما از او عذر خواهی کنید زیرا ممکن است او دیگر به شما اعتماد نکند و حرفها و درد و دل هایش را به شما نگوید، شما را رازدار خود نداند، هرگز حق ندارید در دعوا ها و کشمکش های زندگی تان از نقطه ضعف های همسرتان سوء استفاده کنید یا رازهای او را وسیله ای برای سرزنش کردن همسرتان قرار دهید.

6. از خلق‌‌وخوی همسرتان باخبر باشید و خود را با آن هماهنگ کنید

گاهی ممکن است حس کنید همسرتان نگران و آشفته به نظر میرسد بهتر است در این مواقع او را بغل کنید و ببوسید و از او بخواهید دلیل نگرانی اش را برایتان بگوید تا به او کمک کنید آن را رفع کند، ولی ممکن است برخی افراد نیز در این مواقع به تنهایی نیاز داشته باشند یا اینکه سکوت کنند اگر چنین چیزی احساس کردید بهتر است بگذارید سکوت کند و از او سوالی نکنید یا کمی او را تنها بگذارید تا آرام شود.
گاهی نیز پیش می آید که در مهمانی یا بیرون از خانه یا در جمع از حرف یا رفتار همسرتان ناراحت شوید بهتر است سکوت کنید و در جمع او را بازخواست نکنید و زمانی که تنها شدید دلیلش را بپرسید.

7. به همسرتان بگویید چقدر دوستش دارید

سعی کنید هر روز به همسر خود بگویید که چقدر دوستش دارید و گاهی برای او پیامک های عاشقانه و دوستت دارم بفرستید؛ جمله ی دوستت دارم یک جمله ی جادویی است که باعث میشود عشق و علاقه میان تان هرگز از بین نرود.

از جمله ی دوستت دارم به عنوان یک سپر بعد از دعوا هایتان یا زمانی که درخواستی از همسرتان دارید استفاده نکنید بلکه فقط زمانی آن را به زبان بیاورید که واقعا از ته قلب تان به گفتن این جمله ایمان داشته باشید؛ سعی کنید زمانی که به همسرتان میگویید دوستت دارم به چشمان هم نگاه کنید تا از علاقه ی میانتان باخبر شوید.

مشاور زندگی گپچه به زندگی هر چه بهتر زوجین تلاش میکند

توصیه مشاور زندگی برای داشتن زندگی استوار و سرشار از عشق

برای داشتن زندگی عاشقانه و دوام آن، اولین قدم این است که هر دو نفر(زن و مرد) به همدیگر محبت و ابراز علاقه کنند نه اینکه هر بار فقط یکی از آنها برای اینکار قدم جلو بگذارد و قدم دیگر کمک گرفتن از مشاوره زندگی میباشد، مشاور یا روانشناس راهکارهای مناسبی را به شما ارائه میدهد تا بتوانید آنها را در زندگی خود عملی کنید؛ گاهی نیز فرهنگ و رسومات هر دوطرف با همدیگر فرق دارد و باعث میشود اختلافاتی برای زوجین به وجود بیاید که با کمک مشاوره زندگی این مشکل نیز حل خواهد شد.

برای ارتباط با روانشناسان متخصص و دریافت مشاوره با روانشناس تلفنی گپچه میتوانید در این لینک با ما در تماس باشید و برای زندگی شادتر قدم بردارید.

بیشتر بخوانید:

مشاوره زناشویی + برای چه مشکلاتی باید برای مشاوره همسر اقدام کنیم؟

رفتارشناس جنسی کیست و چه زمان باید به آن مراجعه کنیم؟​

نظرات کاربران

منیژه راشد:

توصیه های زندگی که مشاوران گپچه ذکر کردند قابل تامل هست.


پر کردن این بخش الزامیست
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج