تاثیر سکس و اهمیت رابطه جنسی در بهبود روابط زوجین


تاثیر سکس و اهمیت رابطه جنسی در بهبود روابط زوجین

اهمیت رابطه جنسی در زندگی زناشویی 

به طور کلی زمانی که زوجین یک رابطه جنسی ایده آل را تجربه کنند، کدورت های موجود را دور ریخته و رنجش یا خشم را به خوبی از بین می برند. به عبارتی دیگر رابطه جنسی ایده آل، بهترین درمان برای حذف مشکلات روزمره زندگی زوجین بوده و به گونه ای دارای نقش محافظت کننده نیز می باشد. از طرفی تاثیر سکس بر روابط زوجین به گونه ای است که موجب افزایش دوام شعله های عشق شده و احساسات موجود در زندگی مشترک را به خوبی تقویت می کند.

جهت ارتباط با مشاور جنسی و یا زوج درمانی با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره آنلاین گپچه کلیک کنید.

تاثیر بی نظیر سکس بر روابط زوجین

بعضی اوقات زوجین احتیاج به یک مشاوره مناسب برای داشتن یک رابطه جنسی مناسب دارند ولی بیشتر مواقع زن و شوهر از مهارت مورد نیاز برای برقراری یک رابطه جنسی خوب برخوردار می باشند. بنابراین افرادی که از دانسته های قبلی خود برای داشتن یک رابطه جنسی خوب استفاده می کنند، لذت بیشتری از زندگی خود می برند.

از طرفی اهمیت سکس در زندگی زناشویی به گونه ای است که تاثیر قابل توجهی بر کاهش میزان فشارهای روزمره زندگی می گذارد. بدون تجربه کردن رابطه جنسی منظم، ممکن است گرمای عشق در مردان فروکش کند و رابطه گرم و صمیمی آنها با همسرشان از بین برود. در واقع مردان بیشتر به هنگام رابطه جنسی، به همسرشان ابراز علاقه و محبت می‌کنند. و رابطه جنسی وسیله مناسبی برای ابراز عشق و دوست داشتن است. همچنین تاثیر سکس بر روابط زوجین تنها زمانی مثبت واقع می شود که مطابق میل و نیاز هر دو طرف باشد چرا که وجود رضایت هر دو طرف در این امر الزامی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دانستن اینکه چه کسانی باید به سکس تراپیست مراجعه کنند بر روی لینک کلیک کنید.

تاثیر رابطه جنسی در زندگی زناشویی و روابط زوجین

تاثیر رابطه جنسی در تقویت و دوام زندگی زناشویی

همه افراد در حقیقت برای انتخاب یک همسر عاقل، سالم و مناسب که دارای تفاهم فکری و سلیقه ای با ایشان باشند تلاش می کنند چرا که وجود نکات مثبت در زندگی موجب تجربه رابطه لذت بخش نیز می شود. همچنین این خوشبختی تنها با وجود شرایط مطلوب در زندگی ماندگار بوده و موجب کاهش عیب های کوچک زن و شوهر در چشم یکدیگر می شود.

بنابراین تاثیر رابطه جنسی بر روابط زوجین باید به گونه ای باشد که از دوام بالایی در زندگی برخوردار باشد چرا که زن برای احساس عشق در زندگی، نیاز به صحبت کردن و مرد نیاز به رابطه جنسی مناسب دارد. از طرفی در برخی مواقع برخلاف وجود میل کافی در زن و مرد نسبت به رابطه جنسی خوب، زوجین در این امر ناکام می مانند. در صورت بروز این مشکل، زوجین باید به منظور درمان اختلالات به مشاور و زوج درمانگر مناسب مراجعه کنند.

همچنین تاثیر نزدیکی در رابطه زن و شوهر باید به صورتی باشد که زن از احساس خوبی هنگام دستیابی به رابطه جنسی برخوردار باشد چرا که عدم داشتن حس خوب زن در رابطه، موجب از بین رفتن احساس وی و افزایش فشار مسئولیت های زندگی می شود. بنابراین بدون وجود حمایت عاطفی و عاشقانه مرد، زن در حقیقت احساس خود را فراموش کرده و نیازها یا خواسته های خود را سرکوب می کند. از طرفی مراجعه به یک مشاور با تجربه در این زمینه به زوجین کمک می کند که از راهکارهای موثری برای خود استفاده کنند.

اهمیت سکس در روابط زوجین و زندگی زناشویی

تاثیر سکس بر روابط زوجین باید به شکلی باشد که این عمل طبیعی، سلامت جسم و روح افراد به خوبی حفظ شوند. طی روند رابطه جنسی در حقیقت هورمون هایی داخل بدن زوجین آزاد شده و سلامت جسم و روح را به خوبی حفظ می کند. به منظور درک بهتر اهمیت سکس در زندگی زناشویی می توان گفت که رابطه جنسی با افزایش میزان کلاژن سازی به سلامت مو و پوست شما کمک کرده و انعطاف پوست بدن را نیز افزایش می دهد. همچنین افرادی که به طور میانگین 3 بار در طول هفته رابطه جنسی دارند، احساس جوان تری داشته و از بروز افسردگی جلوگیری می کنند. همچنین این امر دارای مزایا بسیاری در زندگی است که عبارتند از:

1. حفظ سلامت بدن:

با استناد بر تحقیق محققان دانشگاه ویلکس پنسیلوانیا، تاثیر رابطه جنسی بر روابط زوجین برای افرادی که نزدیکی دارند، به گونه ای است که نوعی آنتی بادی قوی در بدن آزاد کرده و موجب محافظت از افراد در برابر سرماخوردگی یا آنفولانزا می شود.

2. خواب راحت:

داشتن رابطه جنسی به زوجین کمک می کند که از خواب راحت تری بهره مند بوده و سیستم ایمنی بدن خود را به خوبی تقویت کنند. به عبارتی دیگر هورمون اکسی توسین هنگام رسیدن به ارگاسم آزاد شده و باعث می شود تا زوجین خواب راحت تری داشته باشند.

از طرفی دانشمندانی که بر میزان تاثیر نزدیکی در رابطه زن و شوهر تحقیق کرده اند، به این نتیجه رسیده اند که سکس موجب افزایش شادی و دلبستگی در روابط زوجین نیز می شود. همچنین این فواید موجب حفظ اطمینان خاطر زوجین نسبت به عملکرد جنسی بدن شده و به آنها کمک می کند تا عشق و علاقه خود را به خوبی ابراز کنند. بنابراین زوجینی که از نظر برقراری روابط جنسی فعال تر هستند، از رضایت بیشتری در زندگی مشترک برخوردار بوده و تاثیر سکس بر روابط زوجین را بهتر درک می کنند.

نزدیکی و سکس باعث قوام زندگی زناشویی و بهبود رابطه زن و شوهر میشود

روابط جنسی رضایت بخش جهت افزایش قوام زندگی زناشویی

شکست های زناشویی در روابط جنسی در حقیقت بر اثر ناتوانی مرد، سرد مزاجی زن، مشکلات خانوادگی، اختلافات شخصی و... بوده و در برخی مواقع منجر به طلاق یا جدایی زوجین نیز می شود. به عبارتی دیگر یکی از مهم ترین دلایل طلاق، ناسازگاری جنسی است. پزشکان با بررسی اهمیت سکس در زندگی زناشویی به این امر پی برده اند که بروز اختلالات عصبی از جمله سردرد، کمر درد، بی خواب، افسردگی، اضطراب و... اغلب بر اثر رابطه جنسی نامناسب می باشند. برای مثال افرادی که در زندگی مشترک موفق به تامین نیازهای جنسی خود نمی شوند، اغلب در زندگی مشترک سختگیر یا خشن بوده و انگیزه خود را از دست می دهند. از طرفی داشتن شناخت کافی نسبت به نحوه برقراری روابط جنسی برای افراد ضروری بوده و به نکات بسیاری باید توجه کنند که عبارتند از:

- شناخت مقدمات همبستر شدن با همسر

- شناخت نیازهای عاطفی و جنس هم در زمان آمیزش

- شناخت روش های گوناگون برای همبستر شدن

- شناخت روش های جلوگیری از بارداری

همچنین یکی از مهم ترین نکاتی که در این زمینه باید در نظر بگیرید، دستیابی به اوج لذت جنسی و آمیزش جنسی مناسب می باشد. در برخی مواقع زوجین به دلیل عدم آگاهی از نکات مورد نیاز، از کسب رضایت کافی در این امر ناتوان بوده و موجب ایجاد مشکلات جسمی و روحی بسیاری نیز می شوند.

بررسی تاثیر رابطه جنسی بر روابط زوجین نیز نشان داده که نحوه دستیابی به اوج لذت جنسی یا انزال در زن و مرد متفاوت بوده و دارای مراحل گوناگونی می باشد. در برخی مواقع مردان پس از رسیدن به ارگاسم، بدون رسیدن زن به ارگاسم رابطه را تمام کرده و موجب بروز مشکلات جسمی و روحی در همسر خود می شوند. بنابراین پیش از شروع رابطه جنسی بهتر است که مرد با استفاده از تحریک حس جنسی زن، لمس، مالش بدن، بوسه و آغوش فصله ارضا شدن وی را تا حدودی کاهش دهند. از طرفی این امر سبب می شود که با شروع آمیزش، طی مدت زمان کوتاه تری زن به ارگاسم رسیده و هر دو طرف رضایت کافی برخوردار باشند.

نکاتی که بهبود روابط زوجین کمک میکند

1. محیط اتاق هنگام انجام عمل زناشویی باید کاملا آرام و امن بوده و موجب افزایش تاثیر نزدیکی در رابطه زن و شوهر نیز شود. به عبارتی دیگر محیط امن و آرام، زمینه لازم را برای شروع رابطه جنسی فراهم کرده و آرامش روانی افراد را به منظور تمام کردن کار به خوبی تقویت می کند. از طرفی این عمل بهتر است داخل یک اتاق خصوصی با درب بسته انجام شده و از خطر مشاهده دیگران مانند کودک خردسال نیز جلوگیری شود.

2. در مواقعی که دچار اضطراب می شوید، بهتر است علت های آن را به خوبی مورد بررسی قرار دهید چرا که وجود استرس در رابطه موجب از دست دادن کنترل شخصی، عدم تسلط روانی، بروز اختلالات عصبی و کاهش اهمیت سکس در زندگی زناشویی می شود.

3. پیش از همبستر شدن بهتر است که مرد با مالش برخی نقاط حساس بدن زن، حس جنسی وی را تحریک کرده و رضایت یا شوق همسر را برای شروع رابطه جنسی افزایش دهد. این امر باید تا زمانی که همسر به آمادگی لازم برای رابطه جنسی رسیده و مدت زمان دستیابی به اوج لذت جنسی برای زن کاهش یابد چرا که مرد نسبتا زودتر تحریک شده و به ارگاسم می رسد. بنابراین بهتر است که مقدمات اولیه تقریبا 15 دقیقه طول کشیده و زمان ارگاسم زوجین به یکدیگر نزدیک شود.

کلام آخر:

بنابراین رابطه جنسی باید داخل یک چارچوب مشخص و با رعایت اصول مورد نیاز انجام شود تا میزان تاثیر سکس بر روابط زوجین افزایش یافته و پایه های زندگی زوجین به خوبی تحکیم شود. همچنین رابطه جنسی مناسب موجب حفظ سلامت جسمی و روحی نیز می شود. از طرفی جهت شناخت اهمیت سکس در زندگی زناشویی می توانید به روانشناس آنلاین با تجربه گپچه برای یادگیری راهکارهای صحیح و کاربردی مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:

نشانه های اختلال جنسی و راه های درمان آن​

دیدن رابطه جنسی والدین توسط فرزند و چگونگی رفتار پدر و مادر

بزرگترین مشکلات زناشویی بعد از ازدواج که نیاز به آگاهی دارید؟​

نظرات کاربران

مونا اویسی:

دقیقا یکی از نقش های مهم در بنیان و استحکام خانواده تاثیر سکس در زوجین است.


پر کردن این بخش الزامیست
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج