با مشاوره بعد از طلاق زندگی عادی خود را از سر بگیرید


با مشاوره بعد از طلاق زندگی عادی خود را از سر بگیرید

طلاق روندی زمانبر و پیچیده بوده و از نظر احساسی فشار بسیاری را به هر دو نفر وارد می آورد. اما زمانی که اوراق مربوطه امضا شود و به صورت قانونی طلاق ثبت گردد، افراد باید پس از طلاق فعالیت های روزمره خود را ادامه دهند و به زندگی طبیعی خود بازگردند. این امر به تنهایی ممکن است دشوار باشد، بنابراین دریافت مشاوره بعد از طلاق ضرورت دارد.

به ویژه در شرایطی که زوج فرزندی نیز داشته باشند، آسیب ها به مراتب بیشتر بوده و بهره گیری از نظرات متخصصان این امر و انجام مشاوره طلاق می تواند از آسیب های بیشتر جلوگیری کند. والدین همواره در راستای شادی و سلامت فرزندان خود عمل می کنند، اما آنچه که در ارتباط با فرزندان اهمیت دارد، برخورداری از والدینی شاد و سالم می باشد. این رابطه دو طرفه بوده و وضعیت روحی آنها بر فرزندان اثرگذار است. 

مشاوره بعد از طلاق چه اهدافی را دنبال می کند؟

تمرکز مشاوره پس از طلاق، بازیابی سلامت روحی و جسمانی افراد بوده و متخصصان افراد را در این راستا حمایت می کنند. بدین منظور توجه به توصیه های زیر جهت حفظ سلامت روحی پس از طلاق می تواند شما را در گذر از این مرحله حساس یاری کند.

با مشاوره پس از طلاق میتوانید به زندگی پیشین خود بازگردید

1. زندگی پیشین خویش را به خاطر آورید

سعی کنید زندگی خود را پیش از ازدواج به یاد آورید. فعالیت هایی که در آن زمان انجام می دادید را از سر بگیرید. تمام غم و عزاداری ناشی از طلاق را رها کنید و خودتان را پیدا کنید. تغییر اگرچه سخت به نظر می رسد اما با دریافت کمک و مشاوره بهتر می توانید در این راستا قدم بردارید.

حتما بخوانید: چطور بعد از طلاق به آرامش برسیم؟

2. دوستان تازه پیدا کنید

تحمل تنهایی پس از سال ها زندگی اشتراکی و داشتن همراه دائمی برای بسیاری دشوار می باشد. در این شرایط شخص مجبور است به طور ناگهانی سال ها شراکت را کنار گذاشته و به تنهایی با زندگی جدید خود مواجه شود. مشاوره در این راستا شما را به سمت مسیر درست هدایت می کند. یافتن دوستان جدید و وقت گذرانی با آنها می تواند سختی ها را کاهش دهد. همچنین اگر فردی تمایل به تعهد دوباره داشته باشد، این امر با تلاش در جهت بهبود روحیه و کمک گرفتن از مشاوره بعد از طلاق، میسر می باشد.  

3. دوست داشتن خویش را در اولویت قرار دهید

یکی از اساسی ترین بخش های طلاق درمانی، دوست داشتن خویشتن می باشد. پس از طلاق معمولا فرد خود را برای پایان رابطه و شکست آن سرزنش می کند. به مرور زمان این حس سرزنش و ناامیدی جای خود را به نفرت می دهد. درمانگر به شما کمک می کند که نفرت از خود و سرزنش را کنار بگذارید و برای خود ارزش قائل شوید. هدف از مشاوره این است که از خودتان حفاظت کنید و به جای سکون و غوطه ور شدن در گذشته، انتقالی آسان رو به جلو داشته باشید. 

4. هزینه های خود را مدیریت کنید

از جمله رفتارهای رایج پس از طلاق، خرید بی رویه برای جایگزین کردن احساس تهی بودن است. توصیه مشاوره پس از طلاق در این مورد، مدیریت هزینه ها می باشد. از آنجایی که طلاق به تنهایی هزینه های زیادی را به همراه دارد، مشاوره شما را از سردرگمی نجات داده و به سمت ثبات روانه می سازد. 

5. با فرزندان سنجیده رفتار کنید

یکی از حیاتی ترین مشکلات ناشی از طلاق نحوه رفتار با فرزندان می باشد. آنها در میان والدین خود سردرگم شده و در این روند آسیب دیده اند. نحوه رفتار والدین بر همین اساس بسیار مهم بوده و ایجاد محیطی امن که در آن فرزندان به راحتی بتوانند خود را بروز دهند، حائز اهمیت است. برقراری گفتگویی موثر با فرزندان از توصیه های مشاوره بعد از طلاق بوده و والدین در این روند نحوه صحیح رفتار با فرزندان و پرورش سالم آنها در خانواده ای مطلقه را می آموزند.

حتما بخوانید: آسیب‌های طلاق بر فرزندان و مشکلات آنها در بزرگسالی

6. از تنهایی خویش لذت ببرید

پس از طلاق بحران های زیادی برای فرد رخ می دهد از جمله اینکه افراد از نظر هویتی دچار سردرگمی می گردند. در این راستا سوالاتی در رابطه با هویت شخصی خارج از ازدواج و نگرانی درباره تربیت فرزندان ذهن زوجین را درگیر می کند. این تنها دو مورد از مشکلات طاقت فرسایی است که ممکن است شما را آزار دهد. مشاوره بدین ترتیب وارد عمل شده و شما را برای شروعی تازه راهنمایی می کند. مشاوره پس از طلاق روند یافتن پاسخ این سوالات را تسهیل کرده و شما را در کسب دیدگاهی نو نسبت به زندگی تنها و مجردی یاری می رساند. به این ترتیب مهارت های لازم برای زندگی شاد به تنهایی را به دست می آورید. 

اگر شما نیز از معضلات مذکور رنج می برید و احساس می کنید که زندگی شما پس از طلاق دگرگون شده است، به مشاوره و متخصص مراجعه کنید. متخصصان از دانش حرفه ای برای کمک به شما در راستای غلبه بر این شرایط، برخوردارند. به خاطر داشته باشید که در این راه تنها نیستید و همواره مشاوران برای یاری شما آماده هستند.

توصیه های مشاوران بعد از طلاق

پس از طلاق از انجام چه کارهایی باید خودداری کنید؟

• از جمله توصیه های اساسی مشاوره بعد از طلاق در رابطه با اجتناب از ازدواج دوباره بلافاصله پس از طلاق می باشد. پس از طلاق در شرایط احساسی پایداری قرار ندارید و هنوز درگیر زندگی گذشته خود می باشید. این امر بسیاری را به سمت تعهد دوباره سوق می دهد. اما ازدواج دوباره صرفا جهت فرار از تنهایی می تواند پیامدهای ناخوشایندی را به همراه داشته باشد. برای رهایی از حس تنهای به سراغ فعالیت های اجتماعی و یا یافتن شغلی جدید بروید. بیش از حد به خود فشار نیاورید. این دوره پر استرس را با اهمیت بیشتر به خود، تغذیه مناسب و خواب کافی بگذرانید. ارتباط با دوستان و آشنایان را گسترش دهید. 

• مشاوره پس از طلاق تغییر شهر و محل زندگی در این دوره را توصیه نمی کند. چراکه منجر به از دست رفتن حمایت نزدیکان و تحمل استرس بیشتر می گردد. چنین تغییر بزرگی پس از دگرگونی یک رابطه طولانی مدت، معضلات بیشتری را به بار می آورد. همچنین بسیاری افراد به دلیل خاطره انگیز بودن وسایل اقدام به دور ریختن آن می کنند. به خودتان زمان بدهید و وسایل را تا بهبود شرایط روحی خود در مکانی پنهان کنید. این امر تنها خسارت و هزینه را در پی دارد در حالیکه پس از عبور از بحران دوباره می توانید از وسایلتان استفاده کنید. 

• خود را در فضای مجازی غرق نکنید. بسیاری برای اجتناب از تنهایی به سمت دنیای مجازی رو می آورند. اما برقراری رابطه با دوستان و آشنایان اثرگذارتر بوده و با حضور در اجتماعی صمیمی و دوستانه و دریافت حمایت واقعی آنها بهتر می توانید، روحیه قبلی خود را به دست آورید. 

مشاوره بعد از طلاق 4 رویکرد اثرگذار را به شما پیشنهاد می دهد

به دلیل فشارهای وارده پس از طلاق بسیاری با اختلال تمرکز، رفتارهای آسیب زا، افکار انتقام و غیره مواجه می گردند. بنابراین عمل به توصیه های زیر می تواند این احساسات را برطرف کند.
• خشم و اندوه خود را قبول کنید. و بپذیرید با پایان یافتن رابطه این احساسات به صورت طبیعی در هر انسانی نمایان می گردند. با پذیرش احساسات خود راحت تر به آرامش دست می یابید. قطع رابطه با اطرافیان در این دوره آسیب های طلاق را عمیق تر می سازد، بنابراین حتی اگر به تنهایی نیاز دارید، زمان خاصی را به خود اختصاص دهید ولی در تنهایی خود را حبس نکنید. 

• دیگر توصیه موثر مشاوره پس از طلاق انتخابی رویکردی منطقی می باشد. با این بحران به شکل منطقی مواجه شوید و طلاق را پایان زندگی تصور نکنید. تصمیم گیری در زندگی یک مهارت اساسی بوده و نیاز به یادگیری و آموزش دارد. با کسب این مهارت و توجه به جسم و روح خود، شرایط را کنترل کنید.

• عجله نکنید. بهبود پس از طلاق و فروکش کردن احساسات ناخوشایند زمانبر هستند. بنابراین در این راستا به خودتان فرصت دهید. به مرور زمان بهتر می توانید، به مسائل با دید بازتری بنگرید و رفتارهای اثرگذار خود و طرف مقابل را بررسی کنید.

• اینکه به تنهایی نتوانید معضلات خود را حل کنید طبیعی است بنابراین خود را رها نکنید. نیازتان به کمک را کتمان نکنید و از مشاوره و درمانگر کمک بگیرید. دریافت مشاوره بعد از طلاق بسیار اثرگذار بوده و شما را در راستای بهبود سریع تر همراهی می کند.

حتما بخوانید: طلاق توافقی و مراحل آن + مدت و هزینه

مشاوره بعد از طلاق برای بازگشت روحیه و اعتماد به نفس شما در دوران پس از طلاق ضروریست

چگونه به کمک مشاوره پس از طلاق به زندگی طبیعی بازگردیم؟

همواره پس از طلاق با افرادی روبرو می شویم که خود را شکست خورده پنداشته و قادر به بازگشت به زندگی سابق خود نیستند. آسیب های روحی ناشی از رابطه پیشین آنها را به سمت این تفکر سوق می دهد که شایستگی زندگی ایده آل را نداشته و نمی توانند خودشان را پیدا کنند. اگر شما نیز دچار چنین افکاری هستید، از متخصص و مشاوره آنلاین میتوانید کمک بگیرید. اعتماد به نفس خود را بازیابید، مهارت های لازم برای بررسی احساسات خود و برقراری روابطی تازه و شاد را کسب کنید. شرایط خود را به چشم فرصتی تازه بنگرید و نگرانی را کنار بگذارید. ین شروع دوباره را غنیمت بشمارید و به فعالیت هایی که علاقه دارید بپردازید.

حتما بخوانید: طلاق اولین گزینه ما در زندگی یا آخرین گزینه؟

مشاوره بعد از طلاق شما را در رهایی از رنج ها و دردهای احساسی اتمام رابطه خود حمایت کرده و مسیر بازگشت به زندگی طبیعی را برای شما تسهیل می کنند. مرکز مشاوره گپچه در این زمینه خدمات مشاوره تلفنی را برای تمام نقاط کشور ارائه می دهد. به منظور تسریع بهبود روحیه و احساسات خود با مرکز ما تماس بگیرید.

نظرات کاربران

پر کردن این بخش الزامیست
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج