اولین علائم و راه تشخیص ویروس کرونا در بدن


اولین علائم و راه تشخیص ویروس کرونا در بدن

در ابتدا لازم است بدانیم که ویروس کرونا چیست ؟ بیماری بوجود آمده در واقع از ووهان چین شروع  شده است و به اکثر کشورهای جهان منتقل شده است ؛ این ویروس علائمی شبیه به علائم سرماخوردگی دارد و برای شناسایی این بیماری که آیا فرد به آن مبتلا شده است یا نه حتما لازم است که آزمایشاتی انجام دهد ولی در بعضی از افراد ؛ کرونا یا همان کووید 19هیچ علائمی از خود نشان نمیدهد ولی فرد به آن مبتلا است .

با توجه به شدت گرفتن ویروس کرونا و ابتلای تعداد بیشتری از افراد به این ویروس، نگرانی‌ها افزایش یافته است و افراد به دنبال علائم کرونا هستند و با کوچک‌ترین موردی که نشانه‌ای از علائم این ویروس در آن‌ها باشد دچار اضطراب و استرس شده و به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند. 
بیشتر افراد نسبت به علائم این بیماری دچار وسواس می‌شوند و با هر گونه عطسه، سرفه و یا تب فکر می‌کنند که به این ویروس خطرناک مبتلا شده‌اند. 
در این زمینه تنها چیزی که باعث می‌شود افراد بتوانند روی ترس خود کنترل داشته باشند و آرامش خود را حفظ کنند افزایش آگاهی است ؛ از همین رو اهمیت شناخت علائم اصلی این ویروس امری ضروری است که در ادامه به بررسی بیشتر این موضوع خواهیم پرداخت. برای اطلاعات بیشتر در زمینه
درمان استرس و درمان وسواس  در ایام کرونا کلیک کنید.

علائم کرونا :

علائم این بیماری برای همه یکسان نیست، در برخی از افراد با توجه به قوی بودن سیستم ایمنی بدنشان اصلاً متوجه نمی‌شوند که دچار این ویروس شده‌اند. این افراد دچار کمی بی حالی و خستگی می‌شوند و یا ممکن است کمی تب کنند ولی بعد از چند روز بهبود می‌یابند ولی  در برخی افراد با توجه ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن، سابقه بیماری های خاص، بالا بودن سن و... ممکن است علائم آن با شدت بیشتری خود را نشان دهد.

ویروس کرونا چه علائمی دارد ؟ اولین علائم و راه تشخیص آن کدامند ؟

البته ظهور علائم از فردی به فرد دیگر فرق می‌کند اما معمولاً ویروس کرونا خود را با تب خفیف نشان می‌دهد و در آخر هم ریه‌های افراد را درگیر خود می‌کند.

1. تب بالا :

یکی از علائم شایع ابتلا به ویروس کرونا تب شدید و طولانی مدت است. 
اصولاً ویروس‌ها باعث ایجاد تب‌های شدید در برخی از افراد می‌شوند که این تب می‌تواند آنقدر بالا باشد که فرد دچار حالت تهوع شده و مرتبا استفراغ کند. تب یکی از ویژگی‌های بدنی انسان‌ها است که نشان می‌دهد بدن به صورت یکپارچه علیه عامل خارجی که به او حمله کرده مقاومت و مبارزه می‌کند تا آن را از بین ببرد و در شرایط تب عضلات بدن ما دچار انقباض و انبساط می‌شود که افراد تب را به همراه لرز تجربه می‌کنند.

2. ذات الریه از علائم کرونا :

ویروس کرونا ریه‌های افراد را مورد حمله قرار می‌دهد از این رو فرد را دچار ذات الریه می‌کند. 
در واقع وقتی یکی از ریه‌ها و یا هر دوی آن‌ها دچار التهاب می‌شود، ذات الریه به وجود می‌آید. 
در ذات الریه فرد دچار تب، سرفه و لرز شدید می‌شود و عملاً به مرور زمان تنفس کردن برایش دشوار خواهد شد ؛ افرادی که سن بالایی دارند ، سیگار می‌کشند و سیستم ایمنی بدنشان ضعیف است، این مهم می‌تواند در آن‌ها بسیار شدید باشد و باعث فوت افراد گردد.

3. سرفه‌های خشک :

یکی از ویژگی‌های شایع این ویروس سرفه‌های خشک است ، در واقع عامل ذات الریه باعث می‌شود فرد شروع به سرفه کردن کند.
این سرفه‌ها از خشک شروع شده و به مرور زمان به آن محتوی خلط زرد رنگ، سبز رنگ و در نهایت سرفه‌های خونی افزوده می‌شود ، البته هر سرفه‌ای نشان دهنده کرونا نیست و ممکن است برخی از حساسیت‌ها باعث شود فرد آنقدر سرفه کند که گلویش دچار زخم شده و سرفه‌های خونی داشته باشد و یا ممکن است فرد دچار سل شده و اصلاً ارتباطی با کرونا نداشته باشد.

4. سردرد از علائم کرونا :

افراد مبتلا ممکن است به سردردهای پی در پی و طولانی دچار شوند که اغلب این سردردها همراه با تب است و قسمت‌های مختلفی از سر فرد را دچار درد می‌کند که در اینجا باید تأکید کنیم که هر سردردی نشان دهنده ابتلا شما به این ویروس نیست، ممکن است دچار سینوزیت و یا میگرن شده باشید و یا قبلاً سابقه آن‌ها را داشته‌اید و به دلایل مختلفی عود کرده باشند ؛ برخی از کم خونی‌ها و کمبود ویتامین هم باعث ایجاد سردرد و تب در افراد می‌شود. 
بنابراین اول این موارد را نزد پزشک بررسی کنید و اگر مشکلی نبود می‌توانید به کرونا مشکوک شوید.

5. عطسه کردن : 

این ویروس می‌تواند روی سیستم تنفسی افراد تأثیر بگذارد و فرد مدام عطسه کند. 
عطسه ممکن است خشک باشد، یعنی عطسه بدون آبریزش بینی و یا می‌تواند همراه با خلط زرد رنگ و یا سبز رنگ بینی باشد. 
البته حساسیت‌های فصلی هم می‌تواند باعث عطسه‌های شدید در فرد شود و همچنین سرماخوردگی و آنفولانزاهای فصلی نیز باعث عطسه می‌شوند از این رو در مورد عطسه‌های خود نگران نباشید، اول موارد گفته شده را بررسی کرده و سپس نگران این شوید که ممکن است به این ویروس مبتلا شده باشید.


6. گلو درد از علائم کرونا :

برخی از افراد همه این علائم گفته شده را به همراه گلودرد تجربه می‌کنند. 
یکی از نشانه‌های این ویروس عفونت گلو، متورم شدن و قرمز شدن آن است ؛ از این رو اگر دچار گلودرد شدید به پزشک مراجعه کنید. 
لازم به ذکر است عفونت در دندان و یا عفونت در گوش نیز می‌تواند نشانه‌های خود را در گلو ظاهر کند اما هر گلو دردی نشان دهنده ابتلا به این ویروس خطرناک نیست ، در برخی مواقع حساسیت‌ها به برخی از مواد غذایی و یا حساسیت‌های فصلی نیز می‌تواند باعث خارش و سوزش در گلو شود به همین دلیل سعی کنید آرامش خود را حفظ کرده و با مراجعه به پزشک خیال خود را راحت کنید.

7. تهوع و استفراغ :

برخی از افراد وقتی به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند، تهوع و استفراغ به سراغشان می‌آید.
این مهم به دلیل تب بالا و عفونت شدید در دستگاه تنفسی است و از این رو باعث می‌شود بدن فرد نتواند مواد غذایی را تحمل کرده و به دلیل حرارت بالای بدن دائم بالا آورد. 
اگر به این مشکل برخورد کردید به پزشک مراجعه کنید. البته فراموش نکنید مسمومیت‌های غذایی و یا برهم خوردن مزاج افراد نیز می‌تواند باعث این تهوع و استفراغ شود.

با مشاهده چه علائمی لازم است که به پزشک مراجعه کنیم ؟

علائمی مانند : نفس تنگی ، لبها کبود و تیره شوند ، درد و فشار در ناحیه قفسه سینه و سرگیجه ، بیحال بودن ، عدم توانایی در خوردن مایعات ، درد زیاد در ناحیه شکم .

چه ماده غذایی می‌تواند سیستم ایمنی بدن ما را تقویت کند؟

خوردن میوه‌های تازه، مصرف مکمل‌ها و استفاده از سیر می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

چگونه ویروس کرونا پخش و انتشار پیدا میکند ؟

- زمانی که فرد مبتلا به ویروس کرونا عطسه یا سرفه و صحبت کند یا حتی تنفس کند و قطره های تنفسی فرد مبتلا با سرفه یا عطسه و ... در محیط اطرافش پخش شود ممکن است با چشم و بینی و دهان فرد دیگری که در نزدیکی او قرار گرفته اند و فاصله ی یک متری را با آن شخص رعایت نکرده اند و ماسک نزده اند برخورد کند ؛ آن افراد نیز به این ویروس مبتلا خواهند شد .

- همانطور که در قسمت های بالا نیز گفتیم ممکن است فردی ، هیچ کدام از علائم ذکر شده را نداشته باشد ولی ناقل باشد که باز هم با رعایت نکردن فاصله معین شده به کرونا مبتلا خواهد شد .

- محیط های بسته و سرپوشیده که دستگاه تهویه مناسب ندارند و افراد زیادی در آن جا حضور دارند باعث منتشر شدن ویروس کرونا خواهند شد .

- برخورد دست ها با مکان و سطح آلوده به کرونا نیز از علل انتشار این بیماریست ؛ که فرد ممکن است دست آلوده را به صورت خود بزند و به کرونا مبتلا شود .

آیا واکسن های کرونا قابل اطمینان هستند و کودک من میتواند واکسن بزند ؟  

در جواب سوال اول باید بگوییم که بله این واکسن ها بارها مورد آزمایش بالینی و تحقیق قرار گرفته اند و از نظر ایمن بودن مطمئن هستند زیرا مجوز از طرف سازمان بهداشت جهانی دارند و مردم میتوانند با خیال آسوده واکسینه شوند . 
اما برای کودکان هنوز اطلاعات دقیقی در دست نیست و بهتر است تا اتمام آزمایشات و تحقیقات محققان کشورمان نسبت به واکسینه شدن کودک خود صبر داشته باشید .

سخن آخر :

علائم ویروس کرونا بسیار شبیه سرماخوردگی خفیف تا شدید است ، پس با مشاهده این علائم سعی کنید آرامش خود را حفظ کرده و به پزشک مراجعه کنید. اگر به کرونا مبتلا نبودید و یا مشکل از جای دیگر مثل مسمومیت غذایی و یا حساسیت فصلی بود خیالتان راحت می‌شود و اگر هم به این بیماری مبتلا شدید، با رعایت دستورات پزشکی و رعایت بهداشت فردی می‌توانید بهبود پیدا کنید. 

فراموش نکنید که همه مبتلایان به این ویروس کشته نخواهند شد، آن‌هایی که سن بسیار بالایی دارند، سابقه بیماری‌های خاص و یا بیماری‌های قلبی دارند و همچنین سیستم ایمنی بدن آن‌ها به دلایل سایر بیماری‌ها و یا عمل‌های جراحی ضعیف شده است، احتمال دارد که جانشان را از دست بدهند.
استرس و اضطراب خود به تنهایی عاملی برای افزایش خطر ابتلای افراد به این ویروس هستند.
از این رو بهترین راه پیشگیری، رعایت بهداشت و ماندن در خانه است که می‌تواند جلوی گسترش این ویروس را بگیرد.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین و متخصصان مجرب ما در مشاوره آنلاین گپچه در تماس باشید. 

حتما بخوانید:

تاثیر ویتامین دی (D) بر افسردگی

نظرات کاربران

پر کردن این بخش الزامیست
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج