9 روش عالی برای ازبین بردن اعتیاد به موبایل


9 روش عالی برای ازبین بردن اعتیاد به موبایل

کسانی که در طول روز بیشترین زمانشان را با موبایلشان میگذرانند؛ بی تردید اعتیاد به موبایل دارند.

حالا ترفند هایی را برای کاهش این نوع اعتیاد، برایتان خواهیم گفت.

بی تردید ،افرادی را دیده اید که همیشه سرشان داخل موبایلشان است و در هرجایی به عنوان مثال؛ مهمانی رفتن هم به جای صحبت کردن با اقوام و میزبان، بر روی موبایلشان تمرکز کرده اند و با آن کار میکنند.

 این افراد در مسافرتشان هم اول از همه به فکر  پیدا کردن پریز هستند، تا بتوانند موبایلشان را شارژ کنند و متاسفانه؛ از سفرشان هیچ لذتی نمیبرند و در دنیای گوشی خود غرق میشوند.

تنها اسمی که برای این وضعیت میشود گذاشت همان اعتیاد است و بس

واما چطور این اعتیاد را کم کنیم !

با استفاده از روش هایی می توانید میزان اعتیاد به تلفن همراه را کاهش دهید ویاحتی کاملا ترک کنید:

این نکته را حتما به خود یاد اوری کنید که اول از همه باید برنامه ریزی هایی که برای استفاده از گوشیتان ذکرمیکنیم را مو به مو انجام دهید و درانجام آن کوتاهی نکنید.

1. برای کار کردن با گوشیتان محدودیت بگذارید.

مواقع ضروری که نیاز به گوشی دارید را نمیتوانیم حذف کنیم، پس برای زمانی که کار ضروری باگوشیتان ندارید برنامه ریزی کنید به عنوان مثال؛زمانی که از خواب بیدار میشوید،تا یک ساعت بعداز آن  حتی دست به گوشیتان هم نزنید؛ یا زمانی که قرار است غذا بخورید یا با همسرتان قرار است نوشیدنی بخورید  گوشی را از خود دور کنید.

2. هنگام کار با گوشی به احساساتتان توجه کنید

زمانی که با گوشیتان کار میکنید  ببینیدچه حالی دارید ناراحتیدیا خوشحال. سرحالید یا کسل و خسته هستید.
متناسب با احوال آن زمانتان یه کار دیگر را به جای گوشی در دست بگیرید مثلا وقتی نارحتید درپارک قدم بزنید و اگر خوشحال هستید برقصید.

3. یک جایگزین برای گوشیتان پیدا کنید

همه آدما گوشی را مثل قرص مسکن میبینن که آن ها را آرام می کند، ولی میتوان" ورزش" راکه برای بدن نیز بسیارمفید است و یوگا و کارهای هنری مثل نقاشی کردن ،را جایگزین آن کنیم که واقعا آرامش بخش هستند، یا فیلم های مناسب تماشا کنیم.

4. گوشی را بی‌ صدا (Silent) کنید.

وقتی گوشی را بیصدا کنید دیگر صدای پیامک و تماس و غیره به گوشتان نیخورد و باعث میشود بر سر گوشیتان نروید  یادتان نرود حتما روی بیصدا باشد نه ویبره چون بازهم صدای آن را میشنوید و به سراغش میروید پس باخیال راحت به کارهای دیگر مشغول بشوید به دور از گوشی .

5. گوشی خود را درجایی خارج ازدیدتان قرار دهید.

بهترین راه این است که از گوشی تان دور بمانید، درجایی بگذارید که چشمانتان به آن نیفتد مثلا: داخل اتاق یا کیف. 
 به دنبال کارهای دیگر خود بروید با این روش بهتر میتوانید اعتیادتان به گوشی را کم کنید.

در بیشتر اداره ها، کارمندان به جای اینکه کار ارباب رجوع را راه بیندازند با گوشی هایشان مشغول میشوند .
پس اگر گوشی درکنارشان نباشد بیشتر به کارشان توجه و دقت نشان میدهند و وابستگی به گوشی نیز کاهش می یابد.

6. لطفا خودتان را گول نزنید.

چون وابستگی به موبایل در ظاهر به آدمی زیان نمیرساند، پس افراد خودشان را گول میزنند و دوباره به سراغ ان میروند و نمیتوانند اعتیاد خود به گوشی را درمان کنند.
 پس اگر قصد ترک این عمل را دارید، لطفا با خودتان صادق باشید و در طول روز ساعاتی که با خودتان قرارگذاشتیدکه از گوشی دور بمانید را حتما دور باشید. 
زیرا گوشی علاوه بر
اعتیاد ،باعث می شود آسیب های دیگر نیز به شما وارد شود.

7. به طبیعت وسفر پناه ببرید.

شاید با خود بگویید که ما در سفر و طبیعت هم گوشی دستمان می گیریم. در صورتی که انسان وقتی به جای جدیدی می رود، به طور ناخودآگاه ذهنش به آن سو رفته و از وابستگی های قبلی دور می شود.

 درسفر انسان به طور ناخودآگاه فکرش به سمت و سوی مکان جدیدی که درآن قرار گرفته میرودو به کلی گوشی ویا وابستگی هایی که قبلا به هرچیز دیگر داشته را ازیاد میبرد.
 سعی کنید حتی الامکان به سراغ گوشی نروید و از سفر خود لذت کافی راببرید و برای عکس گرفتن هم از دوربین عکاسی به جای گوشی استفاده کنید.

8. ورزش کنید.

"ورزش کردن"هم برای سلامت جسم مفید است
 هم سلامت روح.
 همچنین کسانی که به صورت مداوم در روزهای زندگیشان ورزش میکنند انسان های شاد و پر تحرکی هستند و نمیتوانند یک گوشه بنشینند و با گوشی کار کنند.
 آن ها نیاز به کاری دارند که در آن جنب و جوش باشد. پس کسانی که به گوشی اعتیاد دارند" ورزش کردن" برای ترک عادت آن ها ضروری است.

9. پاک کردن اپلیکیشن‌های اعتیادآور

 بهترین کار پاک کردن  واتساپ، اینستاگرام، فیس بوک، تلگرام و ... است.
زیرا این اپلیکیشن ها بسیار برای انسان ها
اعتیاد اور است، به صورتی که  افرادساعتهای زیادی را دراین برنامه ها به سر میبرند.
شاید روز های اول که آن ها را پاک کرده اید برایتان سخت باشد ولی با گذشت زمان عادت خواهید کرد.

ممکن است روزهای اول پس از پاک کردن این برنامه ها احساس بدی داشته باشید اما به مرور زمان به این شرایط عادت خواهید کرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با مشاورین آنلاین گپچه با ما در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید:

7 علامت احتیاج افراد به روانشناس​

زوج درمانی چیست و زوج درمانگر به چه کسی می گویند؟​

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران

پر کردن این بخش الزامیست
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
+