چگونه با فرزند در مورد مشکلات مالی صحبت کنیم ؟


چگونه با فرزند در مورد مشکلات مالی صحبت کنیم ؟

ممکن است برخی اوقات مجبور شوید راجع به مسائل مالی توضیحاتی بدهید ولی نگران این هم باشید که نکند دانستن این موضوع برای او ضرر داشته باشد.
براگرفتن بهترین تصمیم ،مقاله زیر را مطالعه کنید.

مشکلات مالی و فرزند

روانشناسان معتقدند که این مسائل را برای فرزندانتان نگویید زیرا کودک دچار استرس و نگرانی میشود و باورهای اشتباهی نسبت به مسائل مالی و پول در او بوجود بیاید که این باورغلط برای او دربزرگسالی مشکل ایجاد میکند.
مسلما اکثر خانواده ها در سال های اخیر دچار مشکلات مالی شده اند و ما در جامعه ای زندگی میکنیم که هر روز قیمت اجناس تغییر میکند و بیشتر شغل ها ازبین میروند.
ما هرچندهم این استرس های مالی را درچهره خود بخواهیم پنهان کنیم باز هم کودکان ما این استرس را خواهند دید.
برخی اوقات پدرو مادرها فکر میکنند که نباید کودکشان از اخبار بد اقتصادی باخبر شوند.
ولی تنشی که برای آنها بوجود می آید بسیار بدتر است زیرا اضطراب را درآن ها افزایش میدهد.
سعی کنید با کودکتان صحبت هایی راجع به کمک کردن به هم برای گذشتن از موانع مالی داشته باشید و اینکه چه اتفاقاتی قرار است بیفتد. جهت راهنمایی بیشتر وارتباط با
مشاوره کودک آنلاین کلیک کنید.

صحبت کردن با فرزند در مورد گرانی

پدرو مادرها برخی اوقات برای سبک شدن خودشان راجع به گرانی ها با کودکشان صحبت میکنند.
برخی اوقات هم هدفشان از این صحبت ها پایین اوردن انتظارها و توقعات کودک است.
 اگر شغل تان را از دست داده اید.
اگر شغل خود را از دست داده اید به کودکتان بگویید که به فکر شغل جدیدی هستید که برای شروع اینکار به کمی زمان احتیاج دارید.
اگر خودتان صاحب کار خودهستید و کارو کاسبی تان  کساد شده به کودکتان بگویید که دنبال یک راه حل خوب برای رونق کارتان هستید.
کودک فقط از شما توقع دارد که مشکل را حل کنید و نیاز به توضیح اصافی ندارد.

توضیح دادن در مورد کاهش هزینه ها

امکان دارد که تفریحات خانوادگی کم شود یا به طور کلی حذف شودو خرید کردن های غیر ضروری بسیار کم شود، این ها راه حل هایی است که باید درخانواده مطرح کنید و با کودکتان صحبت کنید و بگویید که با انجام این راهکارها میتواند به خانواده کمک کند.
به خانواده بگویید که درآمدتان چقدر است و چقدر هزینه ی اجاره و خورد و خوراک و بقیه موارد میشود تا آنها نیز بدانند و موقعیت مالی تان را درک کنند و بیشتر قدر پول را بدانند.
و بجای برخی تفریحات بیرون میتوانید از تفریحات داخل منزل یا کم هزینه بیرون از منزل استفاده کنید و بیشتر به شما درکنار خانواده خوش بگذرد مانند:(کتاب خواندن، بازی و ورزش درپارک،بازی های فکری درخانه به صورت گروهی و ...)با این کار کودکان نیز یاد میگیرند که در این موقعیت ها مانند شما رفتار کنند.
اگر مستاجر هستید و مجبورهستید به خانه ی دیگر بروید و یا به شهر دیگری نقل مکان کنید این را به کوکتان بفهمانید که خانواده همیشه درکنار هم هستند و قرار نیست تغییر کنند واین دوست داشتن است که خانواده را درکنار هم نگه میدارد.

برخی مسائل مالی را برای کودک بازگو نکنید

-هرگز درحضور کودک از گران شدن میوه و موادغذایی که خریدش برایتان سخت شده است و قیمت دلار بالا رفته خانه خریدن برایتان دشوار شده است و ....صحبت نکنید.
-درآمد مادربیشتراست  یا پدر.
-راجع به شرایط مالی و زندگی فامیل صحبت نکنید.

نکته:دائم از گلایه نکنید که فلان چیز را نداریم کودک توان آرام کردن شما را ندارد این را باور کنید،کودک را درگیر مشکلات خودتان نکنید تا دچار تنش نشوند و سعی کنید مدیریت خرج کردن پول را به او یاد بدهید و بگویید که اندازه پول مهم نیست نکته ی مهم درست خرج کردن پول است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره خانواده تلفنی با اساتید گپچه با ما در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید:

خرید رفتن را برای کودکان چگونه لذت بخش کنیم؟

اختلال پیکا چیست؟​

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران

پر کردن این بخش الزامیست
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج