درمان اعتیاد با پیشرفته ترین و بهترین روش های روز


درمان اعتیاد با پیشرفته ترین و بهترین روش های روز

مواد مخدر از اعتیاد تا درمان

درمان اعتیاد یکی از اصلی ترین راهکار ها برای خلاصی از این معضل خانمان سوز است که سختی هایی را نیز به همراه دارد، در صورتی که نتوانید از شیوه های اصولی و صحیح ترک بهره ببرید. بیشتر افرادی که قصد دارند به ترک مواد مخدر و افیونی بپردازند، همیشه به دنبال سریع ترین راهکار ها می باشند، تا بدون درد و خماری از این بحران عبور کنند. ما امروز در مرکز مشاوره آنلاین گپچه به شما عزیزان یکسری راهکارهای اصولی را لیست خواهیم نمود، تا طول درمان خود را به راحتی بگذرانید.

اعتیاد امروزه یکی از اصلی ترین معضل ها در سطح جامعه محسوب شده و متأسفانه باید بگوییم، بسیاری از جوانان را نیز درگیر خود کرده است. این بیماری بدخیم در همان وهله اول مصرف، تمامی سلول های بدن و همچنین مغز انسان را مطیع خود نموده و موجب می گردد، فرد به طور مکرر برای آرام کردن اعضای بدن خود به اعتیاد روی ببرد. درمان اعتیاد چندین روش را شامل می گردد، که یکی از آن ها خود درمانی در خانه بوده و دیگری نیز تحت نظر مشاوران متخصص و پزشکان می باشد. دارو درمانی هم با توجه نظر پزشک می تواند، کمک شایانی کند. برای ارتباط با روانشناسان و دریافت مشاوره اعتیاد تلفنی کلیک کنید.

مواد مخدر خود انواع مختلفی داشته و ترک کردن هر کدام نیز قواعدی را شامل می گردد، به همین خاطر پیشنهاد می نماییم، قبل از اینکه اقدام به کاری کنید، خوب در رابطه با ترک اطلاعات لازم را کسب کنید تا بعدها برایتان خطر آفرین نباشد. درمان اعتیاد با خود عوارضی را هم به دنبال دارد، اما مطمئن باشید این علائم، از خود عوارض مواد کم تر و آسان تر هستند. در ادامه با ما همراه باشید، تا باید ها و نبایدهای درمان این معضل را با یکدیگر بررسی کنیم.

درمان اعتیاد زیر نظر پزشک

در وهله اول ما به شما عزیزان پزشک را معرفی می نماییم. در طول دوران درمان مواد مخدر، بدن شما باید کاملا از مواد سم زدایی گردد، پزشک متخصص با تجربه و دانشی که در زمینه اعتیاد دارد، با فراهم نمودن محیطی آرام و نرم، این امکان را ایجاد می کند تا سم زدایی بیمار به راحتی پایان رسد. همانطور که قبلا نیز اشاره نمودیم، درمان اعتیاد خود می تواند عوارضی به همراه داشته و بدن را تحت تاثیر قرار دهد. به همین خاطر پزشک معالج با دستور العمل و ساختارهایی که پیش می گیرد، به شما کمک می کند تا با این نشانه ها مبارزه کنید.

روش های درمانی و نوع داروهای مصرف شده برای مواد مخدر متفاوت می باشد و حتما باید توسط خود پزشک مورد تشخیص و شناسایی قرار بگیرد. فرد علاوه بر اینکه باید از لحاظ جسمی درمان شود، از نظر روحی نیز نیاز به درمان دارد تا دیگر سمت و سوی مواد و هر گونه افیونی نرود. برای درمان اعتیاد بهترین و سریع ترین راهکار مراجعه به پزشک می باشد. پزشک معالج در وهله اول نیرو و توان شما را مورد محاسبه قرار داده و تمامی جزئیات را نیز مورد بررسی قرار می دهد تا در طول دوره درمان مشکلی پیش نیاید.

درمان اعتیاد زیر نظر مشاوران برجسته گپچه

درمان شناختی رفتاری و بسیاری دیگر از روش های درمانی جهت ترک مواد مخدر با مشاوران با تجربه و فردی آگاه به درستی صورت می پذیرد. مشاوره در این حیطه نقش بسیار مهمی را ایفا می کند، زیرا باید بر روی روان فرد نیز کار کند. درمان اعتیاد با کمک مشاوران یک راهکار اساسی است که تمام جوانب بیمار را مورد محاسبه قرار می دهند. مشاور در وهله اول علل اعتیاد را بررسی کرده و راهکارهای درستی در اختیار بیمار قرار می دهد.

لازم است این نکته را به عرضتان برسانیم که مشاور آنلاین جهت ترک به چهار دسته مشاوره پیش از ترک اعتیاد، مشاوره بعد از ترک، مشاوره فردی و همچنین گروهی تقسیم می شود. آنچه شما از مشاورین در ذهن خود ساخته اید، بیشتر از این چیزها می باشد. مشاور در درمان اعتیاد با هدف افزایش انگیزه فرد جهت ترک، جلسات متعددی را برگزار می کند تا بیمار در طول درمان صرف نظر نکند. این موضوع را فراموش نکنید که ترک کردن کار راحتی نیست و برای سرعت بخشیدن به این امر به مشاورانی همچون مشاوره آنلاین گپچه نیاز خواهید داشت.

درمان اعتیاد در گپچه

خانواده چه نقشی در درمان اعتیاد دارد؟

در وهله اول باید بگوییم که متاسفانه برخی از خانواده ها زمانی که متوجه اعتیاد یکی از اعضای خانه می شوند، سعی بر پنهان کاری دارند که کاری بس اشتباه بوده و بر اعتیاد فرد بیشتر دامن می زنند. خانواده اگر آگاهی های لازم را در مورد اعتیاد کسب کند می تواند در درمان اعتیاد فرد نقش درخشانی داشته باشد. مشاوران در این زمینه با خانواده های بیمار نیز ملاقات می نماید تا سطح اگاهی آنان از بیماری اعتیاد و ریشه یابی و یافتن دلایل اعتیاد، افزایش پیدا کند.

دومین اشتباه رایج برخی از اعضای خانواده خود درمانی در خانه بدون کمک فردی آگاه و با تجربه می باشد. همه باید کاملا به این موضوع واقف شوند که درمان اعتیاد نیازمند دانش و تجربه کافی است. در غیر این صورت ممکن است که آسیب های جبران ناپذیری به فرد و اطرافیان خود وارد کند. افراد خانواده همواره باید به بیمار اعتماد به نفس دهند و حمایتگر باشند، نه اینکه مدام به توهین، آزار، اذیت و تحقیر او بپردازند. در این صورت آن فرد می تواند در عمق این باتلاق فرو رود و دیگر رهایی نداشته باشد.

مزیت درمان اعتیاد به صورت گروهی

امروزه مشاوران برجسته و متخصصین سعی بر آن دارند تا جهت درمان اعتیاد مراجعه کنندگان خود از متدهای روز دنیا و ثابت شده استفاده کنند. یکی از روش های درمانی اثر بخشی که توسط روانشناسان بیان شده است، گروه درمانی ترک اعتیاد می باشد. گروه درمانی به این شیوه می باشد که مشاورین آنلاین و یا حضوری دو یا چند بیمار را در یک جلسه مشاوره درمان می کنند. اینگونه انگیزه افراد نیز با دیدن همنوعان خود جهت ترک کردن بیشتر می شود.

گاهی اوقات فرد مبتلا از بیان مشکل خود واهمه داشته و نوعی ترس و نگرانی در قلبش لانه می کند. درمان اعتیاد به صورت گروهی موجب می گردد که فرد دیگر این ترس و یا حس خجالت را نداشته باشد، با یکدیگر همزاد پنداری نموده و همین عامل در سرعت درمان بسیار اثرگذار خواهند بود. در مرکز مشاوره آنلاین گپچه با توجه مشاوره هایی که از سوی روانشناسان متخصص ما دریافت خواهید نمود، می تواند با نظر مشاور نوع روش درمانی خود را هم انتخاب کنید. لازم است این موضوع را نیز لحاظ کنیم که در درمان های گروهی بیمار دیگر به سوی مواد باز نخواهد گشت.

درمان اعتیاد به صورت گروهی

درمان اعتیاد به واسطه دارو

در کل داروها برای درمان اعتیاد به دو دسته تقسیم می گردند. آن دسته از داروهایی که علائم و عوارض ترک را می کاهند و داروهای دیگر نیز به نوعی جایگزین مواد مخدر می باشند و مصرف آنان پروسه زمانی مشخصی دارد. در کل به گفته متخصصان و پزشکان در مصرف دارو نباید زیاده روی کرد، زیرا می تواند موجب اعتیاد جدیدی در افراد گردد. همه ما باید این موضوع را بدانیم که دارو درمانی به تنهایی راهکار درستی نیست و ترک و درمان بیمار را هم تضمین نمی کند.

در کنار داروهایی که زیر نظر پزشک مصرف می نمایید، حتما باید شیوه های دیگری را نیز به کار بگیرید تا درمانی بی بازگشت داشته باشید. درمان اعتیاد با داروی متادول که سؤال اکثر شما شما می باشد در صورتی می تواند موثر واقع گردد که خود سرانه نبوده و در زمان مقرر نیز قطع شود. اگر هر گونه علل و عوارضی در هنگام مصرف این داروها داشته اید، حتما این موضوع را با پزشک و مشاوره خود در میان بگذارید. داروها انواع مختلفی دارند که مطابق با نوع مواد مصرفی معتاد و سیستم بدنی که دارد توسط پزشک متخصص تجویز می گردد.

آیا درمان اعتیاد در خانه روشی سودمند است؟

در طول این مقاله آموختیم که درمان اعتیاد در صورتی که با مشورت و مشاوره فردی آگاه و متخصص صورت بگیرد یکی از بهترین راهکارها برای ترک خواهد بود. حال عده ای از افراد این سؤال را دارند که آیا برای درمان و ترک اعتیاد می توان به خود درمانی رجوع کرد. ببینید دوستان این درمان خود مشکلاتی را سر راهتان قرار خواهد داد که واقعا بدون کمک متخصصان از ادامه را باز خواهید ماند.

در منزل اگر خودسرانه به این کار بپردازید با مشکلاتی همچون استرس و افسردگی، نداشتن انگیزه، به خطر انداختن خانواده، دردهای طاقت فرسا و اذیت شدن، نداشتن خودآگاهی و ... روبرو خواهید شد. تمام این عوارض دست به دست هم می دهند تا شما را منصرف کنند. اما اگر برای درمان اعتیاد باز هم خانه را می پسندید، حتما تحت نظر مشاوران قرار بگیرید تا در هر لحظه از بحران در کنار شما باشند و راهکارهای شگرفی پیشنهاد دهند. فراموش نکنید درمان در خانه مستلزم کمک گرفتن است، در غیر این صورت اصلا از سوی ما پیشنهاد نمی شود.

سخن پایانی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، روش های درمانی با جدیدترین متدهای روز دنیا به روی کار آمده اند که ترک اعتیاد را به یکی از آسانترین کارها تبدیل کرده اند. مرکز مشاوره آنلاین گپچه در این حیطه می تواند با متخصصان حرفه ای و زبر دست خود راهکار و روش های جدیدی را جهت درمان اعتیاد به شما دوستان پیشنهاد نماید. این مرکز، جلسات مشاوره خود را به صورت آنلاین برگزار کرده و اگر مشکل روبرو شدن با شخصی را دارید، یکی از بهترین شیوه های درمانی برای شما مشاوره آنلاین و مشاوره اعتیاد خواهد بود. منتظر نظرات شما عزیزان هستیم.

بیشتر بخوانید:

ترک اعتیاد و نکاتی حیاتی قبل از اقدام برای تغییر​

ترک تریاک و نگاهی بر بهترین راه کارهای ترک تریاک و درمان آن

ترک ریتالین و معرفی بهترین روش های رهایی از آن

نظرات خود را با ما به داشتراک بگذارید.

نظرات کاربران

پر کردن این بخش الزامیست
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج