مشاوره روابط دختر و پسر


مشاوره روابط دختر و پسر

در نگاه کلی به کیفیت زندگی انسان درمی‌یابیم که انسان برای احساس خوشبختی و رهایی از دلتنگی به دوست و همدم احتیاج دارد. از آنجایی که در ارتباط با جنس مخالف رغبت و انگیزه بیشتری وجود دارد، تمایل آقایون و خانم‌ها به هم بیشتر می‌شود. روانشناس لازم است این تذکر را به افراد بدهد تا ارتباطی که در راستای آرامش و تعالی خاطر نیست، اصلاح شود. 

برای ارتباط با مشاوران گپچه و کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شکست عشقی و مشاوره روابط دختر و پسر کلیک کنید.

دختر و پسر در تعامل باهم احساس آرامش و امنیت، تعلق خاطر، مالکیت، وابستگی، دلبستگی، تنش و ناسازگاری، عادت یا یکنواختی، ضربه‌های روحی و … را به نسبت خاصی تجربه می‌کنند. هر چقدر که در یک رابطه انرژی مثبت بیشتری باشد، تداوم رابطه بیشتر خواهد شد. هر چقدر که در یک رابطه ناسازگاری‌ها و ضربه‌ها بیشتر باشد آن رابطه تلخ‌تر و کوتاه مدت تر خواهد بود. روانشناس طی مشاوره تلفنی در مورد مشاوره دختر و پسر که در یک رابطه دچار تنش هستند، مفاهیم دلبستگی و وابستگی را تعریف می‌کند؛ با تفکیک این دو مفهوم، میزان و نوع میل درونی و بیرونی هر فرد را بررسی می‌کند؛ طی چنین برنامه‌ای انگیزه‌های ادامه یا ترک یک رابطه در دختر یا پسر مشخص می‌شوند. امروزه دختران و پسران در سه دسته تقسیم می‌شوند؛ دسته اول کسانی که برای نیاز عاطفی دوستی را پذیرفته‌اند، دسته دوم کسانی که برای دفاع از خود دوستی را رد کرده‌اند، دسته سوم کسانی که برای نیاز خودشان دوستی را به دیگری تحمیل می‌کنند.

روانشناس در برخورد با مراجع با موضوع روابط عاطفی به دو نوع افراد کمک می‌کند:

  • دختر یا پسری که به خاطر ترک کردن یک رابطه دچار عذاب وجدان شده است که خودش را مسئول ناراحتی دیگری می‌داند و بدهکارانه رنج می‌برد.
  • دختر یا پسری که به خاطر ترک شدن از طرف دیگری دچار افسردگی و ناراحتی شده است که خودش را قربانی می‌داند و طلبکارانه درد می‌کشد.

علت بیشتر شدن دوستی میان دختر و پسر

امروزه روابط و دوستی های میان دختر و پسر بسیار رایج و عادی شده است و اگر پسر یا دختری نیز در این روابط نباشد و از این روابط دوری کند دوستانش او را مسخره میکنند ؛ و اما علت شیوع این روابط چیست ؟ برای گرفتن پاسخ این سوال با ماهمراه باشید ؛  

1. زمانی که سن ازدواج بالا میرود دوستی ها هم بیشتر میشود .

2. امروزه وجود مکان هایی مانند ؛ سینماها و دانشگاه ها و ... شرایط را برای دوستی میان دختر و پسر فراهم کرده و باعث رواج این دوستی ها میشود .

3. وجود فضای مجازی که دختر و پسر کم سن و سال در آن بدون داشتن تجربه کافی با هم آشنا شده و دوست میشوند .

4. اکثر خانواده های امروزی بخاطر تاثیرات ماهواره و فضاهای مجازی بسیار این روابط را عادی تلقی میکنند و معتقدند باید فرزندانشان را آزاد بگذارند .

5. کم رنگ شدن باور و نگرش افراد به دین و مذهب نیز دلیلی دیگر برای این امر است.

پیامدهای دوستی با جنس مخالف

- در خفا بودن این روابط و مخالفت دین با اینگونه روابط باعث میشود که حس گناه و ندامت در دختر و پسر به وجود بیاید .

- دختر و پسر مدام در استرس هستند که نکند خانواده مان متوجه رابطه مان شوند به سر میبرند و در نهایت اگر خانواده ها بفهمند مسلما تشویش و درگیری بوجود خواهد آمد.

- در این روابط بخاطر انس و علاقه ای که میان دختر و پسر بوجود می آید باعث نزول در تحصیل آنها میشود.

- تسلیم شدن در برابر درخواست های ناپسند فرد مقابل مانند : داشتن روابط جنسی باهم و ...

- در این روابط معمولا هدف از دوستی ازدواج نیست ولی ممکن است در این میان یک نوع وابستگی هم بوجود بیاید که فرد با طرف مقابل خود ازدواج کند.

- افرادی که قبل از ازدواج دوست دختر یا دوست پسر داشته اند ممکن است بعد از ازدواج نیز به این روابط ادامه دهند و به همسر خود خیانت کنند و بی عهدی صورت بگیرد.


پیشنهادات و راهکارهای مشاوره برای روابط میان دختر و پسر

1. اگر قصد دارید با فردی دوست شوید و تنها هدفتان آشنایی بیشتر با اخلاق و رفتار جنس مخالف است باید بدانید که این هدف بسیار سخت و ناهموار است و عواقب خوبی برای شما نخواهد داشت مشکلاتی مانند : 
بیماری ایدز ، بارداری ، افسردگی و ...برای شما اتفاق خواهد افتاد.

2. اگر فکر میکنید که هیچ مشکلی از نظر عاطفی و وابستگی و ...  برای شما بوجود نخواهد آمد ، باید بدانید که این اتفاقات ممکن است برای طرف مقابل تان رخ دهد که نقش شما نیز در ایجاد این مشکلات بسیار پر رنگ است و شما نیز مسئول هستید.

3. اگر چنین جمله ای را از طرف مقابل شنیدید بدانید که او فردی بی مسئولیت و بی تعهد است.
(بیا باهم بمانیم ولی نمیتوانم به تو قولی برای ازدواج بدهم )

4. قبل از دوستی از قصد و نیت طرف مقابل خود مطمئن شوید.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین و متخصصان مجرب ما در مركز مشاوره آنلاين گپچه در تماس باشید.

بیشتر بخوانید:

 درمان شکست عشقی + چگونه این درد را کاهش دهیم؟

خصوصیات مرد واقعی چیست؟ و از نظر زنان یک مرد واقعی کیست؟

چگونه رابطه‌ای ایده آل با همسرمان را بسازیم؟

نظرات کاربران

پر کردن این بخش الزامیست
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج