روانشناسی عشق (ویژگی هایی که باعث ایجاد عشق می شود)


روانشناسی عشق (ویژگی هایی که باعث ایجاد عشق می شود)

روانشناسی عشق در اصل همان شناخت عوامل و فرآیندهایی میباشد که باعث تجربه ی یک عشق حقیقی میشود و در راه عشقی نافرجام قرار نگیریم .

به افراد می آموزد که چگونه انتخاب بهتری داشته باشند و بیشترین دلبستگی و سازش را درمیان خود بوجود بیاورند و در نهایت ازدواج موفقی داشته باشند .
دختر و پسرها معمولا در خود به دنبال یک ویژگی مثبت هستند تا افراد را به خود جذب کنند و به چشم جنس مخالف خود بسیار جذاب بیایند و در نتیجه  در راه عشق قرار بگیرند ، ولی نمی دانند که چه چیزی آنها را به این خواسته شان خواهد رساند . در ادامه ی این مقاله به نکاتی در رابطه به روانشناسی عشق دختر و پسر میپردازیم ؛ با ما همراه باشید .

5 ویژگی جذاب دو جنس مخالف از دید روانشناسی عشق

1. هوش مهم تر از جذابیت های ظاهری میباشد .

زنان برای اینکه مردها را به خود جذب کنند به زیبایی خود بسیار اهمیت میدهند .
البته که زیبایی ظاهری در جذب آقایان چندان بی اثر نیست ولی عوامل دیگری هم وجود دارد که در جذب  جنس مخالف اثر بگذارد .
طبق تحقیقات انجام شده دریافتیم که ، اکثر مردان از زنان باهوش بیشتر خوششان می آید تا زنان زیبا .
زنان تحصیل کرده با اعتماد به نفس تر هستند و برای مردان جذاب ترند .
پس اگر هر دو را باهم داشته باشید مسلما تاثیر آن چند برابر خواهد بود .

 2. بیانات چهره‌ای (سخن گفتن چهره )

یعنی با حالت صورت خود چه احساسی را بیان میکنید ؟
این روش بسیار بر جذب کردن جنس مخالف اثر دارد و بنا بر پژوهشی که انجام شده است ، دریافتیم که مردان بیشتر از زنان خوش اخلاق و خنده رو خوششان می آید تا زنان مغرور و اخمو .
و برای مردان هم این پژوهش انجام شده است  و از زنان سوال شده که به کدام مردها جذب میشدید ؟ که جواب آنان بیشتر مردان مغرور بوده است و مردان خنده رو امتیاز کمتری کسب کرده است .
چهره ی خجالت زده هم در هر دو پژوهش بیشترین امتیاز را بدست آورده است 
پس برای ازدواج کردن به این نکته یعنی : (بیانات چهره ) توجه کنید زیرا  بسیار ضروری است .

داشتن همسر زیبا چه میزان میتواند در زندگیتان نقش  داشته باشد ؟
اگر همسر زیبایتان اخلاق بسیار بد و خشنی داشته باشد مسلما یک عشق غلط را تجربه میکنید .

جهت اطلاعات بیشتر در زمینه شکست عشقی کلیک کنید.

 3. زبان بدن موثر در روانشناسی عشق

جالب است بدانید، داشتن حرکات بدنی و زبان بدن مثل تکان دادن دست‌ها نیز در توجه افراد تاثیرگذار می‌باشد. برای مثال در پژوهشی مشخص شد که زن‌ها و مردها تمایل بیشتری به دیدار مجدد کسانی داشتند که دست‌هایشان را تکان می‌دادند! در واقع داشتن حرکات خودانگیزی نظیر تکان دادن دست و بدن و به طور کلی ارتباطات غیرکلامی احساس صمیمیت بیشتری را به افراد منتقل می‌کند.

 4. شباهت به یکدیگر

در اکثر فیلم‌ها، رمان‌ها و داستان‌های عاشقانه این طور القا می‌شود که هرچه تفاوت‌ها بیشتر باشد، زن و مرد بیشتر به یکدیگر جذب می‌شوند. اما باید بدانید که این تصور، تصور عامیانۀ غلطی است. تجربۀ احساسات مشابه و داشتن جهان بینی‌های نزدیک به یکدیگر بیشتر منجر به شروع رابطه عاشقانه می‌شود. زیرا افراد در این صورت احساس صمیمت و نزدیکی بیشتری به یکدیگر خواهند داشت.

5. مبهم بودن نظرتان 

برای آن که بتوانید طرف مقابل تان را به خود جلب کنید، بهتر است در مراحل اولیه آشنایی در گفتن نظر خود خیلی عجله به خرج ندهید. زمانی که مردان و زنان نمی‌توانند راحت نظر جنس مخالفشان را درباره خود بدانند، بیشتر جذب او می‌شوند. برای درک این موضوع در پژوهشی، به زنان عکس سه مرد را که از طریق فیس بوک با آن‌ها آشنایی داشتند، نشان دادند. سپس به زنان درباره نظر این مردان در رابطه با آن‌ها اطلاعاتی داده شد. در آخر مشخص شد که زنان به مردانی که نظراتشان با ابهام بیشتر همراه بود، علاقه نشان دادند.

توصیه هایی از روانشناسی عشق دختر و پسر

درست است که توجه به ملاک های رایج که در عاشق شدن افراد تاثیر می‌گذارند می‌تواند برای شما مفید باشد اما این‌ها نباید باعث نادیده گرفتن تفاوت‌های فردی شود. عامل اصلی که باعث برقراری پیوند عمیق بین افراد می‌شود به دست آوردن شناخت عمیق از یکدیگر است. در واقع بدون به دست آوردن شناخت درست از فرد مورد نظرتان و توجه به نیازها و علایق شخصی او، حتی اگر عشقی هم شکل بگیرد، نمی‌تواند دوام زیادی داشته باشد.

برای رسیدن به شناخت بیشتر نسبت به یکدیگر، جلوگیری از صرف وقت و وابستگی کاذب، تنها کافی است که رابطه خود را با استفاده از کمک های تخصصی یک روانشناس در جلسات مشاوره ازدواج بررسی کنید. حتی پیش از آن که وارد رابطه ای شوید نیز می‌توانید از مشاوره ازدواج استفاده کنید چرا که روانشناس به شما کمک می‌کند تا به جای کسب تجربه‌های منفی و شکست عشقی، با آگاهی و شناخت نسبت به معیارهای خود وارد یک رابطه بشوید.

سوالات متداول

چرا هنگامی که برای اولین بار عاشق می‌شویم خیلی سخت آن را فراموش می‌کنیم؟

معمولا در این دوران افراد در سنین نوجوانی قرار داشته و بخاطر تجربه هیجانات زیاد، عشق اول خود را فراموش نمی‌کنند. همچنین معمولا روابط در این دوران به صورت یک طرفه بوده و فرد عاشق پس از ناکامی در رسیدن به معشوق خود با آسیب‌های جدی مواجه می‌شود. در کنار این مسئله معمولا این شکست‌ها با درمان همراه نیستند و آثار آن تا آخر عمر با فرد باقی می‌ماند.

برای آنکه بتوانیم عشق خود را ابراز کنیم آیا بهره بردن از قدرت بیان موثر واقع می‌شود؟

در واقع مجموعه‌ای از عوامل می‌تواند در این امر نقش داشته باشند. شما باید در کنار نحوه صحبت کردن و بیان خود به زبان بدن و ظاهر خود نیز توجه داشته باشید.

 شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین و متخصصان مجرب ما در مشاوره آنلاین روانشناسی گپچه در تماس باشید. 

بیشتر بخوانید:

اشتباهات روابط زناشویی که باعث فروپاشی زندگی میشود

فوت فتیش و هر آنچه که باید درباره آن بدانید

نظرات کاربران

پر کردن این بخش الزامیست
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج