اثرات فیلم پورن بر نوجوان و عوارض و تاثیرات آن بر مغز


اثرات  فیلم پورن بر نوجوان و عوارض و تاثیرات آن بر مغز

امروزه یکی از معضلات جامعه تماشای فیلم و تصاویر پورن توسط نوجوانان و کودکان میباشد که میتواند تاثیرات بسیار منفی بر افکار و آینده‌ی آنها داشته باشد، اثرات فیلم پورن بر نوجوان تا بزرگسالی او ادامه دارد و او را در برقراری روابط جنسی دچار مشکل خواهد کرد.

جهت اطلاعات بیشتر و پاسخ به سوالاتتان توسط مشاوره نوجوان گپچه کلیک کنید.

تاثیر پورنوگرافی بر نوجوان

طبق تحقیقات صورت گرفته دریافتیم که عواقب بسیار بدی برای نوجوانان و کودکانی که به صورت زود هنگام از سن خود، به تماشای پورن میپردازند وجود خواهد داشت.
بر اساس آمار بدست آمده کودکان و نوجوانان بسیاری به دنبال محتوای پورنوگرافی هستند و پسران در سن 14 تا 17 سال بالاترین درصد جستجوی محتوای پورن را دارند و درصد دختران بسیار کمتر از پسران است.

امروزه دسترسی به فیلم پورن توسط گوشی های پیشرفته و تبلت و اینترنت بسیار آسان شده است و  افراد بصورت کاملا ناشناس میتوانند به تماشای انلاین این فیلم ها بپردازند و همین امر عاملی برای گسترش پورنوگرافی میباشد. اما لازم است از تاثیر پورن بر نوجوان نیز آگاه شویم در این قسمت چند مورد از تاثیرات پورنوگرافی را برای شما عزیزان ارائه خواهیم داد.

- باور و نگرش جنسی غیر واقعی در فرد ایجاد میشود.

- فرد همه ی تمرکز و حواسش به دنبال روابط جنسی خواهد رفت.

- در مورد بدن خود سوالات و ابهاماتی برایشان پیش می آید.

- فرد دچار اضطراب و افسردگی میشود.

- اختلالات رفتاری و مشکلات اخلاقی در او به وجود می آید.

- خود ارضایی در نوجوان زیاد خواهد شد.

- تمرکز خود را از دست میدهد.

- دچار رفتارهای پرخاشگرانه جنسی میشود.

- اعتیاد به پورن

- رفتارهای نامناسب در جامعه

- اختلال در نعوظ

- پایین آمدن عزت و اعتماد به نفس فرد

- بلوغ زودرس

تاثیرات پورن بر مغز نوجوانان

تاثیراتی که پورن بر مغز نوجوان دارد

یکی ازتاثیرات پورن بر نوجوانان باعث میشود مسیرهای عصبی مغز نوجوان با دیدن مداوم فیلم و تصاویر پورن پاره خواهد شد زیرا دیدن این فیلم ها باعث خود ارضایی و تحریک شدید فرد میشوند که به سلول و شیارهای عصبی مغز فشار وارد میکند.

بلوغ، باعث تحولات و تغییرات بزرگی در زندگی یک نوجوان خواهد شد در این دوران ترشح هورمون ها زیاد تر میشود و از نظر جسمی نیز تغییر خواهند کرد و از بچگی به مردانگی میرسند، این تغییرات باعث میشود نوجوان دررابطه با روابط جنسی دقیق و کنجکاو تر شود و سوالاتی درباره ی رابطه داشتن با جنس مخالف در ذهن او به وجود بیاید و برای بدست آوردن پاسخ آنها از دوستان خود سوالاتی خواهد پرسید ولی گاهی خجالت و ترس باعث میشود به جای سوال از دوست و خانواده به سراغ سایت های ناجور برود و اطلاعات نادرستی و منفی بدست آورد و آنها را الگوی خود قرار دهد.

عوارض خود ارضایی شدید ناشی از تماشای فیلم پورن

فرد با دیدن مداوم فیلم های پورن دچار تحریک جنسی شده و به خود ارضایی روی می آورد، حتی گاهی با دیدن یک عکس از پورن دچار تحریک شدید جنسی میشود و تا زمانی که خودارضایی نکند آرام نمیشود؛ خود ارضایی به مرور زمان جسم فرد را ضعیف میکند و روان فرد را نیز درگیر میکند، فرد بعد از انجام خود ارضایی دچار احساس گناه میشود و همین امر نیز فرد را به سمت افسردگی و اضطراب میکشاند.

چگونه پورن باعث شکل گیری عقاید و نگرش های غلط جنسی میشود؟

در فیلم های پورن رفتارهای جنسی غیر واقعی به نمایش گذاشته میشود و نوجوانی که هیچگونه اطلاعات درستی از روابط جنسی ندارد به تماشای آنها می نشیند مسلما آنها را باور کرده وفکر میکند روابط با جنس مخالف باید مانند این فیلم ها باشد و زمانی که وارد روابط جنسی میشود میبیند که تفاوت بسیار زیادی میان واقعیت و فیلم های پورن وجود دارد و همین امر اورا دچار مشکل خواهد کرد.

آیا کودکان و نوجوانان از فیلم های پورن تقلید میکنند؟

بله کودک یا نوجوان بعد از دیدن فیلم و تصاویر نامناسب مسلما سعی دارند از آنها پیروی و تقلید کنند و گاهی ممکن است این رفتارها را با افراد کوچکتر از خود نیز انجام دهند؛ همین امر باعث بوجود آمدن بیماری های جنسی و بارداری های ناخواسته و اعتیاد به رابطه جنسی در آنها میشود.

مشاهده پورنوگرافی معمولا از دوران نوجوانی آغاز شده و تا دوران بزرگسالی ادامه خواهد داشت و آنقدر درگیر مسائل جنسی شوند که بدون داشتن علاقه به فرد مقابل با آن وارد رابطه جنسی شوند و این رابطه را با افراد مختلف داشته باشد.

برای آموزش و کنترل نوجوان در رابطه با مسائل و مشکلات جنسی، میتوانید از مشاوره جنسی با کارشناسان گپچه در تماس باشید.

انزواطلبی و وابستگی شدید به پورن، از عواقب مشاهده پورنوگرافی

نوجوان به مرور وابستگی شدیدی به مشاهده پورنوگرافی پیدا میکند و نیازهایش را با دیدن این فیلم ها برطرف میکند و دیگر لزومی نمیبیند با افراد اجتماع رابطه برقرار کند و تنها نشینی و انزوا را انتخاب میکند.
دیدن مداوم این صحنه ها باعث میشود سطح انتقال دهنده های عصبی مثل دوپامین زیاد تر شود و مغز فرد اعتیاد عجیبی به این تصاویر پیدا کند به طوری که تنها با مشاهده آنها لذت واقعی را تجربه میکند و بدون دیدن آن تصویر هرگز نمیتواند به نهایت لذت دست بیابد.

تاثیر پورنوگرافی بر نوجوان و نقش والدین در آموزش مسائل جنسی

والدین چه نقشی در آموزش مسائل جنسی به نوجوان خود دارند؟

اگر نوجوان از مسائل جنسی اعم از؛ دخول، روش های پیشگیری، بارداری و ... اطلاعات صحیحی داشته باشد کمتر به سراغ محتواهای پورن خواهد رفت.
والدین باید بدون خجالت و شرم این مسائل را برای نوجوان(دختر یا پسر) خود توضیح دهند تا نوجوان به ناچار برای گرفتن پاسخ سوالاتی که در ذهن دارد به سمت فیلم و مطالب نادرست جنسی نرود.

بهترین روش کمک گرفتن از یک روانشناس نوجوان یا مشاور تلفنی متخصص در زمینه‌ی کودک و نوجوان میباشد که تا حد زیادی می‌تواند در این باره به والدین کمک کند.

بیشتر بخوانید:

گرفتن موبایل برای نوجوانان + نکاتی که هر پدر و مادر باید بداند

بررسی رفتارهای پرخطر در نوجوانان، علل و راهکارها

راهکارهای کنترل نوجوان سرکش

نظرات کاربران

پر کردن این بخش الزامیست
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج