مشاوره زوجین و تاثیر آن بر تقویت روابط زوجین


مشاوره زوجین و تاثیر آن بر تقویت روابط زوجین

آیا مراجعه به مشاوره زوجین بر دوام زندگی زناشویی تاثیرگذار است؟

پاسخ ما به این پرسش بله میباشد، مشاوره زوجین برای زوجینی که با همدیگر به مشکل برخورده‌اند مناسب است در جلسات مشاوره به شما روش‌های جدیدی یاد میدهند که چگونه با هم صحبت کنید و درخواست های خود را به طرف مقابل بگویید تا مشکل و دعوایی میان شما رخ ندهد و همچنین مشکلات شما را ریشه یابی میکنند تا زندگی مستحکم تری داشته باشید.

برای ارتباط با روانشناسان گپچه و دریافت مشاوره زوج درمانی کلیک کنید.

مشاوره به زوجین از افراد چه اطلاعاتی میخواهد

مشاوره زوجین از افراد چه میخواهد و مراجعین چه مسائلی را باید بیان کنند؟

1. مشاوره زوجین از شما میخواهد که با صداقت کامل و با فکری باز درمورد همسر و مشکلات خود صحبت کنید، مشاور در رابطه با مشکلات شما و اینکه چند سال است که ازدواج کرده اید و علت مراجعه شما به مشاوره زوجین چه بوده سوالاتی خواهد پرسید تا متوجه شود زندگی شما تا چه اندازه درگیر این مشکل شده است، هرگونه مشکلی که در زندگی خود دارید را بدون خجالت و شرم با مشاوره در میان بگذارید تا راه حل های مناسبی را برای شما درنظر بگیرند.

2. مشاوره به زوجین ممکن است هم به صورت انفرادی صورت بگیرد و هم هر دوطرف حضور داشته باشند که طبق نظر مشاور مشخص خواهد شد که کدامیک در جلسه حضور داشته باشند، مشاور از زوجین میخواهد که یک روز در هفته را برای حضور در جلسات مشاوره اختصاص دهند تا بتوانند به مشکلات آنها رسیدگی کنند، جلسات مشاوره زناشویی معمولا یک ساعت طول خواهد کشید و تعداد جلسات بستگی به عمق مشکلات آنها دارد.

3. مشکلات اصلی خود را برای مشاوره زوجین بیان کنید تا با کمک آنها بتواند ریشه مشکلات شما را کشف کند زمانی که مشکل ریشه یابی شد خیلی بهتر و راحت تر میتوانند به شما کمک کنند تا از پس این مشکل بربیایید.

4. مشاور از زوجین میخواهد که ارتباطات خود را با طرف مقابل به کمک راهکارهایی که به آنها داده میشود بهبود ببخشند، راهکارها به این صورت است که زوجین می آموزند به چه طریقی با هم صحبت کنند که نتیجه ی صحبت هایشان دعوا و درگیری نباشد و با صلح و آرامش این گفتگو را پیش ببرند و مشکلات را با کمک همدیگر پشت سر بگذارند.

5. ممکن است زوجین احساس شرم کنند که در مقابل نفر سوم با همدیگر درمورد مشکلاتشان صحبت کنند بنابراین مدتی از جلسه مشاوره را در سکوت میگذرانند ولی مشاور آنها را به گفتگو دعوت میکند و از آنها میخواهد بدون کم و کاستی و خجالت مشکلات خود را بیان کنند و از این فرصت برای بیرون ریختن حرف‌های ناگفته چندین ساله و بغض و خشم فرو خورده‌ی خود استفاده کنند.

6. گاهی ممکن است زوجین در گفتگوی با هم در جلسه مشاوره داد و فریاد راه بیندازند و با هم بحث و دعوا کنند، در اینجا مشاور به کمک آنها خواهد آمد و به آنها می آموزد که چگونه از اینگونه مسائل و درگیری ها جلوگیری کنند.

وبسایت روانشناسی آنلاین گپچه با بهره مندی از بهترین و با تجربه ترین مشاوران در تمامی زمینه های روانشناسی به شما عزیزان خدمت رسانی میکند و اگر شما به دنبال مشاوره زوجین در تهران و یا سایر شهرهای کشور عزیزمان هستید بهتر است بدانید که راه آسان تری برای برقراری ارتباط با مشاورین هم وجود دارد، شما عزیزان میتوانید بدون محدودیت زمان و مکان با مشاور آنلاین وبسایت گپچه در ارتباط باشید و مشاوره خود را دریافت کنید.

بیشتر بخوانید: زوج درمانگر خوب کیست و چه زمان باید به آن مراجعه کنیم؟

مسائل مرتبط با مشاور زوج درمانی کدامند و در چه مواردی مشاوره زوجین میتوانند کمک کننده باشد

در جلسات مشاوره زوج درمانی به زوجین در چه مسائلی کمک میشود؟

- اگر زندگی تان دچار مشکلات بسیاری شده است باید قبول کنید که به مشاوره و کمک فردی متخصص و با تجربه نیاز دارید، مراجعه به مشاوره هرگز به معنای شکست و ناتوانی شما در حل مسائل نیست بلکه به این معناست که شما برای زندگی زناشویی خود ارزش و احترام قائل هستید و نجات زندگی برایتان بسیار با اهمیت است، حال ممکن است همسرتان هرگز قبول نکند که در جلسات مشاوره شرکت کند بنابراین شما مجبور هستید که به تنهایی به این جلسات بروید و راهکارهایی که مناسب مشکلاتتان میباشد را بیاموزید و در زندگی خود بکار بگیرید.

- در مشاوره زوجین به افراد می آموزند که طرز فکر خود را نسبت به همسرشان تغییر دهند و سرزنش همدیگر را کنار بگذارند، با کمک راهکارهایی شکاف ایجاد شده میان خود را از بین ببرند؛ کمبودهای زندگی شان را کشف کرده و با کمک هم برطرف کنند.

همچنین مشاور به شما کمک میکند تا رفتارهای نامناسب خود را کنار بگذارید و رفتارهای مثبت را جایگزین آن کنید، برای مثال: اگر همیشه از همسر خود انتقاد میکنید و اورا سرزنش میکنید این رفتار خود را اصلاح کنید و با محبت و آرامش حرفها و خواسته های خود را به همسرتان درمیان بگذارید.

- گاهی مسائل مالی نیز باعث بحث و جدل میان زوجین میشود و سرزنش ها آغاز میشود، در اینجا مشاور به کمک زوجین خواهد آمد به این صورت که به آنها یاد میدهد چگونه هزینه های اضافی و غیر ضروری را حذف کنند و هزینه های ضروری را در اولویت قرار دهند.

- مشکلات زندگی باعث میشود رفتار و محبت زوجین نسبت به همدیگر تغییر کند و این مسئله مشکلات را دوچندان خواهد کرد بنابراین مشاوره زوجین به شما کمک میکند با کمک روش های مناسب به محبت و عشقی که قبلا به هم داشته اید برسید و درواقع از آسیب های عاطفی در امان باشید و به تقویت همبستگی و صمیمیت میان خود بپردازید.

- مشاور به شما کمک میکند تا رفتارهای نامناسب خود را کنار بگذارید و رفتارهای مثبت را جایگزین آن کنید، برای مثال: اگر همیشه از همسر خود انتقاد میکنید و اورا سرزنش میکنید این رفتار خود را اصلاح کنید و با محبت و آرامش حرفها و خواسته های خود را به همسرتان درمیان بگذارید.

- افرادی که یکبار در زندگی زناشویی خود شکست خورده اند و طلاق گرفته اند برای وارد شدن به رابطه ی جدید حتما باید به مشاوره زوجین مراجعه کنند تا از مشکلات بسیار زیادی که ممکن است در زندگی جدید برایشان رخ دهد جلوگیری کنند، در این جلسات از آنها خواسته میشود فرم هایی را پر کنند و سوالاتی را پاسخ دهند که جواب این سوالات کمک زیادی به مشاور در جهت در نظر گرفتن راهکار مناسب برای مراجعین خواهد کرد.

- بعد از گذشت چند مرحله از جلسات مشاوره متوجه خواهید شد که مشکلات شما بسیار کمتر شده اند و بیشترین تمرکز تان بر روی نقاط قوت خود و طرف مقابلتان میباشد نه نقاط ضعف و بیشتر از همدیگر تعریف و تمجید خواهید کرد؛ با کمک مشاوره زوجین شما لذت بیشتری از زندگی زناشویی خود میبرید و زندگی شادتری دارید.

مشاوره زوجین مناسب چه کسانی و چه دوره ای از زندگی است؟

مشاوره زوجین مناسب چه کسانی است و برای چه مشکلاتی میتوان کمک گرفت؟

مشاوره زوجین مناسب تمامی افراد میباشد یعنی هم قبل از ازدواج و هم بعد از ازدواج افراد میتوانند به مشاوره مراجعه کنند اما بهتر است که قبل از ازدواج این مشاوره صورت بگیرد تا جلوی بیشتر مشکلات گرفته شود، برخی افراد هم به دلایل مختلفی که باعث شده است آنها به فکر جدایی بیفتند اعم از؛ خیانت، نارضایتی جنسی، خشم، مشکلات مالی، نازایی و ... به مشاوره زوجین مراجعه میکنند که خوشبختانه با کمک مشاوره زندگی خود را نجات داده و بهبود خواهند بخشید.

برای دریافت مشاوره خانواده با بهترین روانشناسان گپچه کلیک کنید.

نکاتی برای انتخاب مشاوره زوجین خوب

برای انتخاب یک مشاوره زوجین خوب به چه نکاتی باید توجه کرد؟

برای انتخاب یک مشاور خوب باید دقت داشته باشید که حتما دارای مجوز باشد و باتجربه و متخصص باشد، دسترسی به مشاور در هر زمان و مکان برای شما آسان باشد یعنی محدودیت زمان و مکان نداشته باشد، هزینه ی مشاوره بالا نباشد.

سخن آخر:

درمانگر به شما عزیزان کمک میکند تا بدون ترس و دلهره و شرم احساسات خود را به زبان بیاورید و درباره‌ی مسائل به وجود آمده با شریک زندگی خود صحبت کنید و به حل این تعارضات بپردازید.
مشاوره زوجین می تواند به بالا بردن درک و احترام، عشق و صمیمیت میان شما و همسرتان کمک کند و باعث شود با هم شادتر باشید.

بیشتر بخوانید:

زوج درمانگر در تهران ( ارتباط با بهترین زوج درمانگر)

بزرگترین مشکلات زناشویی بعد از ازدواج که نیاز به آگاهی دارید؟

بهبود روابط زناشویی از دیدگاه مشاور خانواده

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران

ربیعی:

به نظر من در صورت توافق زن و شوهر برای دریافت مشاوره برای زوج درمانی میتونه کمک خوبی باشه. برای من مشاوره آنلاین گپچه تاثیر خوبی داشت.


پر کردن این بخش الزامیست
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج