ترک تریاک و نگاهی بر بهترین راه کارهای ترک تریاک و درمان آن


ترک تریاک و نگاهی بر بهترین راه کارهای ترک تریاک و درمان آن

ترک تریاک یکی از معضل هایی است که امروزه اکثر خانواده ها با آن دست و پنجه نرم می کنند. با توجه به آمارهای به دست آمده، می توان به این نتیجه رسید، متاسفانه آمار و ارقام افراد معتاد در کشور ما بسیار بالاست. اکثر خانواده ها برای بهبود و نا به سامانی وضع زندگی خود به دنبال راه کارهایی برای ترک مواد و تریاک هستند که ما در مرکز مشاوره آنلاین گپچه با هدف برطرف نمودن مشکلات جامعه سعی بر آن داریم تا شما را با ایده های درست و اصولی آشنا کنیم.

قبل از هر چیزی لازم است به عرضتان برسانیم که ترک تریاک در مقایسه با سایر مواد کمی راحت تر است، اما اگر باز هم برای درمان آن شیوه های نادرستی را در پیش بگیرید، ممکن است که با مشکلات جبران ناپذیری روبرو شوید. اولین پیشنهادی که ما به شما عزیزان خواهیم داد، گرفتن یک مشاوره آنلاین به همراه مشاوره ترک اعتیاد می باشد که در این راه می تواند کمک های شایانی با خود به دنبال داشته باشد. حال بیایید، قبل از بررسی راهکارها، از خود تریاک کمی اطلاعات کسب کنیم که قطعا برای درمان کاربردی خواهد بود. همچنین میتوانید برای دریافت مشاوره اعتیاد با کارشناسان گپچه در ارتباط باشید.

تریاک

تریاک یک نوع ماده اعتیادآوری است که از گیاه خشخاش گرفته می شود و مصرف آن می تواند جوانی هر شخصی را به تباهی رساند. این ماده مخدر اثرات بسیاری بر روی سلامتی جسم و روح افراد می تواند داشته باشد. به همین دلیل ترک تریاک به افراد مبتلا شده به شدت توصیه می گردد. در حوزه علوم داروشناسی دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که یکی از آثار مخرب این ماده، بر روی سلول های مغزی است که به مرور می تواند مغز انسان را تضعیف و رو به زوال کشاند.

آشنایی با روش های ترک تریاک

1. روان درمانی

روان درمانی و مشاوره گرفتن یکی از بهترین راهکارهایی است که به کمک آن می توانید به ترک تریاک در منزل و یا کلینیک های اعتیاد بپردازید. گاهی اوقات افراد به دلیل مشکلات خانوادگی، ترد شدن از خانواده و ... به تریاک روی می آورند که مشاور در وهله اول این موضوعات را ریشه یابی می کند.

2. ترک تدریجی

ترک اعتیاد تریاک به روش تدریجی و آرام آرام می تواند یکی از بهترین راهکارهای موجود باشد. به این صورت که شخص مبتلا میزان مصرف مواد خود را به مرور و با گذشت زمان کم کند که بدن فرد نیز به مرور سم زدایی خواهد شد.

3. ترک اعتیاد به کمک دارو

برای ترک کردن تریاک با استفاده از دارو که بیشتر با داروهایی همچون متادون و قرص ب 2 صورت می گیرد، نیازمند مراجعه به پزشک و یا مشاوره هستید. این داروها خاصیت افیونی داشته و با تحت کنترل بودن پزشک می تواند کمک ساز باشد.

4. ترک ناگهانی

آخرین روشی که از روش های ترک تریاک به شما دوستان گرامی معرفی می نماییم، ترک تریاک به صورت ناگهانی و قطع به کل مواد است که این روش می تواند خطرات زیادی داشته باشد و حتما باید زیر نظر متخصص و یا پزشک صورت گیرد.

علائم ترک تریاک چه نشانه هایی بروز می دهد؟

بسیاری از افرادی که سعی بر ترک این مخدر دارند، اولین موضوعی که با آن درگیر می شوند و ذهنشان را بر هم می ریزد، این است که علائم ترک تریاک چه می تواند باشد؟ ببینید دوستان زمانی که شما تصمیم گرفته ‌اید به ترک تریاک پرداخته و دریچه جدیدی به روی زندگی خود بگشایید، بنابراین نیازی به ترس نیست و تنها باید به هدف خود فکر کنید، مطمئنا ترک هر عادتی نیز با خود علائمی در پی دارد که زود هم بر طرف می شود. برخی از این علائم شامل:

  • دچار گشتن به لاکریمیشن، یعنی ریزش مداوم اشک ها.
  • دردهای عضلانی که با برخی از داروها تسکین می یابند.
  • بر هم ریختن خواب و نداشتن خواب کافی در شبانه روز.
  • حالت تهوع هایی که گاهی به سراغ انسان می آید.
  • دل پیچه های بی موقع و دچار استرس شدن.
  • ترک تریاک به همراه افزایش فشارخون و تند شدن ضربان قلب.

علائم ترک تریاک با هر یک از این نشانه های نام برده شده خود را بروز می دهد که شدت آن ها نیز در هفته های اول تا چهارم متفاوت است.

علائم ترک تریاک

بهترین شیوه ترک تریاک در منزل

در وهله اول لازم است به سمعتان برسانیم که ترک تریاک در خانه به تنهایی نمی تواند مفید واقع گردد. حتما باید کارهای شما، تغذیه، روان درمانی و ... توسط مشاوره و یا پزشک باشد، در غیر این صورت ممکن است حتی بعد از ترک کردن هم فرد دوباره اعتیاد خود را آغاز نماید. ترک تریاک می تواند مشکلاتی را بر سر راه افراد ایجاد نماید، یک مشاوره آنلاین خوب و متخصص در این زمینه راهنمایی های جامعی در اختیارتان قرار می دهد.

مثلا وقتی تصمیم گرفته اید که به ترک تریاک در منزل بپردازید، تغذیه بسیار مهم است. سعی کنید مواد غذایی را مصرف کنید که سرشار از ویتامین B و اسید آمینه و همچنین فولیک اسید هستند. بهتر است برای ترک شیره تریاک زمانی که قصد دارید در خانه با آن مقابله کنید، حتما به توصیه پزشک و یا مشاوره خود گوش سپرده و دارو درمانی را انتخاب نمایید. هرگز و به طور ناگهانی مصرف مواد را قطع نکنید که می تواند سلامت جسمی شما را تحت الشعاع قرار دهد. ترک تریاک با روش های طب سنتی نیز می تواند جوابگو باشد. جهت اطلاعات بیشتر در زمینه ترک اعتیاد کلیک کنید.

آیا ترک تریاک با متادون مناسب است؟

متادون نوعی دارو است که در کنار مواد مخدر نام آن را زیاد شنیده ایم و به دو صورت قرص و شربت نیز به مصرف می رسد. ترک تریاک با متادون می تواند به کاهش آسیب های ناشی از تریاک کمک شایانی کند، اما راه حل قطعی نیست. درواقع تمام داروهای ترک تریاک و مواد مخدر به همین صورت هستند و به طور قطع اعتیاد را از بین نمی برند، فقط به فرد کمک می کنند تا بتواند این دوران را به راحتی بگذراند. ترک تریاک بدون درد و خماری با داروی متادون راهکار مناسبی است.

نگاهی بر عوارض کلی ترک تریاک

در قسمت بالا نیز به این موضوع اشاره هایی داشته ایم که عوارض ترک تریاک می توانند جسم و روح فرد را تحت تاثیر خود قرار دهد. این عوارض در کل به سه دسته شدید، متوسط و ضعیف خود را نمایان می کنند که در بدن هر فردی نیز متفاوت عمل می کند. با مراجعه به مرکز مشاوره آنلاین گپچه قبل از هر اقدامی می توانید اطلاعات دقیقی از ترک تریاک به دست آورده و نظرات خود را نیز با کارشناسان ما در میان بگذارید.

حالت تهوع و استفراغ و همچنین التهاب و عفونی شدن ریه‌ها جزء آن دسته از مواردی هستند که با ترک یک باره مواد اعتیاد آور به وجود می آیند. به همین خاطر تاکید می کنیم از مشاوران و افراد متخصص نیز مشورت بگیرید و اگر از هزینه های مشاوره ترس دارید، مشاوره آنلاین با کمترین هزینه و گاهی نیز به صورت مشاوره آنلاین رایگان به کمک افراد مبتلا به اعتیاد می شتابند. ترک تریاک در دو هفته اول با بی خوابی، خستگی و بدن درد همراه بوده و در دو هفته آخر نیز علائم شدیدتری مانند دل پیچه و حالت تهوع خود را نشان می دهد.

عده ای از افراد نیز معمولا این سوال را دارند که آیا عوارض ترک تریاک در سن بالا بیشتر است و می تواند خطرناک تر از بقیه باشد؟ به سمعتان می رسانیم که افراد مسن و سن بالا نیز همانند کسان دیگر می تواند تریاک را ترک کنند، در صورتی که با متخصص در ارتباط بوده و یا در کلینیک های ترک اعتیاد باشند. جهت اطلاعات بیشتر در زمینه ترک ریتالین کلیک کنید.

ترک اعتیاد تریاک چند روز طول می کشد؟

در پاسخ به سوال اشخاصی که می گویند، ترک تریاک چند روز طول می کشد، باید به عرضتان برسانیم، این سوال به عوامل گوناگونی همچون روش های ترک تریاک، مدت زمان سم زدایی و ... بستگی دارد. برای پاسخ دادن به زمان دقیق این سوال تنها باید از پزشکتان مشورت بگیرید. روز اول تا ششم بدن به سم زدایی پرداخته و شما به خوبی توانسته اید که این دوران را بگذرانید. از روز دهم برای ترک تریاک دیگر بدن به خوبی سم زدایی شده و با مشورت پزشک خود باید دارو درمانی را آغاز کنید.

ممنوعیت های داروهای ترک تریاک

درد و خماری، احساس افسردگی و نا امیدی در زندگی، بی اعتمادی و هزاران مشکل گریبان گیر دیگر که در هنگام ترک مواد و حتی مصرف آن به سراغ انسان می آیند، بسیار رنج آور است. داروهای سنتی، شیمیایی و طبی زیادی برای کمک به جلوگیری از این حالت ها ساخته شده است که با مراجعه به مشاور و یا پزشک متخصص می توانید آن ها را مصرف کنید. داروهای ترک تریاک همانند متادول و ب 2 به شما در این راه می توانند کمک های شایانی کنند اما مراقب باشید بسیاری از این داروها تنها جنبه تبلیغاتی داشته و ممکن است، عوارض خوبی نداشته باشند. جهت مصرف دارو برای ترک تریاک مشاوره بگیرید.

سخن پایانی

مشاوره آنلاین گپچه با بهره گیری از بهترین و برترین مشاوران اعتیاد که در این عرصه تخصص و تجربه و همچنین تبحر دارند، بهترین مشاوره را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد. همانطور که در این مقاله مطالعه نمودید، اعتیاد به هر نوع ماده ای می تواند زمینه ساز مشکلات روحی، جسمی، اجتماعی، اقتصادی و ... گردد که برای رهایی از این معضل حتما باید با افرادی کاردان مشورت نمایید. کارشناسان ما با اولین تماس شما دوستان پاسخ گوی همه سوالاتتان خواهند بود. ترک تریاک با مشاوره گپچه به راحتی و بدون پرداخت هزینه های کلان میسر است.

بیشتر بخوانید:

نشانه‌های اعتیاد به اینترنت و راه های درمان آن

چگونه بر اعتیاد غلبه کنیم؟

ترک متادون و بررسی بهترین روش های ترک اعتیاد به آن

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران

پر کردن این بخش الزامیست
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج
گپچه،مرکز آنلاین مشاوره،مشاوره تلفنی،مشاوره روانشناسی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج